Topoloveni a devenit marcă înregistrată

Autor: Matei Ion
Data publicării:
Sonimpex a înregistrat la OSIM marca Topoloveni, pentru mai multe categorii de produse, precum magiunuri, dulceţuri, zacuşte, bulion, sarmale, produse de patiserie şi cofetărie care conţin magiunuri sau dulceţuri, precum şi pentru o listă lungă de legume şi fructe proaspete, potrivit unui comunicat al companiei, remis, luni, AGERPRES.

Certificatul de înregistrare a fost eliberat de către OSIM la 5 august 2020, iar durata de protecţie a mărcii este de 10 ani de la data depozitului sau data solicitării (26 iulie 2019), cu posibilitate de reînnoire.

Topoloveni a devenit marcă înregistrată la OSIM datorită notorietăţii.

În 2011, magiunul din prune Topoloveni a primit din partea Uniunii Europene certificarea de Indicaţie Geografică Protejată (IGP), Sonimpex fiind primul producător din industria alimentară din România care a obţinut această formă de protecţie a unui produs şi, din 2011 până în 2016, singurul. O unicitate în plus a Indicaţiei Geografice Protejate pentru magiunul din prune Topoloveni este că, dintre cele aproximativ 1500 de certificări de calitate oferite de Uniunea Europeană, este singurul IGP care a fost acordat unui producător individual şi nu unui Grup, potrivit comunicatului.

"Certificarea IGP, îmbogăţirea ofertei cu numeroase dulceţuri, zacuşte etc. şi, în primul rând, calitatea produselor Sonimpex Topoloveni au transformat toponimul Topoloveni într-o marcă identificată de consumatori cu produsele alimentare din categoria magiunurilor şi dulceţurilor de calitate, fără zahăr adăugat, fără E-uri, fără conservanţi şi fără aditivi alimentari. Devenit sinonim cu magiunurile şi dulceţurile produse de Sonimpex, Topoloveni este de acum încolo şi marcă înregistrată", au arătat reprezentanţii companiei.

Înregistrarea mărcii e un demers suplimentar al Sonimpex Topoloveni de protecţie a brand-ului propriu.

"Din păcate, notorietatea toponimului Topoloveni, construită de către Sonimpex, a fost exploatată de către concurenţă, prin simpla şi ilegala utilizare a toponimului pe etichetele proprii. Tot din păcate, de data aceasta pentru consumator, concurenţa a preluat doar un nume, fără a copia şi calitatea produselor Sonimpex. Rezultatul a fost inducerea în eroare şi înşelarea aşteptărilor cumpărătorilor. Indicaţia Geografică Protejată şi renumele mărcii au fost pentru noi mai curând nişte motive de satisfacţie profesională. Cât despre protecţia brand-ului în România, singura entitate care a depus eforturi pentru protejarea mărcii şi respectarea legii am fost noi înşine", a declarat Bibiana Stanciulov, director general Sonimpex Topoloveni, citat în comunicat.

Potrivit Legii mărcilor, articolul 36, certificatul de înregistrare a mărcii Topoloveni conferă de acum încolo titularului său drept de exclusivitate asupra utilizării, folosirile neautorizate intrând sub incidenţa prevederilor legate de contrafacere.

În interiorul ţării, calitatea produselor Topoloveni este recompensată prin aprecierea cumpărătorilor şi, de asemenea, prin titlul de Furnizor al Casei Regale a României. În plus, produsele Topoloveni reprezintă România şi tradiţia ei gastronomică în Uniunea Europeană şi în întreaga lume.

Deţinând unica Indicaţie Geografică Protejată din Uniunea Europeană acordată unui producător individual şi nu unui Grup, Sonimpex Topoloveni a beneficiat de sprijinul Comisiei Europene pentru recunoaşterea IGP-ului în Canada şi în Japonia.

În 2019, Sonimpex Topoloveni a fost selectat să îl însoţească în Japonia pe Phil Hogan, Comisarul European pentru Agricultură şi Dezvoltare Rurală, într-o misiune economică la nivel înalt, destinată promovării produselor alimentare de calitate din UE.

În ultimii ani, Uniunea Europeană a oferit Sonimpex Topoloveni fonduri de aproximativ 2 milioane de euro pentru promovarea magiunului din prune în Elveţia, Norvegia, Rusia, SUA, Japonia, Emiratele Arabe Unite, Brazilia şi Vietnam. 

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News

Ţi s-a părut interesant acest articol?

Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.

Reperele zilei

Ştiri Recomandate

Horațiu Potra / Foto: Octav Ganea / Inquam Photos
O persoană completează un formular / Foto: Freepik
Plan cadastral / Foto: Freepik
Napolact
Bogdan Chiritoiu / Foto: Oana Pavelescu
Fusion for Energy (F4E) și centru de cercetare CERN au semnat un acord strategic
Alexandru Nazare
Despădurire / Foto: Freepik
Inflația golește buzunarele românilor / Ilustrație DCBusiness
Dealerii Dacia vor promova noul logo al mărcii de la începutul anului viitor, iar primele mașini care vor primi noua emblemă vor apărea pe străzi din a doua jumătate a anului 2022. 
Bursa de Valori București
Inflatie. Foto: Pexels.com
Documente. Freepik.com
Plata POS. Freepik.com
Unul dintre sediile băncii Unicredit / FOTO: Unsplash

UniCredit, blocată la Roma dar în plin avânt financiar

Grupul bancar UniCredit nu va mai încerca să încheie...

Raiffeisen / Foto: Salech Hcelas

Două bănci occidentale fac profituri record în Rusia

După declanșarea invaziei rusești în Ucraina, statele...

Nimic nu stimulează optimismul investitorilor
Internet. Freepik.com

Rusia anunţă că îşi face propriul Starlink, pe modelul lui Elon Musk

Rusia anunţă că va avea propria reţea de internet prin...

Dmitri Peskov, umbra președintelui rus
BMW electric
TikTok. Freepik.com
Robert Redford

Ce avere a lăsat în urmă Robert Redford după moartea sa

Robert Redford, actorul și regizorul american care a...

Benzinarie / Foto: Freepik
Ilie Bolojan / Foto: Octav Ganea / Inquam Photos

Bolojan, mesaj de ultimă oră despre tăieri și cheltuieli

Premierul Ilie Bolojan a exclus o nouă creștere a TVA și...

NUntă / Foto: Freepik

Șeful ANAF, precizări despre taxarea darului de nuntă

Șeful ANAF a venit cu precizări după ce în spațiul...

Bani
Labubu

pixel