Top 10 cei mai scumpi bolizi în 2025. Cât costă întreținerea unui supercar

Autor: Oana Pavelescu
Data actualizării:
Data publicării:
Bugatti Chiron
Bugatti Chiron
Deținerea unei mașini de lux nu se rezumă doar la plăcerea de a conduce un vehicul exclusivist. Costurile de întreținere pot deveni rapid copleșitoare, mai ales pentru modelele supercar sau hypercar, unde piesele de schimb, manopera și mentenanța regulată ating sume exorbitante. Iată un top al celor mai scumpe mașini de întreținut în 2025, potrivit specialiștilor din domeniul auto.

1. Bugatti Chiron
Cu un preț de achiziție de peste 3 milioane de euro, Bugatti Chiron vine și cu un pachet de întreținere pe măsură. O simplă schimbare de ulei poate ajunge la 25.000 de euro, iar un set de pneuri omologate special pentru Chiron costă aproximativ 35.000 de euro. Reviziile anuale depășesc ușor 50.000 de euro.

2. Pagani Huayra
Fiecare componentă a unui Pagani Huayra este realizată manual, ceea ce se reflectă și în costurile de întreținere. Un simplu set de discuri de frână ceramice poate costa 15.000 de euro, iar revizia anuală, inclusiv verificările de detaliu, depășește 30.000 de euro.

3. Koenigsegg Jesko
Întreținerea unui Koenigsegg Jesko este o adevărată investiție. Înlocuirea băii de ulei sau a altor componente esențiale poate costa zeci de mii de euro, în lipsa unei rețele extinse de service-uri. Reviziile periodice se efectuează în centre specializate, costurile fiind evaluate la minimum 25.000 de euro pe an. Azi, unul din frații Tate a distrus un astfel de model după ce a condus cu 150 km/h prin București, gest care a fost fatal pentru baia de ulei a bolidului care s-a spart, cel mai probabil din cauza impactului cu un obiect contondent, ca de pildă o piatră.

4. Lamborghini Aventador SVJ
Întreținerea unui Aventador SVJ nu este ieftină. Schimbul de ulei se ridică la aproximativ 2.500 de euro, iar un set de frâne ceramice ajunge la 15.000 de euro. Revizia completă anuală sare de 10.000 de euro.

5. Ferrari SF90 Stradale
Pentru un Ferrari SF90 Stradale, reviziile periodice ajung la 7.000-8.000 de euro pe an, iar un simplu set de anvelope Pirelli P Zero, adaptate modelului, costă în jur de 4.000 de euro. Orice reparație la sistemele hibride crește factura la valori de ordinul zecilor de mii.

6. Rolls-Royce Phantom
Deși nu este un supercar, întreținerea unui Rolls-Royce Phantom reflectă rafinamentul brandului. Schimbul de ulei poate depăși 1.000 de euro, iar reviziile anuale, care includ întreținerea detaliilor de interior din piele și lemn, se apropie de 5.000-7.000 de euro.

7. Bentley Bentayga Speed
Luxul Bentley se plătește scump. Reviziile standard se situează între 4.000 și 6.000 de euro, iar piesele originale, de la suspensii adaptive până la sistemele electronice, sunt foarte costisitoare. Înlocuirea sistemului de frânare poate ajunge la 12.000 de euro.

8. McLaren 720S
McLaren 720S necesită revizii la fiecare 10.000 km sau 12 luni, cu un cost de întreținere anual de aproximativ 7.000 de euro. O simplă schimbare de ambreiaj ajunge la 15.000 de euro, iar orice daună adusă caroseriei din fibră de carbon poate costa cât o mașină obișnuită.

9. Aston Martin DBS Superleggera
Întreținerea unui Aston Martin DBS Superleggera costă în jur de 5.000 de euro pe an. Seturile de frâne și anvelope de performanță sunt scumpe, iar piesele de caroserie din aluminiu sau fibră de carbon sunt exclusiviste și greu de procurat.

10. Mercedes-Maybach S680
Luxul suprem de la Mercedes vine cu întreținerea pe măsură. Costurile anuale de service pot ajunge la 4.000-6.000 de euro, iar intervențiile la sistemele de confort și entertainment pot dubla aceste sume.

De ce costă atât de mult întreținerea acestor mașini?

Materiale și tehnologie exclusiviste – Multe componente sunt personalizate sau realizate manual, din materiale scumpe (fibră de carbon, aliaje speciale, piele de calitate superioară).

Forța de muncă specializată – Manopera se efectuează în ateliere autorizate, de tehnicieni certificați, ceea ce ridică semnificativ costurile.

Piese rare și timpi mari de livrare – Piesele de schimb nu sunt produse în serie mare, iar timpii de aprovizionare pot fi lungi și costisitori.

Complexitatea tehnologică – Supercarurile și hypercarurile dispun de tehnologii avansate (hibride, sisteme de aerodinamică activă, tracțiune integrală controlată electronic), ceea ce complică întreținerea și repararea.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News

Ţi s-a părut interesant acest articol?

Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.

Reperele zilei

Ştiri Recomandate

JD Vance, vicepteședinte, Pete Hegseth, secretarul Apărării, John Ratcliffe, șeful CIA, și Michael Waltz, consilier pe probleme de securitate
Moody's Corporation

Avertisment Moody’s: SUA riscă o retrogradare de rating!

Agenția de rating Moody’s a emis un avertisment dur...

Volodimir Zelenski
Românii, excluși din programul Visa Waiver
Platformă petrolieră / FOTO: Pagina de Facebook a BP
Premierul Marcel Ciolacu / FOTO: Gov.ro
Telefon / FOTO: Freepik
Bani / Foto: DCBusiness
Trusă de primă necesitate
Foto: Pexels.com
Oțelărie / FOTO: Freepik
Bursa din Istanbul / FOTO: Wikipedia
La volan / FOTO: Freepik
Boabe de cacao / FOTO: Freepik
Podul Prieteniei Giurgiu-Ruse

Traficul pe podul Giurgiu-Ruse se suspendă din nou

Traficul pe podul Giurgiu-Ruse va fi suspendat joi în...

Mină de cupri
Completare documente / FOTO: Freepik
Foto: Freepik.com

FBI a intrat pe fir în cazul atacurilor asupra Tesla

FBI creează un grup de lucru pentru a investiga...

Bitcoin / Foto: Freepik
Cu telefonul în mână / FOTO: Freepik
Criptomonede / FOTO: Freepik
Foto: Freepik.com

Sebastian Burduja: Numai așa putem aprinde becul în România

Invitat la Energy Forum Ediția a XIII-a: 2025-Anul...


pixel