Afacere cu sandvișuri. Nu te îmbogățești peste noapte, dar faci milioane
Autor: Dana Mihai
Data actualizării:
Data publicării:
companie de miliarde de dolari
companie de miliarde de dolari
În anul 1983, imediat după absolvirea liceului, Jimmy John Liautaud a pus bazele unei afaceri cu sandvișuri cu 25.000 de dolari, bani împrumutați de la tatăl său. Magazinul a fost deschis în apropierea unui liceu, în Charleston, Illinois (SUA). Amplasarea era perfectă deoarece tinerii aveau nevoie de mâncare pe parcursul zilei.  

Afacerea s-a extins, în următorii 10 ani deschizând alte 10 magazine. La scurt timp magazinele sale au devenit franciză și s-au răspândit pe întreg teritoriul Statelor Unite. În 2002, Jimmy John avea 160 de unități, iar 70 dintre ele erau în pierdere, așa că nu a mai vândut în sistem de franciză și timp de 18 luni s-a ocupat strict de rezolvarea problemelor financiare. Deși a fost nevoit să închidă 7 dintre magazine, afacerea era pe drumul cel bun.

Nu e o fiinţă reală, dar are o avere de sute de milioane de dolari


"Am învățat multe din această experiență. Am schimbat regulile în așa fel încât condițiile pentru a putea cumpăra un magazin în sistem de franciză să fie mult mai selective. Le-am explicat celor interesați că această treabă e una foarte solicitantă: sunt multe ore de muncă, vremea nu e întotdeauna favorabilă, lucrezi și în weekend și trebuie să faci multe sacrificii", a explicat tânărul antreprenor.

A întâmpinat de-a lungul timpului o serie de probleme pe care a reușit să le depășească cu brio. În 2014, antreprenorul a fost criticat deoarece își obliga angajații prin contract să nu lucreze timp de doi ani la concurență. Mai târziu, a vrut să mute sediul din Illinois într-un alt stat, pentru că taxele și impozitele erau mult mai mici. Jimmy a anunțat că Roark Capital Group va achiziționa pachetul majoritar de acțiuni al companiei și că va lucra în continuare în calitate de președinte al consiliului de administrație.

"Cei din echipa Roark sunt oameni foarte bine pregătiți, au cunoștințele necesare și vor ajuta la extinderea brandului", explică Jimmy. Afacerea a avut mare suces deoarece la prepararea sandvișurilor se foloseau doar ingrediente naturale. Estimările arată că valoarea lanțului de magazine Jimmy John ar fi de aproximativ 2 miliarde de dolari, anunță ideideafaceri.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News

Ţi s-a părut interesant acest articol?

Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.

Reperele zilei

DC Media Group Audience

Ştiri Recomandate

Care sunt autovehiculele pentru care nu se datorează impozit

În anumite situații legea prevede că nu proprietarii...

Motorina continuă să fie mult mai ieftină decât benzina

Până acum câțiva ani, motorina era mai ieftină decât...

De ce americanii vor să interzică TikTok

TikTok și proprietarul rețelei de socializare,...

Porturile belgiene, invadate de mașini electrice chinezești

Consecință a volumului impresionant de producție al...

Bijuterii: Richemont achiziționează grupul italian Vhernier

Gigantul elvețian Richemont, proprietar printre altele...

Rusia intenționează să reia exporturile de benzină

Rusia intenționează să ridice interdicția privind...


pixel