Euro, la cel mai scăzut nivel din ultimii doi ani față de dolar
Moneda euro a continuat să piardă teren în fața...
Marca Golden Goose își merită numele său. Compania italiană încearcă să strângă aproximativ 1 miliard de euro printr-o listare la bursa din Milano, au declarat pentru Reuters trei persoane apropiate dosarului. Producătorul din Veneția pregătește ceea ce este anunțat ca fiind cea mai mare listare la bursă din Europa ce anul. Golden Goose şi principalul său acţionar, fondul Permira, au refuzat să comenteze.
Cele mai mari IPO-uri din 2024
Deja în 2020, Golden Goose s-a aflat la originea celei mai mari operațiuni financiare din industria modei. Fondul Carlyle a cedat controlul grupului Permira, un gigant în capital de investiții, deja acționar al unor mărci precum Hugo Boss sau Valentino. Fondul a trebuit să plătească 1,3 miliarde de euro pentru a achiziţiona 83% din capitalul Golden Goose.
Șapte bănci au fost invitate să însoțească firma italiană la primii ei pași spre Piazza Affari. Este vorba despre Bank of America, JPMorgan, Mediobanca și UBS în calitate de coordonatori globali de listare la bursă, precum și BNP Paribas, Citigroup și UniCredit.
Permira se gândea la o vânzare în luna iunie a anului trecut, dar în cele din urmă a optat pentru o cotare la bursă. Această schimbare de strategie vine în acord cu ambițiile de creștere ale Golden Goose, căreia Moody's i-a revizuit ratingul de la pozitiv la stabil.
Un succes fulminant
Golden Goose s-a născut în anul 2000 la Veneția cu intenția cuplului de designeri Francesca Rinaldo și Alessandro Galdo de a îmbina tradiția italiană și avangarda stilului urban. De-a lungul timpului s-a dovedit a fi o piatră de referință pe o piață saturată. Un succes fulminant care se bazează pe produsul său emblematic: sneakerșii.
Acești bascheți cu efect de învechit, confecționați din piele patinată și paiete sunt un adevărat produs de lux. Produsele, realizate în mare parte manual, se vând în Italia pentru câteva sute de euro.
Creșterea a fost de două cifre pe toate piețele sale majore: America a înregistrat o creștere de 12%, Europa de 24% și Asia-Pacific de 19%. În prezent, marca are peste 180 de magazine în întreaga lume și este distribuită la nivel mondial printr-o rețea de distribuitori.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.
Moneda euro a continuat să piardă teren în fața...
Bitcoin, cea mai mare...
Suedia este pregătită să...
Bentley Motors Ltd., unul dintre cei mai exclusiviști...
Performanța negativă a fost...
”Am construit acest proiect cu...
Ministrul Sebastian Burduja a...
Aceasta ar putea reprezenta...
Al doilea mare producător de oțel din lume are pretenții...
Agenția Națională de...
Precizări privind înscrierea...
Beko, Ford, Audi și Auchan sunt...
O strategie menită să asigure un echilibru între...
Companiile chineze își păstrează dolarii,...
Indicele ROBOR la trei luni a crescut la 5,75% pe an,...
Înscrierea dealerilor în Programul Rabla pentru...
Economia Germaniei a crescut...
Rubla rusească se depreciază...
La Palatul Victoria, a fost...
China anunţă că este dispusă să...
Curs valutar BNR, 21 noiembrie...