Adobe propune o aplicație gratuită. Cui îi este adresată

Autor: Simona Haiduc
Data publicării:
Folosind diferite programe / FOTO: Freepik
Folosind diferite programe / FOTO: Freepik
Respectiva aplicație va putea fi accesată începând de anul viitor.

Reprezentanții Adobe au anunțat marți că, începând din 2025, vor pune la dispoziția internațiunilor o aplicație gratuită, menită, potrivit precizărilor lor, să ajute creatorii de imagini și videoclipuri să obțină credite pentru munca lor folosită în sistemele de inteligență artificială.

Fotografii și videoclipuri

Agenția Reuters amintește că, din 2019, Adobe împreună cu alte companii de tehnologie au lucrat la ceea ce ele identifică prin „Content Credentials”, un fel de ștampilă digitală pentru fotografii și videoclipuri postate pe internet cu scopul de a indica modul în care au fost create.

TikTok, care este deținută de compania chineză ByteDance, a anunțat anterior că va folosi Content Credentials pentru a ajuta la etichetarea conținutului generat de AI. Mergând mai departe, Adobe, cu sediul în San Jose, California, a declarat că va oferi un serviciu gratuit care să permită creatorilor de fotografii și videoclipuri să adauge Content Credentials la produsele muncii lor. 

Nu vor să le fie folosite produsele

Potrivit Adobe, pe lângă faptul că vor preciza că ei sunt autorii conținutului, creatorii pot folosi aplicația gratuită inclusiv pentru a semnala că nu doresc ca munca lor să fie folosită de sistemele de instruire a inteligenței articiale, care ingerează cantități uriașe de date.

Utilizarea datelor în sistemele de învățare ale AI a stârnit reacții juridice în multe industrii, edituri precum The New York Times dând în judecată OpenAI, în timp ce alte companii au ales să încheie acorduri de licență.

O nouă eră în sfera online

Până în prezent, nicio companie importantă de inteligență artificială nu a fost de acord să respecte sistemul de transparență al Adobe. Într-o declarație, Adobe a spus că „lucrează activ pentru adoptarea standardelor sale la nivel de industrie”.

„Oferind creatorilor o modalitate simplă, gratuită și ușoară de a atașa referințe de conținut la ceea ce ei creează, noi îi vom ajuta să păstreze integritatea muncii lor, deschizând, în același timp, o nouă eră în sfera oline, cea a transparenței și a încrederii”, a subliniat Scott Belsky, director de strategie al Adobe și vicepreședinte executiv pentru design și produse emergente.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News

Ţi s-a părut interesant acest articol?

Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.

Reperele zilei

Ştiri Recomandate

Strângere de mână / FOTO: Freepik
Casă de schimb valutar
Investitorii români sunt îngrijorați
Indici bursieri
Autoturisme noi, transportate pe un trailer / Foto: Freepik

Furnizorii auto își joacă viitorul la bursă

Sectorul furnizorilor de echipamente auto traversează o...

Bani

Băncile au împrumutat statul cu peste 540 milioane lei

Împrumuturi mai reduse în luna mai față de aprilie.

Foto: Freepik.com
Tractor
Farmacie

Trump a pus gând rău producătorilor de medicamente

Nu este pentru dată când președintele american atacă...

Diamante
Christine Lagarde / Foto: BCE / Flickr
Platformă
Banca Naționala a României
ANAF / Foto: DCBUsiness
Inquam Photos / Foto: Octav Ganea / Inquam Photos
Cu ochii pe grafice / FOTO: Freepik
Statul vrea să investească în fabricile de alimente / Foto: Freepik
foto: pexels.com
Pensionară / Foto: Freepik
Freepik.com
Firmele scapă de încă o serie de hârtii / Foto: Freepik
Foto: Freepik.com
Contor electric / Foto: Arhivă
Veterinar / Foto: Freepik

Reglementări dure pentru farmaciile veterinare

Unitățile farmaceutice veterinare trebuie să respecte...

Foto: Freepik.com
Euro depășește dolarul / Foto: Freepik

pixel