Adrian Vlaicu: Traficul de călători a fost diminuat la 30% aproape în 2020! Este fantastic de mult

Autor: Dana Mihai
Data publicării:
Adrian Vlaicu: Traficul de călători a fost diminuat la 30% aproape în 2020! Este fantastic de mult
Adrian Vlaicu: Traficul de călători a fost diminuat la 30% aproape în 2020! Este fantastic de mult
EXCLUSIV
Adrian Vlaicu, șef al Oficiului Marketing şi Comunicare Societatea Națională de Transport Feroviar de Călători CFR Călători SA a vorbit în cadrul dezbaterii "Anul european al căilor ferate în România: este nevoie de Pact Național pe Transporturi Feroviare?", la DC NEWS TV despre planurile CFR Călători.

"Eu aș spune că trebuie să crească numărul de călători ai CFR. Ar trebui să scoatem cuvântul "ar putea", trebuie să folosim "trebuie" și pentru asta trebuie să facem ceea ce trebuie să facem astfel încât să creștem competitivitatea transportului feroviar de călători în ansamblu și în special al celor de călători.

Discutăm despre această problemă, am o statistică din anul 2000 până în prezent și pot să vă spun că din 2000 până în 2020, traficul de călători a fost diminuat la 30% aproape. Ceea ce este fantastic de mult! Din acest punct cred eu că ar trebui să însemne punctul de referință de la care trebuie să creștem, să revenim acolo unde a fost, să oferim societății servicii de transport fiabile, sigure și în concordanță cu așteptările sociale.

Tocmai de aceea veți vedea în viitorul plan niște surprize plăcute și lucruri pe care încercăm să le oferim. Toate acestea au la bază dezvoltarea și finalizarea unor lucrări de dezvoltare feroviare. Mă refer aici la magistrala 800, pe care se poate circula deja cu 160 km/h și putem să introducem trafic cadențat care să folosească viteza asta sporită pentru România.

Nu numai aici sunt lucrurile care încep să se miște în direcția bună, în direcția pe care o dorește călătorul. Discutăm aici și de integrarea sistemelor de vânzare a biletelor, și de modernizarea sistemului de vânzare al biletelor, deci comunicarea directă și facilă cu călătorul în sensul achiziționării legitimației de călătorie

Discutăm și de partea de confort și siguranță oferite prin programele investiționare.

Din păcate din anul 2010 până în prezent programele investiționare CFR Călători s-au bazat numai pe fonduri proprii. Asta înseamnă că tot ce am putut face a fost să luam parcul pe măsură ce se degrada și să-l supunem unor activități de modernizare și creștere a performanței, deci nimic nou!

Ultimul program investiționar s-a terminat în 2010 și a constat în achiziția unor vagoane noi fabricate la Arad. Deci industria feroviară dacă o privim în ansamblu este o industrie care creează locuri de muncă atât direct cât și în linia paralelă în momentul în care se fac investiții în această industrie.

 

Youtube video image

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News

Ţi s-a părut interesant acest articol?

Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.

Reperele zilei

Ştiri Recomandate

inchirieri - FOTO: Freepik@mrkaka1102
Rubin / Foto: Gemfields
Ce este portofelul european de identitate digitală. Când intră în vigoare şi cum se foloseşte
firme - FOTO: Freepik@Flowo
Industria apărării este în plin boom economic / Foto: NATO
Decizia vine în sprijinul celor cu credite ipotecare
Freepik.com
intarzieri - FOTO: Freepik
Lingouri de argint
Tren deraiat / Foto: Replica Online

Tren plin cu benzină, deraiat în Teleorman

Tren plin cu benzină, deraiat în Teleorman 

Bursa de Valori București
Titluri Tezaur / Ilustrațe: Oana Pavelescu
București / Foto: Oana Pavelescu
Curs valutar / Foto: Arhivă
Cisco
FMI
Euro / FOTO: Freepik
ROBOR mai doboară un record
O măsură de stimulare a creșterii
Dacia a vândut mai puțin în Europa
Reactorul stellarator Wendelstein 7-X
Port comercial / Foto: Freepik
Tesla

pixel