ANAF: Ultima lună pentru conformare voluntară - Contribuabilii vizaţi
Campania ANAF privind...
Compania ucraineană Danube Shipping Company (DSC) a anunţat luni că a cerut portului românesc Constanţa de la Marea Neagră să permită transferurile de cereale de la navă la navă, ceea ce aproape ar dubla capacitatea sa de export cu barjele, transmite Reuters.
Un cultivator şi exportator major, producţia din 2023 de cereale a Ucrainei ar urma să depăşească 56 milioane tone metrice, dar blocarea principalelor sale porturi de la Marea Neagră după invazia rusească a afectat livrările.
Porturile Ucrainei de la Dunăre, care anterior erau responsabile pentru aproximativ un sfert din exporturile de cereale, sunt acum principala rută pentru recolta ţării, o parte din ea fiind trimisă cu barjele către Constanţa, pentru a fi expediate mai departe.
Conform autorităţii portuare, în primele opt luni ale anului 2023, Ucraina a exportat 9,2 milioane de tone de cereale prin Portul Constanţa, însă ritmul livrărilor a încetinit, pe măsură ce atacurile ruseşti asupra porturilor de la Dunăre s-au intensificat. Comparativ, pe tot parcursul anului 2022, Ucraina a expediat 8,6 milioane de tone de cereale prin Portul Constanţa.
Ministrul român al Transporturilor, Sorin Grindeanu, anunţa săptămâna trecută că planul României de a dubla în următoarele luni capacitatea lunară de tranzit pentru cerealele ucrainene prin Constanţa la patru milioane de tone rămâne realizabil.
DSC a anunţat pe Telegram că 60% din fluxul de cereale exportat prin Constanţa se realizează cu flota fluvială, barjele livrând 700.000 tone de produse agricole către portul românesc în fiecare lună.
Totuşi, compania spune că în prezent are aproximativ 60 de barje la Constanţa, iar timpul de aşteptare pentru descărcare în port se întinde uneori până la 60 de zile.
"Dacă Constanţa permite dezvoltarea transbordării, transportatorii sunt pregătiţi să majoreze volumele cu încă 500.000 tone", susţine DSC.
Instituţia adaugă că are în vedere un proiect privind înfiinţarea a încă trei puncte de ancorare lângă Constanţa, şi este pregătită să creeze un operator portuar ucrainean în Constanţa.
Luna trecută, autorităţile ucrainene anunţaseră că iau măsuri pentru oportunităţi alternative de export pentru recolta de cereale organizând transbordări lângă gurile Dunării.
Guvernul de la Kiev a adoptat o rezoluţie prin care extinde oficial limitele unui port ucrainean la Dunăre pentru a face posibil transferul de marfă între navele ancorate.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.
Campania ANAF privind...
Bursa de la Bucureşti a închis...
Performanța excepțională a...
Uniunea Europeană amână cu o...
După verdictul Curții Constituționale privind legea din...
Banca Naţională a României (BNR) va avea un nou casier...
Statele Unite şi Marea Britanie...
Economia încetinește vizibil:...
Ministerul Investițiilor și...
Noul Mers al Trenurilor...
Helical Fusion, startup japonez...
Dobânzile la creditele...
Insolvenţele ar urma să crească semnificativ, din cauza...
Magnum debutează pe bursă peste...
L’Oréal își consolidează masiv...
Ciprian Ciucu, candidatul...
ANCPI accelerează cadastrarea...
Reforma fiscală intră în cel...
Administrația Națională „Apele...
ANRE a aprobat noi licențe în energie și gaze și...
Argintul atinge un nou maxim istoric la 59,33 dolari...
IAEA avertizează: învelișul de...