Noi modificări şi completări ale Codului fiscal, decise joi de Guvern
Guvernul aprobă, în şedinţa de...
Grupul Stellantis a informat sindicatele despre oprirea producției în fabrica de motoare din Termoli în perioada 16-22 decembrie și în fabrica de automobile din Cassino pe 29 noiembrie. În timpul acestor opriri, angajații vor fi plasați în șomaj tehnic, măsură care vizează atenuarea impactului financiar asupra acestora.
Stellantis, care deține branduri italiene emblematice precum Fiat și Alfa Romeo, a declarat că este hotărât să mențină continuitatea operațiunilor sale din Italia. Totuși, compania a avertizat că se confruntă cu „un drum dificil ce necesită decizii complicate și nu oferă soluții simple”.
Provocările industriei auto
Criza din sectorul auto afectează în mod direct Stellantis, în special din cauza cererii scăzute pentru vehicule electrice și a concurenței tot mai acerbe din partea producătorilor chinezi. De asemenea, compania a întâmpinat dificultăți semnificative pe piața din Statele Unite, unde stocurile mari de vehicule au determinat un avertisment de profit în luna septembrie.
În Italia, Stellantis a întrerupt de mai multe ori producția în 2023, inclusiv la fabrica istorică Mirafiori din Torino. Totuși, în cadrul discuțiilor recente cu guvernul și sindicatele, grupul a promis să nu închidă fabrici și să evite concedierile masive.
Solicitările guvernului italian
Guvernul italian, prin ministrul Industriei, Adolfo Urso, a cerut Stellantis să prezinte până pe 16 decembrie un plan de investiții „convingător și sustenabil” pentru Italia. Acest apel subliniază presiunile politice și economice la care compania este supusă pentru a asigura viitorul operațiunilor sale din țară.
Situația Stellantis reflectă o criză mai amplă în industria auto europeană. Ford a anunțat miercuri reducerea cu aproximativ 14% a personalului său din Europa, iar Volkswagen ia în considerare închiderea unor fabrici din Germania, ceea ce ar reprezenta o premieră istorică pentru gigantul german.
Perspective pentru viitor
Pe fondul acestor provocări, Stellantis trebuie să găsească soluții care să echilibreze cerințele guvernamentale, presiunile pieței și nevoile angajaților. Cu toate acestea, viitorul industriei auto europene rămâne incert, iar măsurile pe care le vor adopta liderii din sector vor fi cruciale pentru redresarea acestuia.
Angajamentul de a evita închiderile de fabrici și concedierile masive este un semnal pozitiv, dar rămâne de văzut dacă Stellantis va reuși să se adapteze unui peisaj economic în continuă schimbare.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.
Guvernul aprobă, în şedinţa de...
Inflaţia anuală este prognozată...
Este un semnal de alarmă tras...
Abilitatea de a identifica...
Pentru greci, performanța...
Se alocă banii pentru...
Curs valutar BNR, 20 noiembrie...
Decizia vine în contextul unor...
Decizia afectează în mod direct aproximativ 4.000 de...
Banca Europeană de Investiții (BEI) a anunțat acordarea...
Dumitru Chisăliță, președintele...
Neliniștea geopolitică...
Marele sindicat german nu...
Lockheed Martin şi compania...
În urrnă cu zece ani, Viktor...
Un număr de 724 de solicitanţi...
BVB a deschis pe verde şedinţa...
Proprietarul Zara, Inditex,...
A fost o zi nefavorabilă pentru...