Yamaha deschide un sit istoric unde va produce motoare de biciclete

Autor: Simona Haiduc
Data publicării:
Yamaha / FOTO: Pagina de Facebook a Yamaha/https://www.facebook.com/YamahaMotorEU/photos_of
Yamaha / FOTO: Pagina de Facebook a Yamaha/https://www.facebook.com/YamahaMotorEU/photos_of
Fabrica franceză din Saint-Quentin este locul istoric unde s-au fabricat Motobécane și Mobylette, preluate în 1986 de Yamaha.

După mopede, biciclete. Yamaha a început să producă motoare pentru biciclete electrice în fabrica sa franceză din Saint-Quentin (Aisne), întreprindere unde au prins viață Motobécane și Mobylette. Brandul japonez de motociclete a inaugurat miercuri o linie de asamblare a motoarelor pentru biciclete electrice care ar trebui să consolideze poziția companiei pe piața europeană, în fața giganților din sector -  Bosch și Shimano. 

Motoarele Yamaha, dintre care 8 milioane de unități au fost deja fabricate în Japonia și Taiwan, vor fi montate în următoarele săptămâni pe bicicletele principalului său client, Accell, lider în Europa, dispozitive vândute sub mărcile Winora sau Batavus.

Pe linia de asamblare imaculată, aproximativ cincisprezece operatori asamblează motoarele ale căror piese provin, pentru moment, din Japonia. La capătul liniei, un robot aplică un sigiliu din silicon, iar o cameră verifică conformitatea motorului, înainte de un test de rezistență. 

Yamaha vizează o producție anuală de 100.000 de motoare „Pw S2” de gamă medie pe această linie și, potențial, 300.000 de motoare dacă piața va continua să crească. După ce a explodat în timpul pandemiei, piața bicicletelor a intrat, de câteva luni, pe un trend descendent. 

Biciclete electrice, în plină expansiune

Dar bicicletele asistate electric reprezintă acum un sfert din cele 20 de milioane de biciclete vândute în fiecare an în Europa, cea mai mare piață din lume, iar cota lor continuă să crească. „Era timpul ca Yamaha să investească în Europa, cât mai aproape de piețe”, a subliniat Eric de Seynes, fost CEO, devenit președinte al consiliului de supraveghere al Yamaha Motor Europe. „Este prima piatră de temelie, dar una care deschide calea către o multitudine de tehnologii”, a spus Éric de Seynes. Ne afirmăm rolul în grup.”

Fabrica din Saint-Quentin a produs milioane de mopede sub marca Motobécane, apoi MBK. În dificultate, întreprinderea a fost preluată în 1986 de Yamaha. Yamaha a investit patru milioane de euro în noua linie de asamblare a motoarelor de biciclete și a primit 530.000 de euro subvenții din regiunea Hauts-de-France.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News

Ţi s-a părut interesant acest articol?

Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.

Reperele zilei

Ştiri Recomandate

Foto: Freepik.com
Dolari

Dolarul își revine, lira sterlină se impune în fața euro

Dolarul și-a revenit ușor, deși incertitudinile legate...

Foto: Pexels.com
Foto: Freepik.com
Marcel Ciolacu
La benzinărie / FOTO: Freepik
Ședință de guvern / Foto: gov.ro
Depozit farmacie / FOTO: Freepik
Foto: Freepik.com
Dolari și aur / Foto: Freepik
Bani / FOTO: Freepik
Shein / Foto: Dick Thomas Johnson / Flickr
Sticlă de vin / FOTO:Freepik
Despre prosumatori
Mina Șuior
Majorarea salariilor costă
Pensiile private se modifică / Foto: Freepik
Foto: Freepik.com
Om de afaceri la calculator / Foto: Freepik
Sebastian Burduja / FOTO: Facebook
Start-up Nation
Piața luxului a încasat o lovitură puternică / Foto: Freepik
Bursa
Foto: Freepik.com
Figurine / FOTO: Wikipedia

Japonia și curiozitățile ei: Secretul figurinelor Daruma

La nord de Osaka, ascuns în colinele împădurite ale...

Previziuni / FOTO: Freepik

Adio petrol scump pentru următorii cel puțini doi ani

Experții băncii HSBC au revizuit în scădere prognozele...

Foto: Freepik.com

Producţia industrială a României, în scădere

În perioada 1 ianuarie - 28 februarie 2025, comparativ...

Analistul economic Adrian Negrescu

pixel