100.000 de șoferi au rămas fără RCA
Autor: DCBusiness Team
Data publicării:
City Insurance a dat dureri de cap șoferilor din România
City Insurance a dat dureri de cap șoferilor din România
După ce City Insurance a intrat în faliment șoferii care aveau polițele RCA la această companie au fost obligați să își refacă asigurările.

Falimentul City Insurance a adus o gaură de circa 1,8 mld. euro, iar peste 100.000 de şoferi circulă fără asigurare RCA, după ce nu şi-au reînnoit poliţa la încheierea termenului de valabilitate de 90 de zile de la data pronunţării efective a falimentului de către Tribunalul Bucureşti.

Biroul Asigurătorilor de Autovehicule din România (BAAR), care gestionează baza de date AIDA, care a devenit operaţională în 2018 înlocuind fosta bază de date CEDAM, care se afla în gestionarea Autorităţii de Supraveghere Financiară (ASF), a transmis primele date privind şoferii care aveau poliţe RCA la City Insurance ale căror asigurări au încetat de drept începând cu data de 12 mai 2022.

Până acum, aproape 80% dintre deţinătorii auto care aveau poliţe RCA la City Insurance cu valabilitatea până după data de 11 mai 2022 şi-au reînnoit deja asigurarea RCA la o altă companie de asigurări, conform BAAR.

În primele patru zile de după data expirării valabilităţii din cei aproape 500.000 de şoferi care mai aveau poliţe RCA la City Insurance, circa 336.000 şi-au încheiat poliţe noi RCA la o altă companie de asigurări.

Citește și: Șoferii fără RCA, depistați în trafic cu ajutorul unei aplicații

După falimentul companiei de asigurare City Insurance a dat faliment s-a ajuns ca doar 70% din autoturismele care circulă pe drumurile din România să aibă asigurare.

Acesta este și motivul pentru care Biroul Asigurătorilor Auto (BAAR) a dezvoltat o aplicație pe care poliția română o testează pentru a depista șoferii care nu au asigurări.

„Aplicația a fost deja testată din perspectiva fotografierii numărului de înmatriculare. În câteva fracțiuni de secundă aplicația interoghează baza de date AIDA și întoarce răspunsul dacă mașina este e asigurată sau nu”, a spus Mădălin Roșu, președintele BAAR, pentru Hotnews și a continuat explicând că ”polițistul poate lua decizia să oprească mașina și să verifice dacă într-adevăr are sau nu asigurare, pentru că se pot întâmpla cazuri în care mașina are asigurare, dar e făcută pe seria de șasiu - e în vederea înmatriculării - și atunci numărul de înmatriculare nu figurează, ci figurează șasiul. Se va rezolva în timp și acest aspect”. Citește mai mult AICI

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News

Ţi s-a părut interesant acest articol?

Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.

Reperele zilei

DC Media Group Audience

Ştiri Recomandate

De ce a inventat Guvernul lozul Team România

Până la debutul Jocurilor Olimpice de la Paris mai este...

Număr record de firme radiate în România

În primele trei luni ale anului peste 25.000 de firme au...

Programul de Paște al magazinelor Lidl din România

Cum funcționează magazinele Lidl în zilele Sărbătorilor...

SUA interzic importul de uraniu din Rusia

Senatul american a aprobat marți o lege prin care se...

Plăți de 119 milioane de euro pentru agricultori

Cele mai semnificative plăți, în valoare de 112,7...

China își flexează mușchii și testează al treilea portavion

Presa de stat chineză a anunțat că primul portavion de...

De Sărbători, românii riscă amenzi de până la 5000 de lei

Sunt prevederi legislative pe care românii fie nu le...

Record de mortalitate în fermele de somon din Norvegia

Aproape 63 de milioane de somoni au murit prematur anul...

Schimbare la vârful Tuborg România

Tuborg România anunță o schimbare în managementul organizației, prin...

Iti place noua modalitate de votare pe DCBusiness.ro?

pixel