Telescopul spațial Hubble a descoperit ceva uluitor
Este ca o fereastră spre necunoscut
Oamenii de știință estimează că masa planetei este de cel puțin 50 de ori mai mare decât cea a Soarelui nostru și că este de milioane de ori mai strălucitoare decât acesta. Numită Earendel, lumina ei a călătorit 12,9 miliarde de ani pentru a ajunge la noi.

Precedenta stea deținătoare a recordului a fost observată tot de Hubble în 2018. Dar ea a existat într-un univers care avea atunci 4 miliarde de ani, în comparație cu cel al lui Earendel, care avea 900 de milioane de ani după Big Bang, potrivit cercetătorilor. "La început, aproape că nu ne-a venit să credem", a declarat autorul principal Brian Welch de la Universitatea Johns Hopkins din Baltimore, SUA.

O fereastră către o perioadă necunoscută

Earendel, care înseamnă ”steaua de dimineață” în engleza veche, "a existat cu atât de mult timp în urmă încât s-ar putea să nu fi fost făcută din aceleași materii prime ca stelele care ne înconjoară astăzi", a explicat cercetătorul.

"Studierea lui Earendel va oferi o fereastră către o perioadă a Universului pe care nu o cunoaștem, dar care a dus la tot ceea ce știm astăzi", a adăugat el.

În curând va fi observat de James Webb

Astfel, steaua va fi o țintă principală pentru noul telescop spațial James Webb, care este în prezent calibrat în spațiu. James Webb va observa noua stea în acest an, a precizat într-un comunicat Agenția Spațială Europeană (ESA), care operează telescopul împreună cu NASA. La fel cum sunetul unui obiect în mișcare se estompează, unda de lumină se întinde treptat de la frecvența vizibilă cu ochiul liber la cea infraroșie.

Citește și Antarctica, victima unui fenomen INEXPLICABIL. Panică printre oamenii de știință