A ajuns prima "cârtiță" pentru metroul spre Otopeni! Când încep săpăturile?

Autor: Matei Ion
Data actualizării:
Data publicării:
Șantier metrou M6
Șantier metrou M6
Lucrările la Magistrala 6 de metrou, care va lega Gara de Nord de Aeroportul Otopeni, au intrat într-o nouă etapă importantă. Pe șantierul stației Tokyo au fost aduse componente esențiale pentru continuarea proiectului, iar în zilele următoare se vor face pregătiri pentru demararea unor operațiuni de mare amploare.

​În noaptea de luni spre marți, pe șantierul stației de metrou Tokyo au sosit primele componente ale utilajului de tip "cârtiță" (TBM - Tunnel Boring Machine), care va săpa tunelul pentru Magistrala 6, ce va lega Gara de Nord de Aeroportul Internațional Henri Coandă. Acest utilaj de mari dimensiuni va funcționa continuu, 24 de ore din 24, pentru a realiza tunelul subteran. Primele elemente au fost transportate agabaritic și livrate pe șantierul stației Tokyo.​

Pe parcursul acestei săptămâni, vor continua livrările componentelor utilajului, urmând ca, după finalizarea acestora, să înceapă asamblarea echipamentului. Primele săpături sunt planificate să pornească dinspre stația Tokyo către stația 1 Mai.​

Citește și: Vești mari pentru bucureșteni! Când începe extinderea liniei de metrou M2?

Magistrala 6 de metrou va avea o lungime de 14,2 kilometri și va include 12 stații: Pajura, Expoziției, Piața Montreal, Gara Băneasa, Aeroport Băneasa, Tokyo, Washington, Paris, Bruxelles, Otopeni, Ion I.C. Brătianu și Aeroportul Internațional Henri Coandă. Proiectul este împărțit în două loturi de execuție: Lotul 1.1 (1 Mai – Tokyo) și Lotul 1.2 (Tokyo – Aeroportul Otopeni).​

Conform informațiilor recente, lucrările la Lotul 1.1 au atins un progres fizic de 25%, cu un termen estimat de finalizare în 2027. Pentru Lotul 1.2, progresul este de aproximativ 8%, cu o estimare de finalizare în 2028. ​

Montajul pieselor componente ale utilajului TBM va începe săptămâna viitoare și va dura aproximativ o lună. Magistrala 6 va asigura legătura directă de la Gara de Nord la Aeroportul Internațional Otopeni. ​

Citește și: De astăzi, călătoria cu metrolul este mai scumpă

Proiectul „Magistrala 6. 1 Mai – Otopeni, Legătura rețelei de metrou cu Aeroportul Internațional Henri Coandă – Otopeni” este unul de utilitate publică, de interes național, conform Hotărârii Guvernului nr. 496/2017, cu modificările și completările ulterioare, prin care se asigură nevoile de mobilitate ale persoanelor prin dezvoltarea rețelei de transport transeuropean. ​

Cu toate acestea, finalizarea completă a Magistralei 6 este preconizată pentru anul 2028, conform estimărilor actuale. ​

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News

Ţi s-a părut interesant acest articol?

Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.

Reperele zilei

Ştiri Recomandate

ANAF
Caniculă
Camioanele care au fost depistate de Poliția de Frontieră
Trafic oprit pe Podul Prieteniei
Freepik.com
Freepik.com
Donald Trump / Foto: Casa Albă
Pompieri
Grafică: Oana Pavelescu
Bursa de Valori București
Șofer de camion / Foto: Freepik
Andrei Badalov
Sterică Fudulea
Dan Sucu. Foto: Agerpres
Fondul Proprietatea
Titluri de stat Fidelis
Foto: Reuters
Showroom auto / Foto: Freepik
ROBOR
Ilustrație: Oana Pavelescu

ANAF, informare despre depunerea Formularului 100

Informaţii importante de la ANAF pentru contribuabili.

Stâlpi de înaltă tensiune / Foto: Freepik
Freepik.com
Robor

ROBOR a coborât sub nivelul de 7%

Indicele ROBOR la trei luni a scăzut, vineri, la 6,99%.


pixel