Viața la bloc. Ce TREBUIE să se întâmple cu banii asociației de locatari
Autor: Oana Pavelescu
Data publicării:
Fondul de rulment se poate cheltui numai în anumite condiții
Fondul de rulment se poate cheltui numai în anumite condiții
Odată cu intrarea în vigoare a Legii nr. 196/2018 privind înfiinţarea, organizarea şi funcţionarea asociaţiilor de proprietari şi administrarea condominiilor, au apărut, printre altele unele obligații noi privind gestionarea și încasarea banilor asociațiilor.

Conform legii menționate toate aceste asociații sunt obligate să aibă un cont bancar unic ce va fi utilizat pentru ca locatarii ori proprietarii pentru plata întreținerii. 

Pentru a le facilita locatarilor plata întreținerii în acest cont, reprezentanții asociației de proprietari vor trebui să afișeze, odată cu lista de plată a cheltuielilor asociației, și datele de identificare ale contului bancar al asociației. Mai exact, datele care trebuie afișate la avizier sunt numele titularului contului bancar, banca la care a fost deschis contul, sucursala băncii și codul IBAN.

În acest context, administratorul blocului are obligația de a folosi, pentru a efectua plățile curente, dar și pentru încasări, acest cont unic al asociației. Astfel, administratorul nu va mai putea plăti furnizorii de servicii sau produse pentru diverse lucrări, fie ele de întreținere sau de reparații, decât prin intermediul contului curent al asociației.

Viața la Bloc. Regulamentul pe care mulți administratori nu-l bagă în seamă

Suplimentar, atunci când administratorul va primi o plată în numele asociației, acesta va trebui, în cel mult o zi, să transfere suma în contul curent al asociației. Mai exact, atunci când un proprietar de apartament îi va plăti în numerar întreținerea, administratorul este obligat să transfere suma, până a doua zi, în contul asociației. Actul normativ precizează că în acest cont "sunt vărsate, în termen de 24 de ore de la primirea acestora, toate sumele sau valorile primite în numele sau în contul asociației".

Ca o excepție de la această regulă și doar cu acordul adunării generale a asociației de proprietari, administratorul poate păstra o sumă de cel mult 1.000 de lei pe lună pentru efectuarea de plăți pentru cheltuieli neprevăzute.

Dacă se constată faptul că administratorul nu își îndeplinește obligațiile sau o face într-un mod defectuos, astfel producând pagube asociației de proprietari, aceasta poate retrage din garanția administratorului de bloc o sumă de bani pentru a acoperi daunele provocate. Totodată, asociația de proprietari poate stabili, pentru recuperarea prejudiciului generat de administrator, și diminuarea venitului acestuia.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News

Ţi s-a părut interesant acest articol?

Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.

Reperele zilei

DC Media Group Audience

Ştiri Recomandate

Finanțele au publicat ghidul e-Transport

Ministerul Finanțelor și Agenția Națională de...

Cât cheltuie românii pentru masa de Paşte (Studiu)

În fiecare an, apropierea perioadei festive aduce cu...

AQUILA a preluat Parmafood

AQUILA finalizează a doua tranzacție din 2024, prin preluarea Parmafood.

Știrile dimineții. Cinci informații pentru începutul zilei

Programul magazinelor de Paște; Implementarea salariului...

TikTok renunță voluntar la plata recompenselor

TikTok a anunțat miercuri că va suspenda "voluntar"...

Producţia de cărbune a României continuă să scadă

Institutul Naţional de Statistică a publicat o analiză...

Schimbări la vârful Allianz-Țiriac Pensii Private

Virgil Ichim, CEO Allianz-Țiriac Pensii Private, pleacă...

Revolut face angajări în România

Compania Revolut angajează la nivel global, inclusiv în România.

Iti place noua modalitate de votare pe DCBusiness.ro?

pixel