Airbus a început să lucreze la un nou avion cisternă

Autor: Simona Haiduc
Data publicării:
Unul dintre motoarele avionului A330neo
Unul dintre motoarele avionului A330neo
În prezent, avionul cisternă A330 MRTT [Multi Role Tanker Transport] „Phoenix” se bazează pe A330-200, proiectat de Airbus în anii 1990 pentru transportul aerian civil. Dar nu pentru mult timp. 

Maria Angeles Marti, șefa unității de avioane-cisternă la Airbus Defence and Space, a confirmat ceea ce presa de specialitate anunță de ceva timp că vor fi demarate studii de reducere a riscurilor, astfel încât avioane-cisternă să poată fi proiectate pe baza avioanelor de linie A330neo. 

„Ne gândim la A330]eo, este o evoluție foarte firească a soluției noastre (pentru un nou avion-cisternă)”, a spus Maria Angeles Marti, subliniind că, de fapt, aceasta ar fi singura alternativă, având în vedere că nu mai există decât un număr ”limitat” de A330-200 încă disponibile pentru potențialii clienți de MRTT.

„Continuăm să acordăm prioritate campaniile noastre în derulare. Odată finalizate însă, vom trece apoi pe noua platformă”, a adăugat managerul. „De aceea lucrăm în paralel pentru a reduce pe deplin riscurile asociate cu această dezvoltare și pentru a avea încrederea că varianta pe are am ales-o este bună”, a insistat ea.

Prezentat în 2014, A330neo este echipat cu două motoare Trent 7000, fabricate și furnizate de Rolls Royce. În comparație cu versiunile anterioare, neo este mai ușor [aproximativ 800 kg] și mai eficient din punct de vedere al consumului de combustibil [aproximativ 11 până la 14 %]. În plus, autonomia sa este cu 640 km mai mare, iar costurile de întreținere sunt mai mici. 

Doar A330neo are aripi noi, mai „flexibile”. De aici și nevoia de a realiza acest studiu de reducere a riscurilor pentru a verifica dacă vor putea susține instalarea nacelelor necesare transferului de combustibil.

„Suntem convinși că riscul pe care ni-l asumăm instalând podurile și sistemul de realimentare pe Neo este foarte scăzut”, a asigurat totuși doamna Angeles Marti. În cele din urmă, ea a mai precizat că acest A330neo MRTT ar putea avea noi funcții, precum tehnologia A3R, care face posibilă automatizarea procedurii de realimentare în timpul zborului.

Citește și 3 miliarde de euro pentru noul avion de luptă european

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News

Ţi s-a părut interesant acest articol?

Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.

Reperele zilei

Ştiri Recomandate

Sediul Ministerului Finanțelor / Foto: Silviu Matei / Agerpres
Donald Trump
Foto: pexels.com
Nvidia / FOTO: Freepik
Lansarea dronei germane Rheinmetall KZO în timpul exercițiului Iron Wolf II în Lituania / Foto: NATO / Flickr
Alegeri în Germania / FOTO: Freepik
Vladimir Putin / Foto: kremlin.ru
pexels.com
Donald Trump
Foto: Pexels.com
Contabil
Vladimir Putin și Donald Trump / Foto: kremlin.ru
Euro și lei / Foto: Oana Pavelescu
Militar ucrainean / Foto: Serhii Nuzhnenko / Radio Europa Liberă
Foto: Pexels.com
Portul Constanța
Familie plateste cumparaturile la casă

România nu mai este pe primul loc la inflație

România a pierdut titlul de țară cu cea mai mare...

Reguli noi pentru transportatori
Petrol / sursa: Freepik.com
Warren Buffett / FOTO: https://www.facebook.com/profile.php?id=100063827483686&sk=photos_by

Warren Buffett, Oracolul din Omaha, dezvăluie unde a greșit

Berkshire Hathaway, compania legendarului investitor...

Janusz Bugajski, Senior Fellow la Jamestown Foundation din Washington DC
Știri false / Foto: Freepik
Tractorist / Foto: Freepik
Lucrător
Spațiu / FOTO: Wikipedia

Spațiul devine din ce în ce mai aglomerat pentru Elon Musk

Rețeaua de comunicații Starlink, deținută de miliardarul...


pixel