În plină degringoladă, Germania, prima economie a UE, își decide viitorul
Favoriți în sondaje,...
Potrivit unui comunicat, Comisia Europeană şi autorităţile de protecţie a consumatorilor din UE au identificat mai multe tipuri de practici potenţial înşelătoare adoptate de 20 de companii aeriene, printre care se numără în special crearea unei impresii incorecte că plata unei taxe suplimentare pentru finanţarea unor proiecte climatice cu impact mai redus asupra mediului sau pentru sprijinirea utilizării combustibililor de aviaţie alternativi poate reduce sau contrabalansa pe deplin emisiile de CO2. O altă practică vizează utilizarea termenului "combustibili de aviaţie durabili" (SAF) fără a prezenta în mod clar impactul acestor combustibili asupra mediului. De asemenea, cele 20 de companii aeriene utilizează termenii "verde", "durabil" sau "responsabil" în mod absolut. O altă practică vizează punerea la dispoziţia consumatorilor a unei comparaţii a zborurilor în ceea ce priveşte emisiile lor de CO2, fără a furniza informaţii suficiente şi exacte cu privire la elementele pe care se bazează comparaţia.
"Dacă dorim consumatori responsabili, trebuie să le oferim informaţii exacte. Din ce în ce mai mulţi călători se preocupă de amprenta lor de mediu şi aleg produse şi servicii cu performanţe de mediu mai bune. Ei merită răspunsuri exacte şi ştiinţifice, nu afirmaţii vagi sau false. Comisia se angajează pe deplin să creeze condiţii astfel încât consumatorii să poată face alegeri informate în contextul tranziţiei verzi şi să nu mai cadă victime dezinformării ecologice. Ne aşteptăm ca atât companiile aeriene, cât şi orice alt operator industrial, să facă afirmaţii responsabile legate de mediu", a declarat vicepreşedintele Comisiei Europene, Vera Jourova.
Comisia Europeană şi autorităţile de protecţie a consumatorilor din UE au invitat întreprinderile să furnizeze un răspuns în termen de 30 de zile, în care să prezinte măsurile propuse pentru a răspunde preocupărilor care decurg din afirmaţiile lor de marketing legate de mediu în temeiul legislaţiei UE privind protecţia consumatorilor.
După ce va primi răspunsurile din partea companiilor, Comisia Europeană va organiza reuniuni cu reţeaua CPC şi cu companiile aeriene, pentru a discuta soluţiile propuse de companii. Comisia va monitoriza apoi punerea în aplicare a modificărilor convenite.
În cazul în care companiile aeriene implicate nu iau măsurile necesare pentru a soluţiona problemele prezentate în scrisoare, autorităţile CPC pot decide să ia măsuri suplimentare de asigurare a respectării legislaţiei, inclusiv aplicarea de sancţiuni, se mai spune în comunicatul CE.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.
Favoriți în sondaje,...
Se dorește verificarea...
După o serie impresionantă de...
Litiul, cobaltul și nichelul...
Oficial BCE: „Am putea ajunge la acest nivel în câteva...
Autoritățile din Grecia monitorizează situația seismică
Angajații federali obligați să...
România, în fruntea producției...
Ursula von der Leyen merge luni la Kiev, iar Emmanuel...
SUA apără acordul propus de...
O decizie dificilă pentru...
Președintele argentinian Javier...
Care este țara europeană care plătește abonamentul...
Guvernul s-a decis în privința...
Despre ultimele decizii ale președintelui Trump, despre...
Rating susţinut de apartenenţa...
Cum poți obține 500 de lei de...
Un avertisment adresat în...
Ministrul Finanțelor se află la...
Declinul social-democraților...
Portofoliul Berkshire Hathaway,...
SUA reacționează la taxele...
Reciclarea textilelor,...
Pe de altă parte, Bitpanda, a...
Rețea extinsă de conducte...
Termenele de livrare care ar putea determina...
Cel mai bogat om din lume, devenit mâna dreaptă a...