Tranzacții de 99,72 milioane euro: BVB închide săptămâna pe roșu
Performanța negativă a fost...
Maşinile sub Euro 5, indiferent de oraşul unde sunt înmatriculate, trebuie să plătească o vinieta Oxigen pentru a putea circulă în Bucureşti, iar cele sub Euro 3 nu mai au voie deloc în centrul oraşului, potrivit ultimelor modificări aduse de primarul Gabriela Firea proiectului care vizează introducerea unei viniete de acces în Capitală. Pentru maşinile sub Euro 3 vinieta va fi de 15 lei pe zi, iar pentru cele Euro 3 şi 4 - 5 lei pe zi. Dacă va fi aprobată de Consiliul General, taxa ar urmă să fie aplicată de la 1 ianuarie 2020.
Cu telefonul la volan. Peste 60 de șoferi amendați în numai 24 de ore
La articolul 9 al proiectului se arată că amenzile sunt cuprinse între 1.500 la 2.000 de lei, putând fi aplicate atât de poliţişti şi poliţişti locali, cât şi de ”împuterniciţi ai primarului general”, iar banii vor ajunge la Primăria Capitalei.
Potrivit proiectului de hotărâre, începând cu data de 01.01.2020, accesul autovehiculelor cu masa totală maximă autorizata mai micã de 5 tone pe arterele din municipiul Bucureşti este restricţionat zilnic, de luni pană vineri, cu exceptia sărbătorilor legale, în intervalul 07:00-22:00, după cum urmează:
- pentru maşinile electrice, hibride sau cu norma de poluare Euro 5 şi Euro 6, accesul fără restricţii pe toate arterele; - pentru cele cu norma de poluare Euro 3 şi Euro 4, accesul este permis pe toate străzile municipiului Bucureşti numai în urma achiziţionării unei viniete electronice Oxigen
- pentru cele cu norma de poluare non-Euro, Euro 1 şi Euro 2, accesul este interzis în Zona de Acţiune pentru Calitatea Aerului (ZACA), fiind permis pentru restul arterelor din municipiul Bucureşti numai în urma achiziţionării unei viniete electronice Oxigen.
Codul rutier modificat! Noile amenzi intră în vigoare astăzi
În urma emiterii vinietei, autovehiculul este înregistrat într-un sistem informatic de emitere, gestiune, monitorizare şi control a vinietelor. Următoarele categorii de autovehicule sunt exceptate:
- cele electrice şi hibrid
- cele pe două roţi
- cele special adaptate pentru persoanele cu dizabilităţi
- cele destinate transmisiunilor radio şi tv
- cele deţinute în proprietate sau, după caz, folosite în baza unui drept legal, conform datelor înscrise în certificatele de înmatriculare, de: instituţiile prevăzute la art.32 alin (2) lit.a) si b) din OUG nr.195/2002 privind circulaţia pe drumurile publice, cu modificările şi completarile ulterioare (autovehiculele aparţinând poliţiei, pompierilor, jandarmeriei, poliţiei de frontieră, Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală, serviciului de ambulanţă sau medicină legală, protecţiei civile, Ministerului Apărării Naţionale, unităţilor speciale ale Serviciului Român de Informaţii şi ale Serviciului de Protecţie şi Pază, Serviciului de Telecomunicaţii Speciale, Serviciului de Informaţii Externe, Administraţiei Naţionale a Penitenciarelor din cadrul Ministerului Justiţiei, precum şi autovehiculele de serviciu ale procurorilor din Ministerul Public, serviciile publice comunitare pentru situaţii de urgenţă, Societatea Naţională de Cruce Roşie din România, serviciile de ambulanţă, Societatea Transport Bucureşti STB.
- cele utilizate la intervenţiile la căile de comunicaţie şi reţelele edilitare
- cele istorice, conform datelor înscrise în certificatul de înmatriculare sau în cartea de identitate a vehiculului
- cele preväzute ca fiind exceptate prin acordurile şi tratatele internaţionale la care România este parte. Se defineşte Zona de Acţiune pentru Calitatea Aerului (ZACA) în perimetrul delimitat de:
P-ţa Victoriei - bd.Iancu de Hunedoara - şos.Ştefan cel Mare str.Polonă - str.Mihai Eminescu - str.Traian bd.Nerva Traian - bd. Gheorghe Şincai - str.Lânăriei -Calea Şerban Vodă-bd. Märäşeşti - str. Mitropolit Nifon- bd. Libertăţii - Calea 13 Septembrie şos.Pandurilor şos.Cotroceni -spl. Independenţei - str.Ştirbei Vodă - str.Berzei -p-ţa Victoriei.
Iniţial, maşinile non Euro, Euro 1 şi Euro 2 nu aveau voie să circule prin centrul Capitalei, vinieta urmând să fie plătită doar pentru maşinile Euro 3, potrivit Adevărul.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.
Performanța negativă a fost...
”Am construit acest proiect cu...
Ministrul Sebastian Burduja a...
Aceasta ar putea reprezenta...
Al doilea mare producător de oțel din lume are pretenții...
Agenția Națională de...
Precizări privind înscrierea...
Beko, Ford, Audi și Auchan sunt...
O strategie menită să asigure un echilibru între...
Companiile chineze își păstrează dolarii,...
Indicele ROBOR la trei luni a crescut la 5,75% pe an,...
Înscrierea dealerilor în Programul Rabla pentru...
Greenpeace România a câștigat...
Economia Germaniei a crescut...
Rubla rusească se depreciază...
La Palatul Victoria, a fost...
China anunţă că este dispusă să...
Curs valutar BNR, 21 noiembrie...
Florian Lixandru, candidatul...
Mutările şi cotaţiile...
Grupaj de știri.
La show-ul de tehnologie Gitex 2024 desfășurat recent în...