Airbus a început să lucreze la un nou avion cisternă

Autor: Simona Haiduc
Data publicării:
Unul dintre motoarele avionului A330neo
Unul dintre motoarele avionului A330neo
În prezent, avionul cisternă A330 MRTT [Multi Role Tanker Transport] „Phoenix” se bazează pe A330-200, proiectat de Airbus în anii 1990 pentru transportul aerian civil. Dar nu pentru mult timp. 

Maria Angeles Marti, șefa unității de avioane-cisternă la Airbus Defence and Space, a confirmat ceea ce presa de specialitate anunță de ceva timp că vor fi demarate studii de reducere a riscurilor, astfel încât avioane-cisternă să poată fi proiectate pe baza avioanelor de linie A330neo. 

„Ne gândim la A330]eo, este o evoluție foarte firească a soluției noastre (pentru un nou avion-cisternă)”, a spus Maria Angeles Marti, subliniind că, de fapt, aceasta ar fi singura alternativă, având în vedere că nu mai există decât un număr ”limitat” de A330-200 încă disponibile pentru potențialii clienți de MRTT.

„Continuăm să acordăm prioritate campaniile noastre în derulare. Odată finalizate însă, vom trece apoi pe noua platformă”, a adăugat managerul. „De aceea lucrăm în paralel pentru a reduce pe deplin riscurile asociate cu această dezvoltare și pentru a avea încrederea că varianta pe are am ales-o este bună”, a insistat ea.

Prezentat în 2014, A330neo este echipat cu două motoare Trent 7000, fabricate și furnizate de Rolls Royce. În comparație cu versiunile anterioare, neo este mai ușor [aproximativ 800 kg] și mai eficient din punct de vedere al consumului de combustibil [aproximativ 11 până la 14 %]. În plus, autonomia sa este cu 640 km mai mare, iar costurile de întreținere sunt mai mici. 

Doar A330neo are aripi noi, mai „flexibile”. De aici și nevoia de a realiza acest studiu de reducere a riscurilor pentru a verifica dacă vor putea susține instalarea nacelelor necesare transferului de combustibil.

„Suntem convinși că riscul pe care ni-l asumăm instalând podurile și sistemul de realimentare pe Neo este foarte scăzut”, a asigurat totuși doamna Angeles Marti. În cele din urmă, ea a mai precizat că acest A330neo MRTT ar putea avea noi funcții, precum tehnologia A3R, care face posibilă automatizarea procedurii de realimentare în timpul zborului.

Citește și 3 miliarde de euro pentru noul avion de luptă european

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News

Ţi s-a părut interesant acest articol?

Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.

Reperele zilei

Ştiri Recomandate

BVB
La birou / FOTO: Freepik
Taxe / FOTO: Freepik
Mașină veche, o rablă / FOTO: Facebook AFM
Leonardo Badea
1 Cent. Foto: Freepik.com
ANAF / Foto: DCBusiness
Casă de schimb valutar
Microbuzele românești, prezentate la Bruxelles
Contor gaze / Foto: Octav Ganea / Inquam Photos
Blocul din Rahova unde a avut loc explozia din cauza acumulării de gaze / Foto: Tudor Pană / Inquam Photos
Documente ANAF. Foto: Freepik.com

Obligații majore pentru firme până pe 31 octombrie

ANAF așteaptă declarațiile SAF-T și formularele de TVA...

Combină agricolă recoltează grâul / Foto / Freepik
Donald Trump

Trump anunță reluarea testelor nucleare americane

Statele Unite vor relua testele nucleare pentru prima...

Muncitori pe șantier
Benzinărie Lukoil
Foto: Pexels.com
Ilie Bolojan / Foto: gov.ro
Facturi. Foto: Freepik.com
Farmacie / Foto: Freepik
Tichete de masă / Foto: DCBusiness
Darea în plată

Darea în plată, atacată la CCR! Ce a decis Curtea

Curtea Constituțională a României a decis că Legea darii...


pixel