SUA modifică sistemul de control al traficului aerian

Autor: Simona Haiduc
Data publicării:
Aeroportul JFK / FOTO: wikipedia
Aeroportul JFK / FOTO: wikipedia
Un sistem considerat învechit și subdimensionat.

Ministrul american al Transporturilor, Sean Duffy, urmează să anunțe în cursul acestei zile, o reformă a sistemului de control al traficului aerian (ATC) din Statele Unite. Această inițiativă vine pe fondul criticilor legate de o infrastructură învechită, afectată de incidente repetate și de o criză de personal în turnurile de control.

„Acest plan face parte din angajamentul administrației Trump de a securiza spațiul nostru aerian și de a lansa epoca de aur a transporturilor”, a declarat Ministerul Transporturilor. Proiectul are în vedere o reconstrucție completă a sistemului, cu un cost estimat de zeci de miliarde de dolari și care impune aprobarea Congresului – un obstacol semnificativ în contextul în care Casa Albă aplică reduceri bugetare drastice pentru a diminua cheltuielile federale.

Criza forței de muncă, agravată de pandemie

Problemele din aviația americană sunt vechi, atât din punct de vedere al infrastructurii, cât și al deficitului de personal, agravat de pandemia de Covid-19. Autoritatea Federală pentru Aviație (FAA) desfășoară de mai mulți ani inițiative de accelerare a formării controlorilor aerieni – prin subvenționarea instituțiilor de formare și lansarea unor campanii de recrutare.

În septembrie 2023, autoritățile și sindicatul național al controlorilor (NATCA) estimau un deficit de peste 3.000 de controlori în turnurile aeroporturilor americane. La finalul lui 2024, erau în funcție aproximativ 10.800 de controlori. FAA a angajat 1.500 de persoane în 2023, peste 1.800 în 2024, iar obiectivul pentru 2025 este de încă 2.000 de angajări, potrivit anunțului făcut în decembrie de fostul președinte Joe Biden.

În fața acestui deficit, în vara lui 2023, FAA a cerut companiilor aeriene să reducă cu 20% numărul de zboruri de pe cele trei aeroporturi din New York (JFK, LaGuardia și Newark) și de pe aeroportul Ronald-Reagan din Washington. Măsura a fost prelungită cel puțin până în octombrie 2025.

Tragedii și incidente care relansează dezbaterea

Accidentul din 29 ianuarie, când un avion de linie intrat pe linia de aterizare pe aeroportul Ronald-Reagan a intrat în coliziune cu un elicopter militar Sikorsky Black Hawk a readus problema în prim-plan. Incidentul, soldat cu 67 de morți, i-a oferit președintelui Donald Trump ocazia de a-l critica pe fostul președinte, acuzat că nu a gestionat corespunzător situația.

„Apreciem eficiența Ministerului Transporturilor, dar siguranța cetățenilor americani este prioritatea noastră în timp ce implementăm noul sistem ATC”, a postat Sean Duffy pe platforma X. Declarația a fost însoțită de multiple critici la adresa predecesorului său, Pete Buttigieg.

Această ieșire publică a venit la doar câteva zile după un alt incident: pe 28 aprilie, aeroportul Newark Liberty International a fost afectat de o pană de 90 de secunde a sistemului de control aerian. Potrivit presei americane, controlorii staționați la Philadelphia, care dirijează zborurile spre Newark (situat la 160 km nord-est), nu au mai putut comunica cu aeronavele din cauza unei întreruperi simultane a radarului și a comunicațiilor radio.

FAA nu a oferit detalii, menționând doar „probleme de personal și tehnologice” la centrul de control TRACON din Philadelphia. Instituția a transmis că ia măsuri imediate pentru a îmbunătăți fiabilitatea operațiunilor de la Newark, inclusiv prin „accelerarea modernizărilor tehnologice și logistice” și „creșterea personalului de control aerian”.

Tehnologie depășită și conducere interimară

Sindicatul controlorilor a denunțat starea precară a clădirilor în care activează aceștia, precum și utilizarea unor radare învechite și a unor computere ce funcționează încă pe dischete. FAA este condusă în prezent de un administrator interimar, Chris Rocheleau, după ce Mike Whitaker și-a anunțat demisia în decembrie, valabilă începând cu 20 ianuarie – data învestirii lui Donald Trump.

Pe 17 martie, Donald Trump l-a desemnat pe Bryan Bedford, CEO-ul companiei Republic Airways, pentru a prelua conducerea FAA. Totuși, audierea acestuia în vederea confirmării în Senat nu a fost încă programată.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News

Ţi s-a părut interesant acest articol?

Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.

Reperele zilei

Ştiri Recomandate

Bursa de la București / FOTO: Facebook
Mașină veche, o rablă / FOTO: Facebook AFM
Documente ANAF. Freepik.com
Foto: Freepik.com
Euro / FOTO: Freepik
Vidraru. Foto: Freepik.com
Lucrător petrolier / FOTO: Freepik
bloc. Freepik.com
A venit poștașul / FOTO: Pagina de Facebook a Poștei Române
CFR Călători
Compania Poșta Română înconjurată de mai multe autoutilitare / Foto: BNS
Magistrații au trimis înapoilla DIICOT dosarul
NASA / Foto: NASA
Freepik.com

SUA avertizează: Amenințarea Chinei este reală și iminentă

SUA cer aliaților din Asia să-și mărească bugetele de...

Foto: Freepik.com
Modificarea PNRR
BVB
Ceasuri Rolex

Piața ceasurilor de lux, lovită de tarifele lui Trump

Piața ceasurilor de lux second-hand a explodat la...

Fotbal / FOTO; Freepik

Valoarea uluitoare la care a ajuns clubul Real Madrid

Real Madrid a atins o valoarea uluitoare.

Guvernul se implică în salvarea Salinei Praid

Prim-ministrul interimar Cătălin Predoiu a decis...

Foto: Freepik.com
Foto: Pexels.com
Freepik.com
Foto: Mihai Ciobanu
Marcel Boloș / FOTO: George Călin / Inquam Photos
Ilie Bolojan

pixel