Vehiculele hibride consumă și poluează mai mult decât indică standardele, arată un raport al Comisiei Europene

Autor: DCBusiness Team
Data publicării:
Vehicul hibrid / sursa foto: Freepik.com
Vehicul hibrid / sursa foto: Freepik.com
Un raport recent al Comisiei Europene arată că, atât vehiculele hibride, cât și cele cu motor diesel sau pe benzină, consumă mult mai mult decât arată datele prevăzute la omologare după standartele stabilite la nivel global.

Aceste date provin de la un eșantion de 600 000 de autovehicule și arată că În cazul vehiculelor electrice hibride plug-in, emisiile de CO2 în condiții reale au fost în medie de 3,5 ori mai mari decât valorile de laborator.

Acest lucru confirm faptul că aceste vehicule nu își realizează în prezent potențialul, în mare parte din cauză că nu sunt încărcate și conduse în mod complet electric atât de frecvent pe cât se presupune.

Pentru noile vehicule electrice hibride plug-in (PHEV) înmatriculate pentru prima dată în 2021, emisiile de CO2 rezultate din studiu au fost în medie de 3,5 ori (4 l/100 km sau 100 g CO2/km) mai mari decât valorile de omologare, ceea ce confirmă faptul că aceste vehicule nu își realizează în prezent potențialul, în mare parte din cauza faptului că nu sunt încărcate și conduse în mod complet electric atât de frecvent pe cât se presupune.

Totodată, consumul de combustibil și emisiile de CO2 ale vehiculelor diesel și pe benzină aflate în circulație sunt cu aproximativ 20% mai mari decât valorile oficiale obținute în urma testului standardizat de omologare la nivel global WLTP.

Diferența observată între media emisiilor de CO2 și a consumului de combustibil și cea din omologarea oficială a autoturismelor noi înmatriculate în 2021, după ce acestea au fost dotate cu dispositive de monitorizare a consumului de combustibil, a fost de 23,7 % pentru autoturismele pe benzină și de 18,1 % pentru autoturismele diesel (1-1,5 l/100 km sau 28-35 g CO2/km).

Acest decalaj a fost anticipat, deoarece există diferiți factori care afectează emisiile în lumea reală și care nu pot fi reproduse în totalitate într-un test de laborator, așa cum au fost stabilite standardele WLTP. Factori prcum condițiile de trafic, peisajul, starea drumurilor, temperatura ambiantă, utilizarea aerului condiționat și a sistemelor electronice de bord, precum și comportamentul șoferului duc la maximizarea acestor valori.

Pentru vehiculele hybrid, Comisia Europeană a introdus deja modificări la calcularea factorului de utilitate - ponderea preconizată a distanței parcurse în mod electric - care este utilizat pentru a determina emisiile de CO2 în timpul procedurii oficiale de testare. Aceste modificări se vor aplica începând cu 2025 și ar putea fi necesar să fie ajustate în continuare pe baza datelor din lumea reală.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News

Ţi s-a părut interesant acest articol?

Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.

Reperele zilei

Ştiri Recomandate

Fabrică de cip-uri
Mână care ține cheile unei locuințe / Foto: Freepik

FNGCIMM: Start la Programul Noua Casă 2025

Fondul Național de Garantare a Creditelor pentru...

Ambulanță în New York / Foto:
Foto: Freepik.com
Foto: Freepik.com
Ghișeu
Donald Trump și Jerome Powell / Foto: Casa Albă / Flickr
Magistrați / Foto: Freepik
Stație de transformare / Foto: Freepik
Foto: Freepik.com
Persoană în scaun rulant / Foto: Freepik
Stâlpi de înaltă tensiune / Foto: Freepik
Bursa de pe Wall Street / FOTO: Freepik
Declaratia 100
Foto:Freepik.com
Strângere de mână / FOTO: Freepik
Foto: Pexels.com
Notificare telefon

Eset, avertizare pentru cei care au cont pe Spotify

Conturile Spotify reprezintă active digitale valoroase...

Încărcare mașină electrică / sursa foto: Freepik.com
Papa Francisc

Papa Francisc a murit

A încetat din viaţă Papa Francisc.

Foto: Freepik.com
Kristalina Georgieva / Foto: FMI / Flickr

Scădere uşoară a numărului de firme dizolvate

Numărul firmelor dizolvate, în scădere cu 8,73% în...

Foto: Freepik.com
Sondă / FOTO: Freepik

Producţia de ţiţei a României scade, importurile cresc

Producţia de ţiţei a României a scăzut cu 7, 6% în...

Bursa de Valori de la București / FOTO: Facebook
Sol

Ucraina rămâne fără gaze. Rezervele sunt pe sfârşite

Ucraina ar putea avea nevoie să importe până la 6,3...

Razboiul comercial SUA-China / Foto: Freepik

pixel