A fost publicat în Monitorul Oficial un ordin al Secretariatului General al Guvernului privind normele de publicare a informațiilor și documentelor
în platforma www.econsultare.gov.ro.
Prezentul ordin stabilește normele de publicare a informațiilor și documentelor în platforma www.e-consultare.gov.ro, denumită în continuare platforma E-consultare, în aplicarea prevederilor art. 10 alin. (1) și ale art. 11 alin. (1) din Normele metodologice de aplicare a Legii nr. 52/2003 privind transparența decizională în administrația publică, aprobate prin Hotărârea Guvernului nr. 831/2022, și ale art. 27 din Normele metodologice
de aplicare a Legii nr. 544/2001 privind liberul acces la informațiile de interes public, aprobate prin Hotărârea Guvernului nr. 123/2002, cu modificările și completările ulterioare. Prevederile prezentului ordin se aplică tuturor autorităților și instituțiilor publice ale administrației publice
centrale și locale, se arată în document.
Autoritățile și instituțiile publice desemnează un reprezentant pentru gestionarea contului instituției, precum și persoanele responsabile cu transparența decizională, cu accesul la informații de interes public și, după caz, cu finanțările publice. Publicarea informațiilor și documentelor în platforma E-consultare se realizează de către persoanele desemnate responsabile, în baza conturilor de utilizator create în platformă.
Autoritățile și instituțiile publice publică în platforma E-consultare minimum următoarele informații și documente:
a) anunțurile referitoare la elaborarea unui proiect de act normativ sau, după caz, anunțurile cu privire la desfășurarea ședinței publice, cu respectarea termenelor prevăzute la art. 6 alin. (2) și (3) din Normele metodologice de aplicare a Legii nr. 52/2003 privind transparența decizională în administrația publică, aprobate prin Hotărârea Guvernului nr. 831/2022;
b) proiectele de acte normative și instrumentele de prezentare și motivare a acestora;
c) propunerile și observațiile primite, centralizate în registrul propunerilor sau, după caz, în minuta ședinței publice, cu menționarea modului în care au fost valorificate;
d) versiunile consolidate ale proiectelor rezultate în urma integrării observațiilor acceptate;
e) versiunile aprobate, reprezentând forma adoptată a actului normativ;
f) anunțurile privind dezbaterile publice, precum și minutele și, după caz, înregistrările acestora.
Documentul complet poate fi studiat aici.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.
Val nou de fraude ANAF:...
Taxele locale vor exploda din...
Curtea Constituţională a...
Datele publicate de Institutul...
Crypto intră într-un regim...
Iarna aceasta, câteva locuri...
Costul vieții rămâne principala...
Românii strâng cureaua de Crăciun: nouă din zece vor...
Kazahstan redirecționează o...
Australia a închis rețelele...
Paramount și Netflix intră...
Chiar dacă ar părea o decizie...
Schimbări majore în piața...
Leul rămâne stabil în fața...
Reforma fiscală programată...
România se îndreaptă spre o...
Comisia Europeană deschide o...
Afecțiunile pe termen lung schimbă multe lucruri în...