Proiectul Ro-HydroHub. Câciu: ”Este un model care trebuie perpetuat”
La Palatul Victoria, a fost...
Veste vine după ce veniturile trimestriale au surprins neplăcut estimările făcute de companie. Astfel, producătorul auto nipon a înrăutăţit previziunile privind vânzarea, pe fondul sporirii concurenţei în China, cea mai mare piaţă auto din lume, transmite Reuters.
Consecința directă a deprecierii acțiunilor companiei este o pierdere de 1,8 miliarde de dolari din capitalizarea bursieră.
Nissan este pusă în această situație având în vedere că, până în 2022, China fiind cea mai mare piaţă a sa.
Comparativ cu rivalele Toyota şi Honda, Nissan este "cea mai vulnerabilă" în China, unde valoarea sa de marcă este mai redusă, a apreciat James Hong, de la compania de cercetare a pieţei Macquarie. Acesta a adăugat: "Ei simt cel mai mult presiunea. Mulţi producători auto chinezi devin din ce în ce mai agresivi şi evident îşi majorează cota de piaţă".
În trimestrul patru din 2023, profitul operaţional al Nissan a crescut cu 6,4%, la 141,6 miliarde de yeni (951,80 milioane de dolari), în timp ce analiştii se aşteptau la 179,8 miliarde de yeni.
Compania şi-a menţinut previziunile privind obţinerea în acest an fiscal a unui profit operaţional de 620 miliarde de yeni. Dar prognozele privind vânzările anuale au fost revizuite în scădere, la 3,55 milioane de vehicule, de la un nivel de 3,7 milioane de vehicule estimat anterior.
"Ne gestionăm afacerea în mod disciplinat". Înrăutăţirea previziunilor privind vânzările reflectă sporirea concurenţei şi dificultăţile logistice din jurul principalelor pieţe ale companiei, inclusiv China, a afirmat directorul financiar al Nissan, Stephen Ma.
Pe piaţa chineză, vânzările Nissan au scăzut cu un sfert în perioada aprilie-decembrie 2023.
Stephen Ma a dat asigurări că Nissan ia măsuri pentru a-şi creşte competitivitatea, cum ar fi ajustarea stimulentelor.
Pe fondul creşterii concurenţei pe piaţa chineză, care a forţat producătorii auto să reducă preţurile, Nissan a anunţat că venitul net per vehicul a scăzut cu 8% în China faţă de anul precedent. Aceste evoluţii ar putea face ca afacerea Nissan în China să înregistreze o marjă de profit zero, a avertizat Hong.
Stephen Ma a anunţat că în trimestrul patru din 2023 Nissan a înregistrat progrese în privinţa majorării vânzărilor în China, iar compania vrea să devină un jucător relevant şi important pe această piaţă.
Nissan, cu sediul în Yokohama, se aşteaptă în anul fiscal care se va încheia la 31 martie 2024 la un profit net de 390 miliarde de yeni, în creştere cu 75,8% faţă de anul anterior, în timp ce veniturile ar urma să se situeze la 13.000 miliarde de yeni, un avans de 22,7% comparativ cu anul precedent.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.
La Palatul Victoria, a fost...
Curs valutar BNR, 21 noiembrie...
Florian Lixandru, candidatul...
La show-ul de tehnologie Gitex 2024 desfășurat recent în...
Activitatea RAR este blocată...
Premierul Marcel Ciolacu a făcut un anunț important...
Șeful unuia dintre cele mai...
Decizia adoptată în ședința de...
Documentul a fost parafat la Budapesta de Zsolt Hernadi,...
Trenul nou a fost anulat joi...
În şedinţa de joi a...
Legile gravitației par să se...
Evenimentul va avea loc, cel mai probabil, în primele...
MF sprijină autoritățile locale...
Potrivit celui mai recent...
La data de 19 noiembrie 2024,...
Camera de Comerț și Industrie a României (CCIR) a...
O nouă inițiativă legislativă promite să revoluționeze...
Scădere uşoară a vânzărilor de autoturisme Dacia în...
Proiect de OUG pentru...