Vânzările Temu în Statele Unite s-au prăbușit cu peste 25% în perioada 11 mai – 8 iunie față de aceeași perioadă a anului trecut, potrivit unei analize Bloomberg Second Measure, care monitorizează tranzacțiile efectuate cu carduri de credit și debit. Scăderea coincide cu o retragere vizibilă a companiei din spațiul publicitar american, pe fondul noilor reglementări comerciale adoptate de administrația Trump.
Campania publicitară a fost stopată brusc
După o prezență agresivă pe piața americană, inclusiv reclame difuzate în timpul Super Bowl-ului de anul trecut, Temu a redus aproape complet activitatea de promovare în luna iunie. Potrivit AppGrowing Global, platforma – care genera anterior mii de reclame pe zi – a ajuns să nu mai lanseze niciuna în unele zile.
„Cresterea vânzărilor Temu a fost întotdeauna legată de publicitatea agresivă”, a explicat Wu Yanwei, director de conținut la compania-mamă YouCloud. „Reducerea bruscă a bugetului publicitar pare să fi oprit motorul de creștere în SUA”, a adăugat acesta, precizând că Temu își redirecționează acum investițiile spre piețele din Europa.
Un purtător de cuvânt al companiei a refuzat să comenteze cifrele legate de vânzări sau publicitate, dar a declarat că Temu „lucrează cu comercianți locali din diferite regiuni pentru a menține prețuri stabile pentru consumatori”.
Noul protecționism american afectează exporturile chineze
Pentru o perioadă îndelungată, companii precum Temu și Shein au beneficiat de o scutire de taxe pentru pachetele de valoare mică, care le-a permis să livreze bunuri ieftine cumpărătorilor americani fără plata unor taxe vamale. Administrația Trump a închis însă acest „portiță fiscală”, reducând avantajul de preț al platformelor chineze.
Această măsură pare să fi lovit mai dur Temu decât rivalii săi. În timp ce Amazon, Walmart și chiar Shein au înregistrat din nou creșteri anuale începând cu luna iunie, Temu a intrat pe o pantă descendentă, accentuată de lipsa de promovare.
Shein continuă ofensiva în SUA
În contrast cu Temu, Shein pare să fi reușit să își adapteze mai bine modelul de afaceri. Conform acelorași date Bloomberg Second Measure, vânzările Shein în SUA au revenit pe creștere începând cu 1 iunie, înregistrând majorări de o singură cifră procentuală, comparabile cu cele ale Walmart în zona de e-commerce.
AppGrowing Global arată că Shein a menținut o prezență publicitară constantă în SUA pe parcursul acestui an, cu zeci sau chiar sute de reclame noi în fiecare zi.
În timp ce acțiunile PDD Holdings, compania-mamă a Temu, au scăzut cu 1% în tranzacțiile premarket de vineri, investitorii rămân prudenți în privința strategiei pe termen lung a platformei chineze pe piața americană.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.
Luxemburg și Irlanda se află în...
Platforma chineză online se...
Formula finală a pachetului de măsuri fiscale ar putea...
Grupul spaniol Inditex,...
Piatra rară Marie-Thérèse Pink...
Președintele american Donald...
Europa își securizează...
Anunţul momentului de la...
Curs valutar BNR, 20 iunie 2025.
Președintele Franței propune accelerarea lansărilor și...
Compania Google a suferit joi o înfrângere juridică...
Analistul economic Adrian...
Diferențe fiscale de peste 1,8...
Vladimir Putin urmează să...
Ghidul oficial pentru utilizarea sistemului RO...
Transelectrica este acum sub...
Volumul lucrărilor de...
Senatul României a adoptat un...