Wizz Air și Ryan Air, investigate de ANPC. Horia Constantinescu: Chiar şi pe jos vom ajunge la destinaţie
Autor: Mara Ivan
Data publicării:
Șeful ANPC spune că investigația va dura mai mult
Șeful ANPC spune că investigația va dura mai mult
Până în acest moment, începând cu 30 aprilie 2021, ECC România a înregistrat 500 de solicitări referitoare la serviciile Wizz Air şi 114 la serviciile Ryan Air.

Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorilor (ANPC) a început o investigaţie de fond la companii aeriene care activează pe teritoriul României, ca urmare a sesizărilor primite referitoare la serviciile oferite de acestea, inclusiv Wizz Air şi Ryan Air, potrivit unui comunicat remis presei. 

"De la Cuza am învăţat că nu trebuie folosite două măsuri pentru acelaşi lucru. Povestea cu ocaua mică. Dacă s-a evaluat activitatea unei companii aeriene, atunci trebuie să o verificăm şi pe a celorlalte, aflate în aceeaşi situaţie. Trist este că aici povestea va fi mai lungă, cele două nefiind de pe teritoriul României. Chiar şi pe jos, pentru că avioanele lor nu prea mai zboară, vom ajunge la destinaţie şi măsurile vor fi în consecinţă! Drum bun să avem!", a afirmat Horia Constantinescu, preşedintele ANPC.

Investigaţia este realizată de Direcţia Generală de Control şi Supraveghere Piaţă, împreună cu Centrul European al Consumatorilor România (ECC România), care instrumentează sesizările transfrontaliere ale consumatorilor.

"În prezent, se centralizează toate reclamaţiile, pe această temă, de pe teritoriul României, la nivelul ANPC, pentru a putea completa şi definitiva informaţiile, ANPC sfătuind, totodată, consumatorii să se adreseze, în primă instanţă, operatorilor economici de transport aerian sau agenţiilor de turism intermediare, pentru soluţionări amiabile, iar, în situaţia în care drepturile acestora sunt încălcate, să se adreseze autorităţilor competente, reamintind totodată că, în conformitate cu Regulamentul European nr. 261, consumatorii au dreptul să solicite compensaţii de până la 600 de euro, pentru un zbor anulat", spun oficialii ANPC.

De asemenea, acest lucru este valabil chiar şi în situaţia în care compania aeriană a asigurat un zbor alternativ.

Recuperarea compensaţiilor se poate face fie amiabil, la operatorul economic, fie prin intermediul ANPC şi ECC Romania, care realizează acest lucru, cu titlu gratuit.

Citește și ANPC - Dezastru în Mall Băneasa. Mizerie, gândaci, gunoaie

În urmă cu câteva zile, inspectorii ANPC au fost la Mall Băneasa, unde au găsit produse expirate, vitrine murdare, gândaci și muște unde se vând prăjituri și pâine sau în spații de gătire, materii prime sau semipreparate fără eticheta cu elementele de identificare și multe alte nereguli.

”În urma fiecărei acțiuni de control, apar lacrimile operatorilor economici sancționați. Ba pandemia, ba că plouă afară, ceva s-a întâmplat, iar ei nu au putut să se adune și să respecte legea și, automat, consumatorul. Mă gândeam să implementăm caselor de marcat o opțiune și să emită odată cu bonul fiscal și un șervețel de șters lacrimile pentru a le aduce aminte comercianților cât de mult încasează, dar de cheltuit pentru a-și întreține afacerea, nu prea cheltuie. În loc să caute scuze, mai bine ar căuta soluții de a ține lucrurile în ordine. Vor urma, pe rând, toate mallurile din București.

Poate învață unii de la alții, iar, împreună, să înțeleagă că cei care le aduc bani trebuie și respectați nu numai încasați”, spune Horia Constantinescu, președintele ANPC.

În urma controlului, au fost date amenzi de 187.000 lei și s-a dispus oprirea temporară a prestării serviciilor pentru 10 operatori economici, până la remedierea deficiențelor, verificările aflându-se în plină desfășurare.

Citește și Patiserie cu pretenții, amendată cu 20.000 lei. ANPC s-a îngrozit de ce a găsit

Și tot recent, Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorilor (ANPC) a sancţionat, în urma unor controale, Patiseria Paul din mall-ul bucureştean Promenada cu amenzi de 20.000 de lei şi a dispus o serie de măsuri complementare.

"Nu m-aş fi gândit niciodată că secretele patiseriei franţuzeşti sunt mucegaiul, rugina şi, în general, lipsa de igienă. Dacă la dimensiunea acestui operator economic aşteptările sunt foarte mari, iată că realitatea le contrazice. În speranţa că mesajul va fi transmis în întreaga reţea, sper ca următoarele prăjituri să aibă ca ingrediente doar cele de pe etichete, lipsind cele care ne-au cutremurat în acţiunea de control", a afirmat Mihai Culeafă.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News

Ţi s-a părut interesant acest articol?

Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.

Reperele zilei

DC Media Group Audience

Ştiri Recomandate

Un român norocos poate deveni, duminică, milionar în euro

Loteria Română anunţă un report cumulat la Noroc de...

CNPP: Viaţă de "special": 24.151 lei pe lună

Casa Naţională de Pensii Publice a transmis...

Finanțele au publicat ghidul e-Transport

Ministerul Finanțelor și Agenția Națională de...

AQUILA a preluat Parmafood

AQUILA finalizează a doua tranzacție din 2024, prin preluarea Parmafood.

Știrile dimineții. Cinci informații pentru începutul zilei

Programul magazinelor de Paște; Implementarea salariului...

TikTok renunță voluntar la plata recompenselor

TikTok a anunțat miercuri că va suspenda "voluntar"...

Iti place noua modalitate de votare pe DCBusiness.ro?

pixel