Producţia de energie electrică şi termică va scădea în 2025
Este estimarea Comisiei Naționale de Strategie și...
„Toți operatorii care manipulează mărfuri periculoase în portul Constanța, categorie în care se încadrează și azotatul de amoniu, au obligația întocmirii unui plan de măsuri de securitate aprobat de ISU privind manipularea, depozitarea și transportul acestor tipuri de mărfuri”, a transmis, joi, APM.
În acest sens, azotatul de amoniu, care este folosit preponderent în industria producerii de îngrășăminte chimice, trebuie depozitat în condiții speciale ferit de foc, în cantități limitate în funcție de concentrația de azot, culoare de acces între stive, ferit de materiale incompatibile (combustibili, lubrifianți, pulberi metalice).
„În prezent, avem în evidențele CN Administrația Porturilor Maritime S.A. Constanța 5 operatori care efectuează operațiuni de încărcare / descărcare și depozitare temporară a acestui tip de marfă.
Acest tip de marfă este stocat în magazii specializate certificate în acest sens de ISU. Astăzi, 13 august 2020, sunt stocate 25.952 tone azotat de amoniu în portul Constanța”, potrivit sursei citate.
La un pas de dezastru. 35.000 kg de azotat de amoniu, descoperite de polițiștii gălățeni
Astfel, 4.908 tone de azotat de amoniu sunt depozitate în magazii certificate la Schenker (Constanța Sud) și urmează sa plece în următoarele două săptămâni în tranzit în Ungaria. Cea mai mare cantitate, 17.521 tone de azotat de amoniu sunt depozitate în magazii certificate la Chimpex (în zona de nord a portului Constanța), iar 3.523 tone de azotat de amoniu sunt depozitate la Midia Internațional (în zona Midia a portului Constanța).
De la începutul anului până în prezent, s-au operat în portul Constanța 87.292 tone azotat de amoniu la navele maritime și fluviale, o cantitate normală și medie în raport cu cantitățile operate în ultimii cinci ani, potrivit sursei citate.
„Toți operatorii ce au operat acest tip de marfă îndeplinesc condițiile de siguranță impuse, conform ISU. Ultima navă cu azotat de amoniu a fost operată în data de 17 iulie 2020”, a mai anunțat Compania Națională Administrația Porturilor Maritime SA.
Cel puţin 158 de persoane au murit, iar alte aproximativ 6.000 au fost rănite în explozia produsă în zona portuară din Beirut. Circa 300.000 de oameni au rămas fără locuinţe în urma deflagraţiei, iar daunele sunt estimate la 15 miliarde de dolari (12,7 miliarde de euro).
Oficialii estimează că explozia a 2.000 de tone de azotat de amoniu a provocat pagube de până la 15 miliarde de dolari.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.
Este estimarea Comisiei Naționale de Strategie și...
Uniunea Europeană reunește țări cu istorii, structuri...
Donald Trump și-a teiterat...
Totul trebuie să se rezolve în...
Discounturile la aur au crescut...
Grupaj de știri.
Sebastian Burduja a anunțat că...
Cursul valutar rezultat din...
Agenția de știri Mediafax și-a...
Ambasadorul României la Washington, Andrei Muraru, a...
Finalizarea hidrocentralelor începute înainte de 1989...
Serbia renunță la contractele de armament cu Rusia și...
Noile date marchează o ajustare față de estimările...
Au mers bine anul trecut, au...
Ministrul Energiei, Sebastian...
Un cutremur mai neobișnuit a...
IMM România solicită crearea...
Elon Musk, cel mai bogat om din lume și apropiat al...
De-a lungul timpului, spațiul a...
De trei săptămâni piața petrolului rămâne înscrisă pe un trend ascendent.
Este o nouă dovadă că prima economie a Uniunii Europene...
Piața cuprului se teme de Donald Trump.
Cu alte cuvinte, încă puțin și...
Numit de Donald Trump în...
Vă aducem și azi cele mai importante știri ale...