Volkswagen şi Daimler sar în ajutorul proprietarilor de maşini diesel

Autor: DCBusiness Team
Data actualizării:
Data publicării:
C.E. stabilește data pentru INTERZICEREA VANZĂRILOR mașinilor cu motoare DIESEL sau pe BENZINĂ
C.E. stabilește data pentru INTERZICEREA VANZĂRILOR mașinilor cu motoare DIESEL sau pe BENZINĂ
Producătorii auto din Germania au acceptat să cheltuiască până la 3.000 de euro per vehicul pentru a ajuta la reducerea emisiilor, în condiţiile în care Guvernul şi industria auto caută măsuri pentru atenuarea poluării din marile oraşe, transmit DPA şi Reuters. 

În februarie, un tribunal german a decis că oraşele din Germania pot interzice circulaţia celor mai poluante automobile diesel pe străzile lor. Teama că aceste interdicţii vor fi puse în aplicare a dus la scăderea semnificativă a vânzărilor de autoturisme diesel pe cea mai mare piaţă auto din Europa.

Volkswagen şi Daimler sunt pregătite să ofere pe banii lor o reconfigurare a sistemului hardware pentru ca vehiculele diesel mai vechi să polueze mai puţin, a anunţat ministrul Transporturilor, Andreas Scheuer, adăugând că BMW încă nu este de acord.

Toţi cei trei mari producători auto germani au fost de acord să cheltuiască până la 3.000 de euro per vehicul pentru diverse măsuri, inclusiv subvenţii pentru achiziţionarea unor modele mai noi şi mai puţin poluante. Companiile auto sunt dispuse să meargă mai departe cu aceste subvenţii, menite să convingă clienţii să-şi cumpere vehicule performante cu emisii scăzute, a explicat ministrul Transporturilor după o întâlnire cu reprezentanţii industriei auto.

Poluarea urbană în multe oraşe germane este mai ridicată decât prevăd normele UE, determinând autorităţile să găsească metode de a reduce poluarea. Pentru a reduce nivelul poluării şi a evita interzicerea totală a vehiculelor diesel, Volkswagen, Daimler şi alţi producători auto şi-au accelerat eforturile de dezvoltare a maşinilor electrice.

Industria auto germană, unde lucrează aproximativ 800.000 de angajaţi, este afectată de reacţia negativă faţă de automobilele echipate cu motoare diesel după ce, în luna septembrie 2015, Volkswagen a recunoscut că a utilizat un software pentru a eluda standardele de emisii poluante. Acest scandal s-a extins la nivelul întregii industrii şi a stimulat în alte ţări investiţiile în vehiculele electrice.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News

Ţi s-a părut interesant acest articol?

Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.

Reperele zilei

Ştiri Recomandate

Hacker. Freepik.com
Banca Centrală Europeană / Foto: BCE / Flickr

Banca Centrală Europeană păstrează dobânzile nemodificate

Banca Centrală Europeană (BCE) a decis, joi, să mențină...

Reprezentanți ai Confederaţiei Patronale Concordia
Reactoarelor Modulare Mici (SMR) / Foto: NuScale
Florin Jianu
Alexandru Nazare, ministrul de Finanțe
Cargo GNL / sursa foto: Freepik.com / sharpiloandrey
Foto: Freepik.com
Grevă / sursa foto: Freepik.com / EyeEm
Bitcoin / FOTO: Freepik
Ilie Bolojan
CEC Bank
Foto: Pexels.com
Lingouri de cupru / Foto: DCBusiness

Bloomberg: Cuprul intră într-un deficit structural din 2026

Piața globală a cuprului se îndreaptă spre un deficit...

Ministerul Finanțelor
Ghișeu
Barajul Paltinu
Arcelor Mittal Tubular Products Iași
Inflație / Foto: Freepik

România continuă să fie ţara cu cea mai mare inflaţie din UE

România a fost şi în luna noiembrie ţara UE cu cea mai...

România se află pe locul doi la exportul de grâu moale
Bani
Document. Foto: Freepik.com
Discutii la Guvern

pixel