Ungaria construiește cel mai spectaculos pod peste Dunăre VIDEO

Autor: DCBusiness Team
Data publicării:
Cel mai mare și cel mai spectaculos pod peste Dunăre din Ungaria se apropie momentul în care va fi finalizat.

Potrivit celor mai recente informații, instalarea terasamentelor pe cele două sensuri de deplasare  este finalizată în proporție de peste 50%, proces care se va încheia la sfârșitul lunii decembrie 2023.

Podul peste Dunăre Kalocsa-Paks este cel de-al 20-lea pod rutier de pe tronsonul maghiar al Dunării. Ministerul Transporturilor din Ungaria a scos lucrarea la licitație 27 noiembrie 2015. Proiectul a fost atribuit după două licitații nereușite la 27 mai 2020, compania constructoare fiind Duna Aszfalt Kft.

István Wunderlich, managerul de proiect al companiei Duna Aszfalt a declarat pentru presa ungară că cel de-al cincilea pilon, care se ridică la 40 de metri deasupra nivelului mediu al apelor Dunării, are acum patru niveluri de 16 cabluri înclinate pentru a susține sarcina podului autoportant, în timp ce pe cel de-al șaselea pilon, experții au întins trei niveluri de 12 cabluri înclinate. În această fază, structura principală de susținere a ramurii Kalocsa a podului se întinde la peste 62 de metri de la pilon, în timp ce ramura Paks se întinde exact un metru, adică peste 57 de metri, deasupra rutei internaționale de navigație, care se va desfășura neîntrerupt pe toată durata proiectului.

István Wunderlich a precizat că au fost finalizate și barajele de piatră pentru devierea apei Dunării în noua albie, atât pe partea din amonte, cât și pe cea din aval a noului pod peste Dunăre. Scopul acestor baraje de deviere este de a devia fluxul principal al fluviului într-o direcție favorabilă noului pod, reducând sarcina pe piloni. Structura, formată din două poduri de luncă inundabilă cu o lungime de aproape un kilometru și un pod cu balamale între ele, a atins punctul cel mai înalt la sfârșitul lunii aprilie a acestui an.

Proiectul este realizat de Duna Aszfalt și costă 91,9 miliarde forinți adică 238,8 milioane de euro.

Podul, precum și drumurile 512 și 5124, care fac legătura între pod și localitățile din jur și autostrada M6, sunt construite de compania maghiară de construcții de drumuri și poduri în cadrul a două subproiecte. Se preconizează că proiectul va fi finalizat în vara anului 2024.

 

Youtube video image

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News

Ţi s-a părut interesant acest articol?

Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.

Reperele zilei

Ştiri Recomandate

Haier
Bursă / Foto: Freepik
Eoliene și panouri solare / Foto: Freepik
La aproape șanse ani de la deschiderea procedurii de insolvență
Registrul Comertului
Bărbat furios cu un telefon în mână
Decizia tribunalului
Asigurare RCA
Banca Centrală Europeană
Dolari și ruble
Președintele SUA Joe Biden este furios pe saudiți / Foto: Casa Albă
Ministerul Finanțelor
Donald Trump / Foto: Arhiva Casei Albe / Flickr
Bursa de Valori de la București / FOTO: Facebook
Foto: Pexels.com
Bani / FOTO: Freepik
foto: pexels.com
Donad Trump în timpul unei vizite la zidul de la granița cu Mexic
Muncitor al ELCEN
Știrile dimineții

Știrile dimineții. Cinci informații pentru începutul zilei

Astăzi explorăm subiecte care aduc în prim-plan decizii...

Un tren trece prin fața unor blocuri / Foto: Arhivă

Ordonanța trenuleț lasă trenurile ”ca-n gară”

Începând din acest weekend, călătorii care utilizează...

TikTok / Foto: EPA/ERIK S. LESSER / Agerpres
Un tractor ară câmpul / Foto: Freepik

pixel