Adobe propune o aplicație gratuită. Cui îi este adresată

Autor: Simona Haiduc
Data publicării:
Folosind diferite programe / FOTO: Freepik
Folosind diferite programe / FOTO: Freepik
Respectiva aplicație va putea fi accesată începând de anul viitor.

Reprezentanții Adobe au anunțat marți că, începând din 2025, vor pune la dispoziția internațiunilor o aplicație gratuită, menită, potrivit precizărilor lor, să ajute creatorii de imagini și videoclipuri să obțină credite pentru munca lor folosită în sistemele de inteligență artificială.

Fotografii și videoclipuri

Agenția Reuters amintește că, din 2019, Adobe împreună cu alte companii de tehnologie au lucrat la ceea ce ele identifică prin „Content Credentials”, un fel de ștampilă digitală pentru fotografii și videoclipuri postate pe internet cu scopul de a indica modul în care au fost create.

TikTok, care este deținută de compania chineză ByteDance, a anunțat anterior că va folosi Content Credentials pentru a ajuta la etichetarea conținutului generat de AI. Mergând mai departe, Adobe, cu sediul în San Jose, California, a declarat că va oferi un serviciu gratuit care să permită creatorilor de fotografii și videoclipuri să adauge Content Credentials la produsele muncii lor. 

Nu vor să le fie folosite produsele

Potrivit Adobe, pe lângă faptul că vor preciza că ei sunt autorii conținutului, creatorii pot folosi aplicația gratuită inclusiv pentru a semnala că nu doresc ca munca lor să fie folosită de sistemele de instruire a inteligenței articiale, care ingerează cantități uriașe de date.

Utilizarea datelor în sistemele de învățare ale AI a stârnit reacții juridice în multe industrii, edituri precum The New York Times dând în judecată OpenAI, în timp ce alte companii au ales să încheie acorduri de licență.

O nouă eră în sfera online

Până în prezent, nicio companie importantă de inteligență artificială nu a fost de acord să respecte sistemul de transparență al Adobe. Într-o declarație, Adobe a spus că „lucrează activ pentru adoptarea standardelor sale la nivel de industrie”.

„Oferind creatorilor o modalitate simplă, gratuită și ușoară de a atașa referințe de conținut la ceea ce ei creează, noi îi vom ajuta să păstreze integritatea muncii lor, deschizând, în același timp, o nouă eră în sfera oline, cea a transparenței și a încrederii”, a subliniat Scott Belsky, director de strategie al Adobe și vicepreședinte executiv pentru design și produse emergente.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News

Ţi s-a părut interesant acest articol?

Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.

Reperele zilei

Ştiri Recomandate

Adrian Câciu
Contabil
Flacără la aragaz / Foto: Freepik
Baterii pentru stocarea energiei / Foto: Freepik
TVA
Fabrică de imbuteliere Pepsi

Pepsi, dată în judecată în SUA de protecția consumatorului

Comisia Federală pentru Comerț (FTC), instituția care...

Exploatare de litiu
Fermieri stau pe o combină agricolă / Foto: Freepik
Vaporul eCSOV

A început marea electrificare a transportului naval

Industria navală face pași importanți către un viitor...

ByteDance, compania mamă a TikTok
Stațiune de schi
FMI
Agenție BRD
Foto: Pexels.com
foto: pexels.com
Donad Trump în timpul unei vizite la zidul de la granița cu Mexic
Bursa / sursa foto: Freepik.com
Donald Trump
foto: pexels.com
Foto: pexels.com
Foto: Pexels.com

Bani pentru fermieri. APIA, veşti bune

Peste 90% dintre fermierii eligibili, autorizați pentru...

Adrian Negrescu / Ilustrație: Oana Pavelescu
Kremlin
SUA vs China
Călin Georgescu / Foto: Inquam Photos / George Călin
Regele Philippe al Belgiei / Foto: UE

pixel