Săptămână complicată la Bursa de la București, cu suișuri și coborâșuri
Performanțele variate ale...
Vânzările de mașini electrice au înregistrat o creștere semnificativă în Europa anul trecut, înregistrând un avans de 28% la nivel european și cu peste o treime doar în cadrul Uniunii Europene (UE), comparativ cu datele din 2022. Cu toate acestea, conform unei analize realizate de organizația Transport & Environment (T&E), citată de Asociația 2Celsius, constructorii auto nu au reușit să furnizeze modele accesibile pe piață.
Raportul specializat arată că vânzările de mașini electrice în UE au atins 1,5 milioane de unități în prezent, iar cota de piață a acestui segment a crescut la 14,6% în 2023 față de 12,1% în 2022.
În ceea ce privește mașinile electrice 100%, pentru unii producători auto acestea au stagnat (Stellantis, VW) sau chiar au scăzut (Renault, Ford, JLR).
La nivel global, Europa este în urma Chinei în ceea ce privește vânzările și creșterea vânzărilor de mașini electrice, care au reprezentat 24,7% din totalul vânzărilor auto din China în 2023, în creștere de la 21,3% în 2022.
Stagnarea obiectivelor de emisii de CO2 până în 2025, impuse de regulamentul privind emisiile de CO2 pentru vehiculele premium și mari, a permis constructorilor auto să limiteze oferta de mașini electrice și să nu furnizeze modele accesibile pe piața UE. Din 2018, constructorii auto au lansat doar 40 de mașini electrice mici de tip A și B, în comparație cu 66 de mașini electrice de dimensiuni mari de tip D și E. Impactul este evident în ceea ce privește divergența cotei de piață a mașinilor compacte din segmentele B și D între piețele mașinilor electrice și cele cu motoare cu ardere internă (ICE). Segmentul compact B a reprezentat 37% din vânzări în 2023. Cu toate acestea, în cazul mașinilor electrice, acesta deține mai puțin de jumătate din această cotă de piață (17%).
Pe de altă parte, constructorii auto s-au concentrat pe vânzarea de mașini full electrice mai mari, din categoria premium pe segmentul D, care dețin o cotă de piață mai mult decât dublă (28%) în comparație cu cele din segmentul D cu motoare cu ardere internă (13%). Acest trend a dus la prețuri ridicate pentru mașinile electrice în Europa. În timp ce prețul mediu al mașinilor electrice a scăzut în China cu peste 50% din 2015, datorită în parte unei mai mari concentrări pe vehiculele electrice de masă accesibile și integrării lanțului de aprovizionare, prețul mediu european al mașinilor electrice a crescut cu 18.000 de euro.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.
Performanțele variate ale...
Această tendință reflectă...
La capătul unor dezbateri...
Un concept surprinzător și...
Înainte de a se lansa în forță...
Președintele ales a dezvăluit într-un timp record numele...
Dana Tănase, directorul...
"Make the impossible possible"...
Informare oficial din partea...
Anunțul a fost făcut de Bernd...
Andrea Orcel, directorul general al UniCredit SpA, a...
Este o manevră care face parte din planurile de...
Amazon continuă să-și...
Moneda euro a continuat să piardă teren în fața...
Suedia este pregătită să...
Bitcoin, cea mai mare...
Bentley Motors Ltd., unul dintre cei mai exclusiviști...
Performanța negativă a fost...
”Am construit acest proiect cu...
Ministrul Sebastian Burduja a...
Aceasta ar putea reprezenta...
Al doilea mare producător de oțel din lume are pretenții...
Agenția Națională de...