Yamaha deschide un sit istoric unde va produce motoare de biciclete
Autor: Simona Haiduc
Data publicării:
Yamaha / FOTO: Pagina de Facebook a Yamaha/https://www.facebook.com/YamahaMotorEU/photos_of
Yamaha / FOTO: Pagina de Facebook a Yamaha/https://www.facebook.com/YamahaMotorEU/photos_of
Fabrica franceză din Saint-Quentin este locul istoric unde s-au fabricat Motobécane și Mobylette, preluate în 1986 de Yamaha.

După mopede, biciclete. Yamaha a început să producă motoare pentru biciclete electrice în fabrica sa franceză din Saint-Quentin (Aisne), întreprindere unde au prins viață Motobécane și Mobylette. Brandul japonez de motociclete a inaugurat miercuri o linie de asamblare a motoarelor pentru biciclete electrice care ar trebui să consolideze poziția companiei pe piața europeană, în fața giganților din sector -  Bosch și Shimano. 

Motoarele Yamaha, dintre care 8 milioane de unități au fost deja fabricate în Japonia și Taiwan, vor fi montate în următoarele săptămâni pe bicicletele principalului său client, Accell, lider în Europa, dispozitive vândute sub mărcile Winora sau Batavus.

Pe linia de asamblare imaculată, aproximativ cincisprezece operatori asamblează motoarele ale căror piese provin, pentru moment, din Japonia. La capătul liniei, un robot aplică un sigiliu din silicon, iar o cameră verifică conformitatea motorului, înainte de un test de rezistență. 

Yamaha vizează o producție anuală de 100.000 de motoare „Pw S2” de gamă medie pe această linie și, potențial, 300.000 de motoare dacă piața va continua să crească. După ce a explodat în timpul pandemiei, piața bicicletelor a intrat, de câteva luni, pe un trend descendent. 

Biciclete electrice, în plină expansiune

Dar bicicletele asistate electric reprezintă acum un sfert din cele 20 de milioane de biciclete vândute în fiecare an în Europa, cea mai mare piață din lume, iar cota lor continuă să crească. „Era timpul ca Yamaha să investească în Europa, cât mai aproape de piețe”, a subliniat Eric de Seynes, fost CEO, devenit președinte al consiliului de supraveghere al Yamaha Motor Europe. „Este prima piatră de temelie, dar una care deschide calea către o multitudine de tehnologii”, a spus Éric de Seynes. Ne afirmăm rolul în grup.”

Fabrica din Saint-Quentin a produs milioane de mopede sub marca Motobécane, apoi MBK. În dificultate, întreprinderea a fost preluată în 1986 de Yamaha. Yamaha a investit patru milioane de euro în noua linie de asamblare a motoarelor de biciclete și a primit 530.000 de euro subvenții din regiunea Hauts-de-France.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News

Ţi s-a părut interesant acest articol?

Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.

Reperele zilei

DC Media Group Audience

Ştiri Recomandate

Cât cheltuie românii pentru masa de Paşte (Studiu)

În fiecare an, apropierea perioadei festive aduce cu...

Finanțele au publicat ghidul e-Transport

Ministerul Finanțelor și Agenția Națională de...

AQUILA a preluat Parmafood

AQUILA finalizează a doua tranzacție din 2024, prin preluarea Parmafood.

Știrile dimineții. Cinci informații pentru începutul zilei

Programul magazinelor de Paște; Implementarea salariului...

TikTok renunță voluntar la plata recompenselor

TikTok a anunțat miercuri că va suspenda "voluntar"...

Producţia de cărbune a României continuă să scadă

Institutul Naţional de Statistică a publicat o analiză...

Schimbări la vârful Allianz-Țiriac Pensii Private

Virgil Ichim, CEO Allianz-Țiriac Pensii Private, pleacă...

Revolut face angajări în România

Compania Revolut angajează la nivel global, inclusiv în România.

Preţul cafelei nu va scădea prea curând. Care sunt motivele

Veşti proaste pentru iubitorii cafelei.

Iti place noua modalitate de votare pe DCBusiness.ro?

pixel