Săptămână complicată la Bursa de la București, cu suișuri și coborâșuri
Performanțele variate ale...
Ați făcut cumpărături on-line și nu ați primit încă niciunul dintre articolele comandate?
Produsul pe care l-ați primit nu corespunde cu ceea ce ați comandat? În aceste cazuri, ați fost, probabil, victima unei practici de scam (escrocherie). Tehnicile de scam sunt din ce în ce mai sofisticate și facem cu toții greșeli. O practică de scam în contextul cumpărăturilor online are loc atunci când efectuați o achiziție online în necunoștință de cauză, de pe un site de internet fals sau făcând clic pe o reclamă falsă, pe un site autentic. Este posibil ca produsul să nu existe cu adevărat, să fie contrafăcut sau să fie de calitate inferioară.
Ce este de făcut?
1. Încercați să luați legătura cu comerciantul. Este posibil ca problema să aibă o explicație valabilă.
2. Contactați imediat instituția dumneavoastră financiară în cazul în care:
• contul dumneavoastră bancar a fost compromis
• observați o activitate neobișnuită în contul corespunzător cardului dumneavoastră
• nu primiți un răspuns din partea comerciantului sau sunteți nemulțumit de răspunsul primit.
În felul acesta, veți putea să preveniți noi furturi.
3. Schimbați parolele
Este posibil ca persoana care se află în spatele acestei practici de scam să dispună de parola dumneavoastră. Înlocuiți-o cu o parolă puternică, compusă din cel puțin 15 caractere, care trebuie să cuprindă majuscule și litere mici, numere și simboluri.
O frază-parolă poate fi mai ușor de reținut. Poate fi vorba de o frază care include cuvinte neobișnuite sau cuvinte din limbi
diferite.
De asemenea, este indicat să modificați datele de conectare ale tuturor celorlalte conturi care utilizează un nume de utilizator și parole identice sau similare. Utilizați o parolă unică pentru fiecare cont.
4. Actualizați software-ul antivirus pentru a fi la adăpost de orice nou virus informatic și pentru a proteja dispozitivul folosit.
5. Semnalați frauda. Informațiile pe care le transmiteți pot contribui la capturarea autorului fraudei și la preîntâmpinarea unor noi incidente.
6. Asigurați-vă că păstrați orice posibilă dovadă a furtului, de exemplu e-mailuri, facturi, chitanțe, copii ale reclamei etc.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.
Performanțele variate ale...
Într-o notă adresată recent...
Această tendință reflectă...
La capătul unor dezbateri...
Un concept surprinzător și...
Înainte de a se lansa în forță...
Președintele ales a dezvăluit într-un timp record numele...
"Make the impossible possible"...
Anunțul a fost făcut de Bernd...
Andrea Orcel, directorul general al UniCredit SpA, a...
Este o manevră care face parte din planurile de...
Amazon continuă să-și...
Suedia este pregătită să...
Bitcoin, cea mai mare...
Bentley Motors Ltd., unul dintre cei mai exclusiviști...
Performanța negativă a fost...
”Am construit acest proiect cu...
Ministrul Sebastian Burduja a...
Aceasta ar putea reprezenta...
Al doilea mare producător de oțel din lume are pretenții...
Agenția Națională de...
Precizări privind înscrierea...
Beko, Ford, Audi și Auchan sunt...
O strategie menită să asigure un echilibru între...