ACUE: Statul are profilul clientului rău-platnic
Autor: DCBusiness Team
Data actualizării:
Data publicării:
Dana Dărăban
Dana Dărăban
Sistemul bancar a fost un real sprijin pentru furnizorii de energie, care au reuşit astfel să treacă peste încercarea pe care au avut-o cu implementarea unor politici de sprijinire a clienţilor, statul având profilul unui client rău platnic, a declarat, marţi, Dana Dărăban, director executiv al Federaţiei Patronale a Asociaţiilor Companiilor de Utilităţi din Energie.

"Cred că printr-un parteneriat foarte corect, şi noi am spus-o şi anul trecut şi am apreciat sprijinul sistemului financiar-bancar, am reuşit să trecem peste încercarea pe care furnizorii au avut-o în a asigura implementarea unor politici de stat care au fost gândite în prima parte prost, în a doua parte s-a demonstrat că au fost bugetate insuficient şi căutăm în continuare soluţii aici. Cumva, sistemul bancar a fost un real sprijin şi dacă mă întrebaţi pe mine, eu cred că a venit şi dintr-o obişnuinţă. Iertaţi-mă că sunt atât de directă, dar cred că statul român are profilul unui client rău platnic şi cumva, fiind obişnuiţi cu acest profil, până la urmă s-a înţeles că la un moment dat se va plăti, dar ăsta este profilul statului român. Sistemul bancar a sprijinit asigurarea şi până la urmă s-a făcut parte din buna funcţionare a sistemului energetic românesc", a spus Dărăban la dezbaterea "Restructurarea - măsură de prevenire a insolvenţei", organizată de Financial Intelligence.

Ea a subliniat că anul trecut a fost un an special, preţul angro al energiei înregistrând creşteri şi de 500%, în condiţiile în care, într-o factură, ponderea cheltuielii furnizorului cu achiziţia mărfii este foarte mare. Iar, în contextul crizei din piaţa de energie, statul a intervenit pentru salvarea clienţilor şi sprijinul clienţilor de energie şi nu pentru salvarea furnizorilor.

"Statul, din contră, s-a folosit de resursele financiare ale furnizorilor pentru obiectivul său final. (...) Statul român, după cum ştiţi, a avut vreo 16 încercări anul trecut de a pune în aplicare o schemă cât de cât funcţională. În prima fază au fost discuţii nenumărate cum să intervenim, fiind o situaţie, să spunem aşa, peste noapte, deşi anumite semnale erau, dar magnitudinea nu a fost estimată de nimeni, nici de mediul privat. Anumite semnale existau, pentru că revenirea după COVID cumva aducea şi o creştere a cererii şi implicit o creştere a preţului. Dar cu războiul din Ucraina s-a ajuns în situaţii greu de anticipat. Şi atunci ajungem cu criza globală în România unde ne trezim bineînţeles peste noapte, la nivelul autorităţilor, cu această situaţie şi vrem să intervenim foarte repede, pentru că vrem în demers corect să protejăm clienţii. Problema este că în prima fază, pe stilul clasic, ne-am dus pe ceva foarte birocratic, au fost foarte multe întârzieri. Furnizorul a aplicat, este obligat de lege şi aplică, că aşa este schema, se derulează prin intermediul furnizorilor şi să ştiţi că este un instrument unic în Europa, şi am ajuns la situaţii de întârzieri de câteva luni de zile", a explicat Dana Dărăban.

Ea a subliniat că în aceste câteva luni furnizorul a trebuit să continue să asigure aprovizionarea clientului cu energie, dar şi plăţile pe lanţ.

"Pentru că e ceva ce trebuie şi poate se înţelege mai puţin: furnizorul este cel care colectează banul de la client, dar mai departe plăteşte taxe, TVA, accize în funcţie de factura respectivă, serviciul de distribuţie, serviciul de transport, producători. Adică îi susţinem pe toţi", a punctat directorul ACUE.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News

Ţi s-a părut interesant acest articol?

Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.

Reperele zilei

DC Media Group Audience

Ştiri Recomandate

Marcel Ciolacu
Oameni pe strada

Haos pe căile ferate germane. Mii de călători, afectați

Serviciile feroviare din Germania au fost grav...

INS: Aproape 16% din gospodării nu au baie sau duș

Ponderea gospodăriilor dotate cu baie/duş a fost, anul...

Industria nu mai duduie ca altă dată / FOTO: Freepik
Principele Dimitrie Sturdza / Foto: Dorina MATIŞ / AGERPRES
Bani / Foto: Freepik

OnlyFans a plătit dividende record proprietarului platformei

Cea mai mare platformă porno online a acordat dividende...

Sediul central al Google
Casa de pensii / Foto: Octav Ganea / Inquam Photos

Compensații pentru pensionari prevăzute într-o nouă OUG

După controversata recalculare a pensiilor, Guvernul a...

Aglomerație / Foto: Freepik
Foto: Pexels.com
Selena Gomez
Bună dimineața!
Investitori la bursă / FOTO: Freepik

Bursa de la București, fără suflu la sfârșit de săptămână

Săptămâna a fost marcată de scăderi generalizate pe...

Chirie sau rate? Ce este mai avantajos la această oră

În contextul prețurilor crescânde la locuințe și a...

Nu este loc pentru butoaiele OPEC, spun analiștii
Unt / FOTO: Freepik

Prețul mondial al untului a atins un record absolut

La nivel mondial, prețul la unt a sărit la un record...

Localitate în Spania / FOTO: Freepik

Polonezii dau năvală în Spania să cumpere active imobiliare

În timp ce Polonia se înarmează, încheind contracte după...

Un cuplu stă pe balcon / Foto: Freepik

Prețurile locuințelor din România continuă să crească

Florin Dragu, şef serviciu Direcţia Stabilitate...

La benzinărie / FOTO: Unsplash
S-au făcut calculele
Amazon Alexa / FOTO: Wikipedia
Vladimir Putin si Sadir Japarov, președintele Kârgâstanului
Curs valutar / Foto: DCBusiness
ANAF / Montaj foto: DCBusiness
Telefoane

Cele mai vândute telefoane mobile din lume în 2024

Apple rămâne compania care a vândut cele mai multe...

Oficiul Național al Registrului Comerțului
Ruta pe care a zburat în jurul lumii aeronava TAROM

Oferte speciale de la Tarom pentru trei destinații europene

Tarom lansează o ofertă specială pentru trei destinații...

Stație de transformare / Foto: Arhivă

pixel