Comisia Europeană nu intenționează să modifice politicile referitoare la reducerea emisiilor de CO2 ale autoturismelor, în ciuda apelurilor venite din partea Partidului Popular European (PPE), a declarat joi comisarul pentru climă, Wopke Hoekstra, pentru Reuters.
PPE, cea mai mare formațiune din Parlamentul European, a lansat recent o campanie pentru relaxarea normelor privind emisiile de CO2 în sectorul auto, sporind presiunile asupra Bruxelles-ului din partea constructorilor auto și a guvernelor naționale care cer măsuri de sprijin pentru industria auto europeană.
Întrebat dacă Comisia ar putea lua în considerare modificarea normelor, Hoekstra a răspuns categoric: „Nu. Răspunsul este nu.” Declarația sa a fost făcută în cadrul unei conferințe organizate la Bruxelles.
La fel ca Ursula von der Leyen, președinta Comisiei Europene, Hoekstra este membru al PPE, ceea ce subliniază divergențele din interiorul formațiunii.
Industria auto europeană se confruntă cu dificultăți majore, inclusiv pierderea locurilor de muncă din cauza cererii slabe, concurenței din partea producătorilor chinezi și vânzărilor sub așteptări de automobile electrice.
Bruxelles-ul susține că reglementările climatice sunt esențiale pentru atingerea obiectivelor de reducere a emisiilor și că oferă un cadru predictibil pentru investiții.
Principala cerință a PPE este ca producătorii auto să fie exceptați de la respectarea limitelor de emisii de CO2 în anul 2025, obiectiv pe care mulți dintre aceștia riscă să nu îl atingă.
Potrivit Asociației Constructorilor Europeni de Automobile (ACEA), industria auto ar putea suporta amenzi de până la 15 miliarde de euro pentru nerespectarea țintelor din 2025, ceea ce ar putea redirecționa fonduri de la investițiile planificate.
Cu toate acestea, Hoekstra a relativizat aceste temeri, reamintind că amenzile aplicate pentru ratarea obiectivelor din 2020 au fost semnificativ mai mici decât estimările inițiale.
PPE propune o soluție care să permită producătorilor să utilizeze o medie pe trei ani (2025-2027) pentru calcularea emisiilor, evitând astfel penalitățile dacă țintele din 2025 sunt ratate, cu condiția să recupereze în următorii doi ani.
Comisia rămâne însă fermă în angajamentul său față de respectarea obiectivelor climatice, considerând că relaxarea normelor ar submina progresul în combaterea schimbărilor climatice.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.
Plenul Consiliului Superior al...
Bursa de Valori București...
Președintele interimar Ilie...
Criză de forță de muncă în...
O mișcare anticipată de analiști.
Cursul valutar de joi, 17...
Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorilor...
Având în vedere încălzirea...
Curs BNR, joi, 17 aprilie.
Discuții mai clare datorită...
Magazinele marilor lanţuri de retail din România vor fi închise în prima zi...
Bill Gates a confirmat, încă o dată, că nu va lăsa...
Această instituție a devenit...
Pe fondul escaladării războiului comercial dintre Statele Unite și China, un...
Un miliardar turc vrea să aloce...
Tehnologia în cădere liberă: Nvidia și Nasdaq, printre...
Banca Naţională a României împlineşte joi 145 de ani.
Randamentele obligațiunilor din zona euro au urcat ușor...
Doar 31 de angajați din 250 au...
Un fenomen atent monitorizat de analiștii financiari.
Grupul industrial elvețian ABB a anunțat joi că...