A început producţia primului model de automobil Jogger hibrid la Mioveni

Autor: DCBusiness Team
Data actualizării:
Data publicării:
Foto: Dacia.ro
Foto: Dacia.ro
Vestea zilei de la Uzina Dacia din Mioveni.

Uzinele Dacia de la Mioveni au început fabricaţia de serie a primului model de automobil Jogger hibrid, care are o autonomie de peste 900 km. În versiunea clasică, pe benzină sau gaz, au fost deja produse 80 de mii de vehicule, din care cea mai mare parte - peste 90 la sută - au fost exportate, în principal pe pieţele din Europa Occidentală. Primul automobil din noua gamă va ajunge la un client din România, informează constructorul, citat de Rador.

Vânzările grupului Renault au scăzut cu 5,9% anul trecut, la 2.051.174 vehicule, al patrulea an de declin consecutiv, dar reculul a fost parţial compensat de performanţa brandului său low-cost Dacia, care a raportat un avans de 6,8% în 2022, transmite Reuters.

Scăderea livrărilor grupului francez vine pe fondul constrângerilor legate de capacitatea de producţie şi de perturbările din lanţurile de aprovizionare. Dar registrul de comenzi al companiei în Europa a fost la nivelul record de 3,5 luni de vânzări, a anunţat miercuri Renault.

Compania a informat că a început anul cu un portofoliu mai bun şi stocuri mai ridicate, ceea ce sporeşte încrederea în redresarea vânzărilor în 2023.

Dar directorii Renault au recunoscut că reducerile de preţuri pe plan global anunţate recent de Tesla reprezintă o problemă cu care Renault - ca şi firmele rivale - va trebui să se confrunte. 

 

Din aceeaşi categorie: Renault este dispus la concesii pentru a ajunge la un acord de reformare a alianţei cu Nissan

 

Constructorul auto francez Renault SA a oferit unele concesii partenerului japonez Nissan Motor Co., în încercarea de a ajunge la un acord vizând reformarea alianţei lor, alianţă care datează de peste două decenii, au declarat pentru Bloomberg surse din apropierea acestui dosar.

Consiliul director de la Nissan urmează să se reunească la începutul săptămânii următoare, pentru a discuta mai multe propuneri venite de la Renault, au dezvăluit sursele care au dorit să îşi păstreze anonimatul. Printre concesiile venite de la Renault se numără şi asigurări care să răspundă îngrijorărilor Nissan cu privire la protejarea proprietăţii sale intelectuale, unul din punctele dificile care a apărut pe parcursul negocierilor, au precizat sursele.

În plus, există şi o recunoaştere din partea Renault că Nissan ar putea investi mai puţin decât spera grupul francez, în divizia sa de automobile electrice Ampere, au adăugat sursele. Renault estimează că divizia sa Ampere ar putea fi evaluată la 10 miliarde de euro şi intenţionează să demareze o ofertă publică iniţială pentru Ampere în a doua jumătate a acestui an, în funcţie de condiţiile de pe piaţă. Însă Nissan nu este de acord că această evaluare şi deocamdată nu a luat o decizie cu privire la o investiţie în divizia Ampere. Există posibilitatea ca la final Nissan să preia o participaţie mai mică de 15% la Ampere, cum intenţiona iniţial, au mai dezvăluit sursele.

Bloomberg precizează că deşi Renault face eforturi pe ultimii paşi pentru a ajunge la un acord de reformare a alianţei cu Nissan, concesiile oferite partenerului nipon sunt minore iar principala preocupare a grupului francez este punerea în aplicare a planului său strategic şi îmbunătăţirea profitabilităţii. Aceste eforturi încep să dea rezultate, în condiţiile în care acţiunile Renault au înregistrat o creştere de aproape 75%, după ce la începutul lunii martie 2022 au atins un minim istoric.

Renault şi Nissan au un parteneriat din 1999, în care Renault deţine 44,3% din acţiunile Nissan, în timp ce Nissan controlează un pachet de 15% din acţiunile Renault, dar nu are drepturi de vot la grupul francez. Alianţa Renault-Nissan, extinsă în 2016 prin includerea Mitsubishi, a devenit unul dintre cei mai mari producători mondiali de automobile.

Renault speră să convingă Nissan să investească în divizia sa specializată pe producţia de vehicule electrice, în timp ce Nissan doreşte ca Renault să îşi reducă participaţia de 43% pe care o deţine la Nissan. O reechilibrare a alianţei ar însemna că Renault îşi va vinde 28% din participaţia la Nissan, astfel încât fiecare din cei doi parteneri să deţină fiecare 15% din acţiunile celuilalt.

Conform propunerilor care sunt în prezent discutate, Nissan nu va permite ca tehnologia sa hibridă e-Power să fie împărţită cu divizia Horse, o entitate care ar urma să regrupeze operaţiunile Renault din domeniul motoarelor cu ardere internă. Horse ar urma să fie un parteneriat deţinut în proporţii egale de Renault şi grupul auto chinez Geely.

Preşedintele Renault, Jean-Dominique Senard şi directorul general Luca de Meo sunt aşteptaţi să participe la următoarea reuniune a consiliului de coordonare a alianţei Renault-Nissan, care va avea loc la finele acestei luni, susţin sursele care precizează însă că nu a fost luată încă nicio decizie cu privire la posibilitatea semnării unui acord la această reuniune.

Renault Group se bazează pe complementaritatea celor 5 mărci ale sale - Renault - Dacia - Lada - Alpine şi Mobilize - şi propune clienţilor săi soluţii de mobilitate durabile şi inovatoare. Prezent în peste 130 de ţări şi având peste 170.000 de salariaţi, Grupul a vândut 2,9 milioane de vehicule în 2020.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News

Ţi s-a părut interesant acest articol?

Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.

Reperele zilei

Ştiri Recomandate

Documente ANAF. Freepik.com
Oameni pe stradă / Foto: DCBusiness
Contabil / Foto: Freepik

ANAF clarifică o dilemă frecventă privind SAF-T

Tot mai multe firme aflate la început de drum sau cu...

Gaze naturale

România a importat cu 72% mai mult gaz în 2025

Producţia de gaze naturale utilizabile a României a...

Cariera Tismana

20 de hectare de pădure s-au surpat la mina Tismana

Deputatul Radu Miruţă (USR) anunţă că o alunecare de...

Bursa de Valori București
Pilonul III de pensii
Anker PowerCore 10000
Donald Trump la summitul G7 din 2028
Srâmtoare Ormuz
Platină
Lingouri de aur
Sediul Hidroelectrica
Hidroelectrica
Trenuri
ANAF

Buletinul electronic creează mai mult probleme românilor

Noile cărți electronice de identitate, emise cu...

Lucrător din industria petrolieră / FOTO: Freepik
Praid / Foto: Alex Nicodim / Inquam Photos
Ilie Bolojan

Bolojan: Deficitul bugetar mare nu mai poate fi susținut

Ilie Boloja atrage atenția că România se confruntă cu o...

Donald Trump

MAGA, divizată din cauza războiului Israeliano-Iranian

După ce și-a câștigat un nou mandat cu mesajul...

Freepik.com
Freepik.com
Bani. Freepik.com
Uzină Ford / Foto: Flickr
Ucraina se aşteaptă ca viitorul pachet de sancţiuni europene contra Moscovei să vizeze şi compania de stat Rosatom

Rosatom construiește prima centrală nucleară din Kazahstan

Agenţia pentru Energie Nucleară din Kazahstan a anunţat...

Uzinele Dacia

pixel