Află cât de mult contează review-urile online

Autor: Antonia Popescu
Data publicării:
Opiniile online din partea altor cumpărători
Opiniile online din partea altor cumpărători
Opiniile online din partea altor cumpărători sau utilizatori reprezintă criteriul principal după care se orientează cumpărătorii înainte de a cumpăra un produs din categoria electrocasnicelor mari, relevă studiul GfK FutureBuy, dat publicităţii miercuri.

Cercetarea, realizată în 35 de ţări, a analizat modul în care digitalul a schimbat atitudinile şi comportamentele oamenilor faţă de cumpărături online şi offline, pe categorii de produse şi pe categorii de vârste/ generaţii.

Semnal de alarmă! Consumul începe să dea rateuri

Cât priveşte percepţia cumpărătorilor români, analiza arată că cel mai important criteriu pentru această categorie de produse sunt review-urile online din partea altor cumpărători, femeile dând ceva mai mult credit acestora, în proporţie de 72%, decât bărbaţii (68%).

Potrivit sursei citate, următorii factori importanţi în clasament sunt review-urile online postate de către experţi, apreciate într-o măsură mai mare de femei decât de bărbaţi, site-urile generale de shopping şi compararea preţurilor sau consultarea site-urilor de reduceri.

În topul criteriilor de alegere a unui produs se mai află: compararea preţurilor, informaţiile afişate la raft, opiniile apropiaţilor sau consultarea personalului de vânzări din magazine deţin procente aproximativ egale, cu o predilecţie mai mare din partea bărbaţilor către a lua în considerare informaţiile primite la raft şi interacţiunea faţă în faţă cu un specialist pentru a primi mai multe detalii (62% faţă de 57% în cazul femeilor la primului criteriu, respectiv 61% versus 55%, pentru al doilea factor).

De asemenea, într-un procent mult mai mare decât în cazul femeilor, bărbaţii au încredere în site-urile retailerilor.

La nivel european, cumpărătorii ţin cel mai mult seama atunci când vine vorba despre achiziţionarea electrocasnicelor mari de sfaturile consultanţilor de vânzări din magazine, de review-uri şi de site-urile de discounturi pentru a compara preţurile. În cazul europenilor, primele trei criterii în top sunt review-urile online, informaţiile primite la raft şi de site-urile de discounturi pentru a compara preţurile.

Studiul GfK FutureBuy oferă o radiografie completă a aşteptărilor cumpărătorilor români din mediul urban, utilizatori de internet şi a modului în care mărcile pot construi relaţii puternice cu ei pe tot parcursul procesului de cumpărare în mediul online şi offline.

În România, cercetarea s-a derulat pe un eşantion de 1.000 de respondenţi utilizatori de Internet din mediul urban, cu vârsta de minim 18 ani, potrivit Agerpres.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News

Ţi s-a părut interesant acest articol?

Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.

Reperele zilei

Ştiri Recomandate

Lacătul pe ușă
Oriunde și la orice nivel
Casă de schimb valutar
Mai muți bani pentru cercetare / Foto: Freepik
Ministerul Transporturilor
Schimbare de paradigmă la Foxconn
Semiconductori
Bani / FOTO: Freepik
BVB deschide în scădere

BVB deschide pe minus: sectorul energetic pierde aproape 1%

Bursa de Valori București a deschis joi în scădere pe...

Oameni traverseaza stradas / Foto: Freepik
Camera de Comerț și Industrie a României
Muncitori / Foto: Freepik
Portul Constanța / Foto: Arhivă
Unitate de reciclare a deșeurilor / Foto: Freepik
Coreea de Nord atacă cibernetic România / Foto: Freepik
Guvenul vrea mai mulți bani
Mină de suprafață / Foto: Freepik

De ce merge industria mai bine decât anul trecut. Date INS

Cifra de afaceri din industrie a crescut în luna iunie...

Tanczos Barna, Ilie Bolojan și Cseke Attila
Alexandru Nazare, ministrul Finanțelor
Freepik.com
Freepik.com
Curier. Foto: pexels.com
Mină de suprafață / Foto: Freepik
Alexandru Nazare / Foto: Facebook
foto: pexels.com
ANAF / Foto: Oana Pavelescu

pixel