Tranzacții de 99,72 milioane euro: BVB închide săptămâna pe roșu
Performanța negativă a fost...
Cu o durată de 36 de luni și o finanțare de 3 miliarde de euro (repartizate în mod egal între cele trei țări), proiectul ar trebui să deschidă calea pentru dezvoltarea unui avion de luptă de nouă generație [NGF, New Generation Fighter] sub conducerea companiei Dassault Aviation în faza a 2-a.
„Am avansat proiectul SCAF cu Franța și Spania, iar acum vom dezvolta rapid proiectul de tancuri franco-germane MGCS”, declara, recent, cancelarul german Olaf Scholz, dezmințind, astfel, zvonurile care au circulat prin presa occidentală legate de o retragere iminentă a Berlinului din aceste afaceri.
Lucrările din cazul fazei 1B a SCAF presupun, printre altele, identificare caracteristicilor pe care se va baza acest „sistem de sisteme”. „Este vorba de a înțelege ce așteptăm de la avioanele de luptă, inclusiv în cadrul armatelor noastre, unde abordările pot fi diferite. După faza de demonstrație tehnologică, va trebui să facem alegeri înainte de a ne lansa în dezvoltare și producție: vor avea loc discuții cu partenerul nostru german. Aceste alegeri se vor referi în special la greutatea aeronavei, care determină performanța acesteia”, a explicat Sébastien Lecornu, ministrul Forțelor Armate.
Nu va ajuta la pilotarea avionului
Venind în completare, generalul Jean-Luc Moritz a precizat că pentru SCAF sunt luate în considerare patru modele diferite de avioane de luptă. Două dintre ele vor fi analizate până în iunie 2024, decizia finală privind varianta aleasă va fi luată în martie 2025. În plus, a spus el, bordul avioanelor va fi completat cu elemente de inteligență artificială. pentru a ajuta echipajul să ia cele mai bune dicizii ”operaționale și tactice”, nu să ajute la pilotarea avionului.
În ceea ce privește capacitățile cheie pe care trebuie să le posede, cele trei țări au căzut de acord cu privire la „stealth, manevrabilitate, capacitatea de a satura inamicul. Se are în vedere și un ”cloud de luptă”, un punct crucial, în special în ceea ce privește interoperabilitatea, fără de care operațiunile aeriene desfășurate în echipă vor deveni aproape imposibile.
Arhitectura de cloud
„Arhitectura cloud de luptă trebuie astfel dezvoltată încât să fie interoperabilă cu aeronave din alte țări NATO”, a insistat generalul Moritz. Spre exemplu, cu aparatele americane F-35, care au propria „bulă de interoperabilitate”, dar și cu NGAD-ul american și GCAP/Tempest dezvoltat de Regatul Unit, Italia și Japonia.
În plus, generalul Moritz a declarat că s-a ajuns la un acord cu privire la faptul că NGF trebuie să poată opera de pe un portavion, inclusiv cu efectori conectați, a cărui dezvoltare a fost încredințată Airbus și MBDA.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.
Performanța negativă a fost...
”Am construit acest proiect cu...
Ministrul Sebastian Burduja a...
Aceasta ar putea reprezenta...
Al doilea mare producător de oțel din lume are pretenții...
Agenția Națională de...
Precizări privind înscrierea...
Beko, Ford, Audi și Auchan sunt...
O strategie menită să asigure un echilibru între...
Companiile chineze își păstrează dolarii,...
Indicele ROBOR la trei luni a crescut la 5,75% pe an,...
Înscrierea dealerilor în Programul Rabla pentru...
Economia Germaniei a crescut...
Rubla rusească se depreciază...
La Palatul Victoria, a fost...
China anunţă că este dispusă să...
Curs valutar BNR, 21 noiembrie...
Florian Lixandru, candidatul...
Mutările şi cotaţiile...
Grupaj de știri.
La show-ul de tehnologie Gitex 2024 desfășurat recent în...
Activitatea RAR este blocată...
Premierul Marcel Ciolacu a făcut un anunț important...
Șeful unuia dintre cele mai...