Ghid RO e-Transport, actualizat: reguli, termene și amenzi
Ghidul oficial pentru utilizarea sistemului RO...
„Nu poți conduce nici măcar o scară de bloc cu 13.000 de lei. Salariul președintelui ar trebui să fie de cel puțin 100.000 de euro pe lună net”, a afirmat Preoteasa, adăugând că în Dubai un șofer de Uber câștigă 9.000 de euro pe lună.
11.000 de euro pe lună, legal și „la vedere”
Traian Preoteasa a declarat că încasează un salariu de 5.500 de euro de la CFR Călători, că mai primește aproximativ 600 de euro ca membru în Consiliul de Administrație al Metrorex, iar restul veniturilor provin din două chirii, una în România și cealaltă în Dubai, însumând încă peste 4.000 de euro lunar. El a subliniat că toate aceste venituri sunt declarate oficial, legal și fiscalizate.
„Nu sunt sărac. Am 4.000 de euro doar din chiria din Dubai. Toate veniturile mele apar în declarația de avere, nimic la negru”, a insistat Preoteasa, precizând că apartamentele din Dubai au fost achiziționate prin sistemul off-plan, fără rate lunare, ci cu plăți etapizate în funcție de stadiul construcției.
Critici la adresa „populismului salarial” din sectorul public
Preoteasa a afirmat că nu este vinovat pentru faptul că șeful statului și membrii Guvernului au salarii modeste comparativ cu responsabilitățile asumate. „Credeți că poți conduce un minister cu 13.000 de lei? Asta nu e politică salarială, e populism ieftin. Vrem performanță, dar plătim 5 lei”, a punctat el, referindu-se la cadrul legal care stabilește remunerațiile directorilor în companiile de stat.
Acesta a apărat și propria remunerație din perspectiva Ordonanței 109, privind guvernanța corporativă: „Legea spune clar că trebuie să ai între 4 și 6 salarii medii pe ramură. Eu am 5,5. Nu încalc legea.”
Singura companie feroviară fără creșteri salariale în ultimul an
Pe fondul acestor declarații privind veniturile proprii, Preoteasa a anunțat că CFR Călători este singura companie feroviară de stat care nu a acordat nicio creștere salarială în ultimul an și jumătate. Negocierile pentru noul Contract Colectiv de Muncă sunt în curs, iar presiunea din partea sindicatelor este mare. Contractul actual expiră pe 30 iunie, iar lipsa unui acord deschide posibilitatea declanșării unui conflict de muncă.
„Sper să nu se ajungă acolo. Dar suntem în impas”, a spus directorul general.
Sporuri mici, fără „capul în jos” sau „capul în sus”
Întrebat despre sporurile angajaților CFR, Preoteasa a răspuns ironic: „Nu avem spor de antenă, de stat cu capul în jos sau cu capul în sus. Singurele sporuri reale sunt cele pentru vechime și pentru muncă grea, aplicate la salariul minim.”
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.
Ghidul oficial pentru utilizarea sistemului RO...
Transelectrica este acum sub...
Volumul lucrărilor de...
Senatul României a adoptat un...
Ministerul Finanțelor și Bursa...
Ministerul Finanţelor a atras...
DC Media Group, trust media din care fac parte DC News,...
Curs valutar BNR, joi, 19 iunie.
Schimburile comerciale dintre...
Afacerile din industrie au scăzut, la nivelul primelor...
Bursele europene scad pe...
Scăderea cererii de oţel în...
Banca Națională a Elveției reduce dobânda de politică...
BRD anunţă lucrări de...
Preşedintele Nicuşor Dan...
Microsoft pregătește concedieri masive în contextul...
Investitorii individuali români...
Persoanele fizice care vând...