Adio maşini cu motoare pe benzină sau motorină! Decizie în UE: De când nu vor mai fi vândute
Autor: DCBusiness Team
Data actualizării:
Data publicării:
Foto: Pexels.com
Foto: Pexels.com
Uniunea Europeană s-a pus de acord cu privire la anul din care nu vor mai fi vândute maşini cu motoare convenţionale. 

Statele membre UE au aprobat în noaptea de marţi spre miercuri planul Comisiei Europene de a reduce la zero emisiile de CO2 la maşinile noi începând din 2035, impunând astfel motoare 100% electrice, informează AFP.

Această propunere, anunţată de executivul european în iulie 2021, va însemna încetarea de facto a vânzărilor de vehicule pe benzină şi diesel în UE începând cu 2035. Măsura trebuie să contribuie la atingerea obiectivelor climatice, în special neutralitatea carbonului până în 2050.

La solicitarea câtorva ţări, printre care Germania şi Italia, cei 27 au convenit totuşi să ia în considerare o posibilă undă verde în viitor pentru tehnologii alternative, cum ar fi combustibilii sintetici sau motoarele hibride reîncărcabile, dacă acestea fac posibilă atingerea obiectivului de eliminare completă a emisiilor de gaze cu efect de seră la vehicule.

Miniştrii mediului din statele membre UE, reuniţi la Luxemburg, au aprobat, de asemenea, o prelungire cu cinci ani a scutirii de obligaţii în materie de CO2 acordate producătorilor de nişă sau celor care produc mai puţin de 10.000 de vehicule pe an, până la sfârşitul anului 2035. Această clauză, denumită uneori "amendamentul Ferrari", vizează în special mărcile de lux.

Aceste măsuri urmează să fie acum negociate cu europarlamentarii care şi-au stabilit, de asemenea, luna aceasta poziţia faţă de propunerea Comisiei Europene.

"Aceasta constitue o mare provocare pentru industria noastră de automobile", a recunoscut ministrul francez pentru tranziţie ecologică, Agnes Pannier-Runacher, care a prezidat întâlnirea de marţi. Ea a spus însă că reprezintă o necesitate în faţa concurenţei din partea Chinei şi a SUA, care au pariat în mare măsură pe vehiculele electrice, văzute ca viitor al industriei de automobile. Aceste decizii vor "permite o tranziţie planificată şi însoţită", a adăugat ministrul.

 

Citeşte şi: Prețul carburanților: Virgil Popescu: ”Nu merită să faci acest trafic de frontieră”

 

Ministrul Energiei, Virgil Popescu, se declară convins de faptul că marile lanţuri de benzinării vor aplica reducerea de 50 de bani la preţul carburanţilor, prevăzută într-o Ordonanţă ce urmează a fi aprobată miercuri, şi precizează că reglementarea nu presupune o plafonare, ci o conformare voluntară. 

"Sunt convins că marile lanţuri de benzinării vor aplica această ordonanţă. Sunt, de asemenea, convins că peste 80%, până la urmă peste 80- 90% din piaţă, va aplica această ordonanţă. Şi eu cred că românii vor vedea pe totemul staţiilor de benzină această reducere.(...) Poate o să vi se pară puţin 50 de bani, dar ceea ce este foarte important, va plasa România, după Ungaria, care are un preţ, doar pentru piaţa internă, plafonat la un nivel foarte mic şi deja au probleme cu aprovizionarea în staţiile de de carburanţi, va plasa România cu cel mai ieftin preţ din Europa. Nu mai vorbim de regiune, vorbim de statele membre ale Uniunii Europene, puţin sub Bulgaria", a declarat Popescu, marţi seara, la Digi 24.

El a subliniat că, potrivit datelor ministerului pe care îl conduce, totalul consumului de motorină din România este de 6,2 milioane de tone pe an, iar cel de benzină de circa 1,7 milioane de tone pe an, iar producţia de de motorină este de aproape 4 milioane tone, ceea ce înseamnă că diferenţa se importă.

Întrebat dacă nu există riscul să se întâmple ca în Ungaria şi să vină şoferi din alte ţări să alimenteze în România, ministrul a răspuns că nu vom avea astfel problemă, dar că staţiile noastre ar face faţă unei eventuale creşteri.

"Nu cred că vom avea această problemă ca să vină foarte mulţi oameni. De unde să vină? Din Bulgaria? Din Ungaria? Ne uităm la regiunea noastră, regiunea Europei de Est şi nu cred că vom avea această problemă ca să vină foarte mulţi automobilişti să alimenteze în România, pentru că preţul este mai mic ca în Germania, de exemplu, ca în Franţa, Italia, Cehia, Slovacia. Deci nu cred acest lucru.(...) În general se face acest lucru când e traficul de frontieră. Or, haideţi să ne uităm la traficul de frontieră, să vedem frontiera României. Cu Ungaria, ungurii alimentează mai jos, pentru cei care sunt cetăţeni unguri. Bulgarii sunt aproape ca noi. Deci nu merită să faci acest trafic de frontieră, să vii să alimentezi în România şi să pleci. Oricum, sunt convins că staţiile noastre vor face faţă unei eventuale creşteri", a menţionat Virgil Popescu.

El a precizat, legat de modalitatea în care se va face reducerea cu 50 de bani a preţului carburanţilor, că statul va oferi 25 de bani, iar 25 de bani vor fi o reducere comercială deductibilă.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News

Ţi s-a părut interesant acest articol?

Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.

Reperele zilei

DC Media Group Audience

Ştiri Recomandate

Datoria guvernamentală a sărit de 52% din PIB

Ministerul Finanţelor a publicat cifrele privind...

Turcia anunţă suspendarea relaţiilor comerciale cu Israelul

Turcia a decis să oprească relațiile comerciale cu...

Județele care cheltuie cel mai puțin de Paște în 2024

Românii au o adevărată obsesie atunci când vine vorba...

”Se vor închide toate aprozarele!” Un strigăt de neputință

O spune patronul unui mic astfel de magazin, un...

Știrile dimineții. Cinci informații pentru începutul zilei

Știri despre: Cheltuieli de Paști; Temerile...

Slănic, stradă surpată. Evacuare extinsă, decisă de prefect

Prefectul judeţului Prahova, Emil Drăgănescu, a anunţat...

Rezervele valutare ale BNR s-au redus

Banca Națională a României a prezentat ultimele cifre. 

Ucraina caută cumpărători pentru zahărul său

Ucraina îşi va epuiza luna viitoarea cota de export de...

Un miliard de euro pentru un coniac!

Cea mai importantă tranzacție din istoria companiei...


pixel