Influencer italian, amendat cu un milion de euro pentru promovarea unui cozonac de Crăciun

Autor: DCBusiness Team
Data publicării:
Panettone / sursa: Freepik.com
Panettone / sursa: Freepik.com
Companiile controlate de creatoarea de modă italiană Chiara Ferragni trebuie să plătească o amendă de un milion de euro pentru practici comerciale neloiale legate de vânzarea unui cozonac italian de Crăciun, a anunțat vineri autoritatea antitrust din Italia (AGCM).

AGCM a amendat, de asemenea, producătorul italian de prăjituri Balocco cu 420 de milioane de euro, informează Reuters.

Sancțiunile vin după o investigație pe care autoritatea de reglementare a anunțat-o în luna iunie, legată de un tort Balocco promovat de Ferragni vândut în Italia la sfârșitul anului trecut, la un preț de peste 9 euro bucata, față de mai puțin de 4 euro pentru un cozonac pandoro Balocco obișnuit.

 

Pretextul reclamei abuzive

 

AGCM a declarat că publicitatea și prețurile mai mari i-au indus în eroare pe consumatori, făcându-i să creadă că, prin cumpărarea prăjiturii, aceștia contribuie direct la o organizație caritabilă pentru cercetarea cancerului osos la un spital din Torino și, de asemenea, că Ferragni însăși făcea donații.

Balocco a făcut o plată unică de 50.000 de euro către spital cu câteva luni înainte de a lansa produsul pandoro Ferragni, astfel încât vânzările produsului nu au avut niciun efect asupra donațiilor caritabile, a declarat autoritatea de reglementare.

Aceasta a adăugat că societățile legate de Ferragni pe care le-a sancționat nu au dat niciun ban spitalului din Torino, deși au primit peste 1 milion de euro pentru inițiativa de branding și pentru activitățile promoționale aferente.

Chiana Ferragni este unul dintre cei mai cunoscuți influenceri de modă din lume, cu aproape 30 de milioane de urmăritori pe Instagram.

 

Noi reglementări europene pentru influenceri

 

Comisia Europeană a anunțat la mijlocul lunii octombrie că va intensifica monitorizarea practicilor comerciale ale influencerilor din mediul online, pe o piață estimată la aproximativ 20 de miliarde de euro (21,16 miliarde de dolari), în scopul protejării consumatorilor.

Instituția va colabora în curând cu autoritățile naționale pentru a verifica postările online și a identifica recomandări și promovări de produse care înșală consumatorii, se arată într-un comunicat al Comisiei.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News

Ţi s-a părut interesant acest articol?

Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.

Reperele zilei

Ştiri Recomandate

Declarația unică - Foto ilustrativ
BVB

BVB încheie săptămâna în scădere

Bursa de Valori Bucureşti (BVB) a închis în scădere pe majoritatea indicilor...

ANAF a declanşat operațiunea "Cuibul cu Fantome"

Direcția Generală Antifraudă Fiscală acționează...

La benzinărie / FOTO: Freepik
Curs valutar. Foto: Mihai Ciobanu
Urmările inundațiilor / Foto: Apele Române
Cosmin Marinescu
freepik.com
Freepik.com
Medic scrie o rețetă / FOTO: Freepik
Freepik.com
Contabilă la calculator / Foto: Freepik
Inundații / Foto: IGSU
Donald Trump
Freepik.com
Freepik.com
BVB / FOTO: Pagina de Facebook a BVB

BVB a deschis pe verde şedinţa de tranzacţionare de vineri

Bursa de la Bucureşti a deschis cu creşteri pe...

ROBOR scade, o veste bună

BNR, veste bună pentru românii care au credite bancare

Indicele ROBOR la trei luni a coborât joi la 6,65% pe an.

Freepik.com
Agenţia Naţională de Administrare Fiscală (ANAF)
Hidroelectrica
ANAF. Freepik.com

pixel