Modelul de afaceri, prin natura lui este diferit de planul de afacere datorită complexității modului prin care își valorifică ideea, compania, structura, către un client. Acest model de afaceri are rolul de a analiza, dar și de a înțelege care este logica unei afaceri dezvoltate de către o companie. Abia după ce modelul a fost corect analizat și detaliat se pot pune bazele unui plan pe care să îl dezvolți corect.
IDEI DE AFACERI. Business-uri pentru perioada toamnă - iarnă
Modelul unei afaceri este modalitatea prin care firma încearcă să obțină noi venituri prin prezentarea mai multor valori, lucruri esențiale de care clienții au nevoie. O analiză amănunțită ar putea genera un model plauzibil, care să aducă, ulterior, și profit companiei. De exemplu, franciza este unul dintre modelele de succes deoarece este folosită în domenii diferite, cu scopuri diverse, dar în final, reprezintă o sursă consistentă de venituri suplimentare. Modelul de afacere trebuie să fie diferit și să genereze o valoare, care să te evidențieze de restul produselor din piață, adică de competiție. Niciodată un model de afacere nu trebuie să fie complicat și greu de înțeles. Vei reuși întotdeauna să prinzi publicul ținta cu ajutorul unui model ușor de înțeles și simplu, dar care să aducă rezultate profitabile și concrete.
Planul de afacere este rezultatul favorabil în urma unui model de afacere de succes. Este modalitatea prin care oferi publicului o comunicare eficientă, o structură cu pași detaliați, iar toți acești pași trebuie să ducă la un rezultat pe măsura. Strategia de marketing pe care o plănuiești și cu care te prezinți în fața clientului, trebuie să fie planul de afaceri, care să reprezinte punctele importante prin care poți să atragi noi clienți, poți să afli resurse valoroase despre competiție și poți să îți pui la bătaie creativitatea și imaginația.
Planul de afacere are și rolul de a explica și a fi transparent în ceea ce privește aspectul financiar. Trebuie să fii pregătit să oferi detalii despre costuri, investiții, vânzări, rezultate, așteptări. Dacă nu reușești să oferi informații concrete în fața publicului, atunci planul de afaceri nu a fost unul tocmai corect realizat și are nevoie de îmbunătățiri.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.
Moneda euro a continuat să piardă teren în fața...
Bitcoin, cea mai mare...
Suedia este pregătită să...
Bentley Motors Ltd., unul dintre cei mai exclusiviști...
Performanța negativă a fost...
”Am construit acest proiect cu...
Ministrul Sebastian Burduja a...
Aceasta ar putea reprezenta...
Al doilea mare producător de oțel din lume are pretenții...
Agenția Națională de...
Precizări privind înscrierea...
Beko, Ford, Audi și Auchan sunt...
O strategie menită să asigure un echilibru între...
Companiile chineze își păstrează dolarii,...
Indicele ROBOR la trei luni a crescut la 5,75% pe an,...
Înscrierea dealerilor în Programul Rabla pentru...
Economia Germaniei a crescut...
Rubla rusească se depreciază...
La Palatul Victoria, a fost...
China anunţă că este dispusă să...