Influencer italian, amendat cu un milion de euro pentru promovarea unui cozonac de Crăciun

Autor: DCBusiness Team
Data publicării:
Panettone / sursa: Freepik.com
Panettone / sursa: Freepik.com
Companiile controlate de creatoarea de modă italiană Chiara Ferragni trebuie să plătească o amendă de un milion de euro pentru practici comerciale neloiale legate de vânzarea unui cozonac italian de Crăciun, a anunțat vineri autoritatea antitrust din Italia (AGCM).

AGCM a amendat, de asemenea, producătorul italian de prăjituri Balocco cu 420 de milioane de euro, informează Reuters.

Sancțiunile vin după o investigație pe care autoritatea de reglementare a anunțat-o în luna iunie, legată de un tort Balocco promovat de Ferragni vândut în Italia la sfârșitul anului trecut, la un preț de peste 9 euro bucata, față de mai puțin de 4 euro pentru un cozonac pandoro Balocco obișnuit.

 

Pretextul reclamei abuzive

 

AGCM a declarat că publicitatea și prețurile mai mari i-au indus în eroare pe consumatori, făcându-i să creadă că, prin cumpărarea prăjiturii, aceștia contribuie direct la o organizație caritabilă pentru cercetarea cancerului osos la un spital din Torino și, de asemenea, că Ferragni însăși făcea donații.

Balocco a făcut o plată unică de 50.000 de euro către spital cu câteva luni înainte de a lansa produsul pandoro Ferragni, astfel încât vânzările produsului nu au avut niciun efect asupra donațiilor caritabile, a declarat autoritatea de reglementare.

Aceasta a adăugat că societățile legate de Ferragni pe care le-a sancționat nu au dat niciun ban spitalului din Torino, deși au primit peste 1 milion de euro pentru inițiativa de branding și pentru activitățile promoționale aferente.

Chiana Ferragni este unul dintre cei mai cunoscuți influenceri de modă din lume, cu aproape 30 de milioane de urmăritori pe Instagram.

 

Noi reglementări europene pentru influenceri

 

Comisia Europeană a anunțat la mijlocul lunii octombrie că va intensifica monitorizarea practicilor comerciale ale influencerilor din mediul online, pe o piață estimată la aproximativ 20 de miliarde de euro (21,16 miliarde de dolari), în scopul protejării consumatorilor.

Instituția va colabora în curând cu autoritățile naționale pentru a verifica postările online și a identifica recomandări și promovări de produse care înșală consumatorii, se arată într-un comunicat al Comisiei.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News

Ţi s-a părut interesant acest articol?

Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.

Reperele zilei

Ştiri Recomandate

Ilie Bolojan

Premierul Bolojan a cerut înlocuirea directorului EximBank

Premierul Ilie Bolojan a anunţat, marţi seara, că a...

Donald Trump / Foto: Casa Albă
BVB

Zboruri Wizz Air, relocate de pe Aeroportul Băneasa

Anunţ important pentru cei care urmează să călătorească...

Freepik.com
Freepik.com
Baterii / Foto: Freepik

ANRE a eliminat dubla taxare a energiei stocate

ANRE elimină dublarea tarifelor pentru energia electrică...

Ilie Bolojan, discuţii cu premierul ucrainean, Denys Shmyhal

Premierul României, Ilie Bolojan, a avut, marţi seară,...

Donald Trump
Foto: Arhiva. Protest BNS în Piața Victoriei
freepik.com
La Cocoș
Schimb valutar / Foto: Pexels
Contabili / Foto: Freepik
TAROM are un nou director / Foto: Arhivă
Ghișeu
ANAF / Foto: Oana Pavelescu
Banca Naționala a României
Vagon de tren

Transportul călătorilor cu trenul, luat la puricat de ANPC

Calitatea transportului pe calea ferată a intrat în...

OMV Petrom
Leva / Foto: DCBusiness
Președintele Donald Trump face declarații pentru jurnaliști
RCA
Consiliul Fiscal, nu foarte optimist privind reducerea deficitului
Florin Barbu

pixel