Pachetul fiscal va fi decis miercuri. Guvernul vrea legiferarea până pe 7 iulie
Guvernul se află în criză de...
Noii proprietari au plătit 3,1 miliarde de euro pentru acţiunile la Budapest Airport Zrt. şi au preluat datorii nete în valoare de 1,2 miliarde de euro, au precizat sursele. Ungaria va deţine o participaţie de 80% la aeroportul internaţional din Budapesta, iar Vinci va deţine restul acţiunilor, au mai dezvăluit sursele care au dorit să îşi păstreze anonimatul.
AviAlliance GmbH, operatorul şi cel mai mare acţionar la aeroportul din capitala Ungariei, a confirmat tranzacţia cu Corvinus Zrt. şi Vinci Airports într-un comunicat de presă, dar nu a dezvăluit detaliile legate de termenii financiari ai tranzacţiei.
Înainte de această vânzare, principalul acţionar la aeroportul internaţional din Budapesta, cu o participaţie de 55,44%, era AviAlliance, firmă deţinută de fondul de pensii canadian Public Sector Pension Investment Board (PSP Investments). Alţi acţionari sunt Malton, o subsidiară a fondului suveran de investiţii GIC Special Investments din Singapore, care controla o participaţie de 23,33%, şi fondul canadian care deţinea restul de 21,23%.
Plasat pe locul 39 în clasamentul celor mai aglomerate aeroporturi din Europa, hub-ul din Budapesta este considerat bijuteria coroanei pentru industriile turismului şi logisticii din Ungaria. Potrivit datelor Eurocontrol, aeroportul din Budapesta are o medie de 307 de zboruri pe zi, la fel ca şi cel din Praga.
Pentru autorităţile ungare, tranzacţia de preluare este cel mai probabil primul pas în dezvoltarea aeroportului. Autorităţile de la Budapesta au purtat discuţii cu fondul suveran Qatar Investment Authority pentru ca acesta să se alăture consorţiului la o dată ulterioară. După ce achiziţia se va finaliza, statul ungar are de gând să extindă aeroportul de la Budapesta prin construcţia celui de-al treilea terminal şi să majoreze capacitatea pentru pasageri şi marfă, a precizat Marton Nagy într-un interviu acordat Bloomberg la finele anului trecut.
Aeroportul din Budapesta estimează că va atrage aproximativ 17 milioane de pasageri în acest an, în creştere faţă de 14,7 milioane anul trecut. Hub-ul a afişat un profit de 74 milioane de euro în 2023, după ce veniturile au înregistrat o creştere anuală de 20% până la 338 milioane de euro.
Iniţial, AviAlliance GmbH nu avea iniţial intenţia de a vinde aeroportul. Însă a intrat în discuţii cu Guvernul ungar după ce acesta din urmă a purtat timp de mai mulţi ani o campanie de înlăturare a actualilor acţionari pe motiv că nu investesc suficient în dezvoltarea aeroportului, acuzaţie dezminţită de echipa managerială.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.
Guvernul se află în criză de...
RO e-Factura devine obligatorie pentru ONG-uri și...
Ministrul Finanțelor, Alexandru...
Adrian Nicușor Nica a fost desemnat pentru a prelua conducerea Agenției...
Autoritatea de Supraveghere...
Compania britanică Nothing...
RAR avertizează că peste 85.000...
Ciprian Tătăruşanu, fostul...
Curs valutar BNR, 1 iulie 2025.
Germania vrea să salveze...
Activele nete ale celor 248 de...
UE cere eliminarea imediată a...
Administrația Fondului pentru...
La 30 iunie 2025, rezervele valutare la Banca Naţională...
DGAF a identificat o fraudă...
Emmanuel Macron trage un semnal...
Renault ar urma să raporteze în...
Guvernul a adoptat, prin Ordonanță de Urgență, abrogarea...
ANAF informează că a identificat o fraudă de peste 1,3...
Grupul bancar spaniol BBVA a anunţat luni că va merge...
Guvernul României a adoptat...