Influencer italian, amendat cu un milion de euro pentru promovarea unui cozonac de Crăciun

Autor: DCBusiness Team
Data publicării:
Panettone / sursa: Freepik.com
Panettone / sursa: Freepik.com
Companiile controlate de creatoarea de modă italiană Chiara Ferragni trebuie să plătească o amendă de un milion de euro pentru practici comerciale neloiale legate de vânzarea unui cozonac italian de Crăciun, a anunțat vineri autoritatea antitrust din Italia (AGCM).

AGCM a amendat, de asemenea, producătorul italian de prăjituri Balocco cu 420 de milioane de euro, informează Reuters.

Sancțiunile vin după o investigație pe care autoritatea de reglementare a anunțat-o în luna iunie, legată de un tort Balocco promovat de Ferragni vândut în Italia la sfârșitul anului trecut, la un preț de peste 9 euro bucata, față de mai puțin de 4 euro pentru un cozonac pandoro Balocco obișnuit.

 

Pretextul reclamei abuzive

 

AGCM a declarat că publicitatea și prețurile mai mari i-au indus în eroare pe consumatori, făcându-i să creadă că, prin cumpărarea prăjiturii, aceștia contribuie direct la o organizație caritabilă pentru cercetarea cancerului osos la un spital din Torino și, de asemenea, că Ferragni însăși făcea donații.

Balocco a făcut o plată unică de 50.000 de euro către spital cu câteva luni înainte de a lansa produsul pandoro Ferragni, astfel încât vânzările produsului nu au avut niciun efect asupra donațiilor caritabile, a declarat autoritatea de reglementare.

Aceasta a adăugat că societățile legate de Ferragni pe care le-a sancționat nu au dat niciun ban spitalului din Torino, deși au primit peste 1 milion de euro pentru inițiativa de branding și pentru activitățile promoționale aferente.

Chiana Ferragni este unul dintre cei mai cunoscuți influenceri de modă din lume, cu aproape 30 de milioane de urmăritori pe Instagram.

 

Noi reglementări europene pentru influenceri

 

Comisia Europeană a anunțat la mijlocul lunii octombrie că va intensifica monitorizarea practicilor comerciale ale influencerilor din mediul online, pe o piață estimată la aproximativ 20 de miliarde de euro (21,16 miliarde de dolari), în scopul protejării consumatorilor.

Instituția va colabora în curând cu autoritățile naționale pentru a verifica postările online și a identifica recomandări și promovări de produse care înșală consumatorii, se arată într-un comunicat al Comisiei.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News

Ţi s-a părut interesant acest articol?

Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.

Reperele zilei

Ştiri Recomandate

Banca Centrală a Ungariei

Forintul s-a prăbușit. Decizia băncii centrale a Ungariei

Ungaria este pregătită să mențină ratele dobânzilor...

Bună dimineața! Să aveți o zi minunată! / FOTO: Freepik
Sebastian Burduja
La birou / FOTO: Freepik

UE vs SUA: Ce nu au reușit europenii în ultimii 50 de ani

În raportul său despre competitivitatea europeană,...

Lingouri de aur / FOTO: Unsplash
Inginer / FOTO: Freepik
Casa Albă / Foto: Freepik

SUA pregătesc o nouă lovitură pentru China

Statele Unite urmează să implementeze noi reglementări...

La fermă / FOTO: Freepik

Vești bune de la APIA pentru mai mult de 400.000 de fermieri

Suma totală autorizată depășește 172,86 milioane de...

Se caută firmă / FOTO: Freepik
Petrol / sursa: Freepik.com
Bancnote / Foto: Oana Pavelescu
Tendințele noi în moda office
Recoltarea strugurilor dintr-o podgorie
Ceasuri / Foto: Emran Kassim / Flickr

Exporturile de ceasuri elvețiene s-au prăbușit în septembrie

Exporturile de ceasuri elvețiene înregistrează cea mai...

Tineri / Foto: Freepik
Platformă
Urmează unele modificări fiscale / Foto: Freepik
Bancă / Foto: Freepik
Știrile dimineții / Foto: Freepik
Gabriel Biriș / sursa: Facebook
Foto: pexels.com
Eximbank
Cosmin Marinescu
Instalație de gaze

pixel