Aer poluat la Ploiești. Ce face Garda de Mediu
Autor: Simona Haiduc
Data publicării:
Totul se monitorizează
Totul se monitorizează
Locuitorii oraşului Ploieşti continuă să simtă miros de hidrogen sulfurat, deşi autolaboratorul Agenţiei pentru Protecţia Mediului se află amplasat, de o săptămână, pentru monitorizare, la rafinăria Rompetrol, iar compania petrolieră a fost sancţionată pentru depăşirile înregistrate, a scris, luni, pe contul de Facebook, Graţiela Gavrilescu, ministrul Mediului.

"Deşi autolaboratorul Agenţiei pentru Protecţia Mediului se află amplasat, de o săptămână, pentru monitorizare, la Rafinăria Rompetrol (Vega - n.r.) şi deşi marţi aceasta a fost sancţionată cu amenda maximă prevăzută de lege pentru depăşirile înregistrate, iată că, şi în ultimele două nopţi şi mai ales în această dimineaţă, mirosul de hidrogen sulfurat a putut fi simţit, pregnant, în Ploieşti", a arătat ministrul.

Ea a precizat că APM va menţine autolaboratorul în zonă şi că deja comisarii Gărzii de Mediu sunt în rafinărie. "Condiţiile meteo sunt defavorabile dispersiei: plafonul de nori şi viteza redusă a vântului fac extrem de dificilă circulaţia imisiilor pe verticală, aşa că Rompetrol ar fi trebuit să evite această situaţie! Vom vedea concluziile controlului! Am cerut exigenţă şi celeritate!", a susţinut Gavrilescu.

Pe de altă parte, pe 1 aprilie, Agenţia de Protecţie a Mediului Prahova a emis un comunicat în care anunţa că s-au înregistrat nereguli la rafinăria Petrotel Lukoil. "Cauza acestor emisii a fost decuplarea compresorului de gaze din instalaţia Cracare Catalitica din cadrul SC Petrotel Lukoil SA", se arată în comunicatul postat pe site-ul APM Prahova.

Citește și Oraș din România sufocat de miros de dejecții

APM Prahova va continua monitorizarea calităţii aerului atât prin staţiile existente, cât şi cu ajutorul analizorului portabil, poziţionat în diverse puncte ale oraşului, se precizează în comunicat. Rafinăria Vega din Ploieşti, deţinută de grupul KazMunaiGaz International (fostul Rompetrol Group), nu produce carburanţi clasici, ci produse secundare folosite în industria chimică şi petrochimică, alimentară, a încălţămintei şi vopselelor.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News

Ţi s-a părut interesant acest articol?

Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.

Reperele zilei

DC Media Group Audience

Ştiri Recomandate

Care sunt autovehiculele pentru care nu se datorează impozit

În anumite situații legea prevede că nu proprietarii...

Motorina continuă să fie mult mai ieftină decât benzina

Până acum câțiva ani, motorina era mai ieftină decât...

De ce americanii vor să interzică TikTok

TikTok și proprietarul rețelei de socializare,...

Porturile belgiene, invadate de mașini electrice chinezești

Consecință a volumului impresionant de producție al...

Bijuterii: Richemont achiziționează grupul italian Vhernier

Gigantul elvețian Richemont, proprietar printre altele...

Rusia intenționează să reia exporturile de benzină

Rusia intenționează să ridice interdicția privind...


pixel