În opinia oficialului ministerului economiei, România are nevoie de o strategie pentru digitalizare care să impulsioneze transformarea digitală atât în sectorul administrației, cât și în rândul mediului de afaceri.
”Este imperios necesar să dezvoltăm o Strategie națională pentru digitalizare care să fie axată pe cel puțin două arii principale de intervenție, și anume: transformarea digitală a administrației publice și educația, transferul de cunoștințe și sprijinul pentru accelerarea digitalizării în mediul de afaceri autohton”, a menționat secretarul de stat din ministerul economiei.
Terente Ciui consideră că România are o serie de avantaje, precum forța de muncă tânără și bine calificată, care pot contribui la dezvoltarea economiei digitale.
”Unul dintre avantajele competitive ale României îl constituie viteza și calitatea internetului de bandă largă, care, împreună cu implementarea tehnologiei 5G și cu resursele umane din industria IT, poate contribui în mod decisiv la trecerea la economia digitală. În comparație cu celelalte țări europene, forța de muncă în domeniul digital este relativ tânără, bine calificată și diversificată, circa 200 de mii de specialiști, iar 45% dintre aceștia au vârsta sub 34 de ani, iar 140 de mii au studii superioare”, a remarcat oficialul.
”Trebuie să încurajăm crearea de locuri de muncă în domeniul digital și impulsionată utilizarea serviciilor de internet, precum și integrarea tehnologiei digitale în activitatea companiilor, inclusiv tehnologii avansate precum big data sau a inteligenței artificiale”, a mai spus oficialul de la economie, care a subliniat importanța comerțului electronic în echilibrarea balanței comerciale. ”Comerțul electronic este în plină expansiune, iar echilibrarea balanței economice se poate realiza prin cel puțin trei direcții importante: dezvoltarea producției locale, implementarea unor programe de sprijinirea exportului și atragerea de investiții străine”, spune secretarul de stat.
Florinel Chiş, director executiv ARMO - Asociaţia Româna a Magazinelor Online, a declarat că cifra de afaceri total generată de sectorul comerţului electronic din România va fi în jurul valorii de 6,9 miliarde de euro în 2021, înregistrându-se o dublare a cifrei de afaceri din comerţul electronic în ultimii patru ani.
"Dacă anul trecut comerţul electronic a ţinut economia deschisă şi în mişcare pe timpul restricţiilor impuse de pandemie, vedem că şi anul acesta înregistrăm o creştere robustă, alimentată de un număr tot mai mare de persoane care cumpără online. Pentru prima dată, în 2021, mai mult de jumătate dintre utilizatorii români de internet, mai precis 54%, vor cumpăra ceva online, cu aproape un sfert mai mult decât anul trecut. Vom trece astfel un caz important care confirmă rolul important pe care comerţul electronic îl va juca în economia viitorului", a mai spus directorul executiv ARMO.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.
Moneda euro a continuat să piardă teren în fața...
Bitcoin, cea mai mare...
Suedia este pregătită să...
Bentley Motors Ltd., unul dintre cei mai exclusiviști...
Performanța negativă a fost...
”Am construit acest proiect cu...
Ministrul Sebastian Burduja a...
Aceasta ar putea reprezenta...
Al doilea mare producător de oțel din lume are pretenții...
Agenția Națională de...
Precizări privind înscrierea...
Beko, Ford, Audi și Auchan sunt...
O strategie menită să asigure un echilibru între...
Companiile chineze își păstrează dolarii,...
Indicele ROBOR la trei luni a crescut la 5,75% pe an,...
Înscrierea dealerilor în Programul Rabla pentru...
Economia Germaniei a crescut...
Rubla rusească se depreciază...
La Palatul Victoria, a fost...
China anunţă că este dispusă să...