Airbus, lăsat cu ochii în soare de Lockheed Martin

Autor: Simona Haiduc
Data publicării:
F-35, unul dintre produsele Lockheed Martin / FOTO: Wikipedia
F-35, unul dintre produsele Lockheed Martin / FOTO: Wikipedia
Pe neașteptate, constructorul american a decis, după o colaborare de mulți ani, să se concentreze pe alt proiect.

Gigantul american Lockheed Martin a surprins prin anunțul de a se retrage din competiția pentru avioanele KC-Y și, în consecință, de a-și încheia colaborarea cu grupul european Airbus, preferând să-și concentreze eforturile și resursele pe programele KC-Z și NGAS, a anunțat presa de specialitate franceză.

La începutul anilor 2000, forțele aeriene americane au lansat un concurs în vederea înnoirea parcului de avioane de alimentare în aer. În condițiile în care în Statele Unite exista, la acel moment, un singur producător capabil să răspundă cerințelor unei astfel de misiuni - Boeing, Pentagonul a decis să permită participarea la competiție și a unor constructori străini, dar numai din țările aliate. 

Ceea ce nu și-au imaginat însă factorii de decizie americani a fost că EADS va putea oferi o aeronavă semnificativ superioară celei de la Boeing. Totuși, s-a înfiripat o colaborare între Lockheed Martin și Airbus, cu plan de producție, de dezvoltare și așa mai departe. Pe parcurs au apărut însă o serie de probleme și piedici, dar și semne de întrebare mai mult sau mai puțin justificate. Astfel, în septembrie anul curent, programul a fost supus unei revizuiri, moment de care a profitat Lochkeed Martin pentru a-și contura definitiv poziția. 

Mai ales că, între timp, și-au revizuit planurile inclusiv US Air Force, care dorește ca, de acum înainte, să fie accelerat programul NGAS (Next-Generation Air Refueling System), ce-și propune să dezvolte un nou tip de avioane de realimentare, capabile să opereze în medii contestate. Și, pentru a elibera spațiu financiar de manevră, a redus programul KC-Y, care prevede acum achiziția a doar 75 de avioane suplimentare.

Orice s-ar întâmpla, Airbus nu intenționează să renunțe. Mai mult, constructorul european a anunțat că este „hotărât să furnizeze forțelor aeriene americane cel mai modern și eficient avion-cisternă de pe piață”, în conformitate cu cerințele formulate de Pentagon. „A330 US-MRTT va oferi forțelor aeriene americane o soluție fiabilă, performanțe dovedite și capacități de neegalat la un preț accesibil”, a promis Airbus.

Citește și Airbus a dat lovitura cu un contract uriaș cu armata franceză

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News

Ţi s-a părut interesant acest articol?

Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.

Reperele zilei

Ştiri Recomandate

Consultant fiscal / Foto: Freepik
Alexandru Nazare
Sala de ședință din clădirea Guvernului
Curs valutar / Freepik.com
Banca Transilvania / FOTO: Pagina de Facebook a BT
Programul Sprijin pentru România
Neptun Deep: Microtunelul conductei de transport al gazelor naturale

De ce Neptun Deep nu va aduce energie ieftină - Analiză

Romgaz și OMV Petrom se pregătesc să înceapă, în 2027,...

Un motostivuitor transportă o mașină veche / Foto: Arhivă
ANAF. Freepik.com
Sediul Europol
Banca / FOTO: Unsplash
Oficiu poștal
Freepik.com
Lukoil

Kazahii se gândesc să scape de Lukoil

Autoritățile din Kazahstan analizează opțiunile privind...

Romgaz / FOTO: Pagina de Facebook a Romgaz
Sediul Ministerului Finanțelor / Foto: Silviu Matei / Agerpres
Facturi. Sursa: Freepik.com
Evaluări / FOTO: Freepik
Foto: Mihai Ciobanu
Florin Jianu
ANAF
Calcule. Foto: Freepik.com
Giorgia Meloni / Sursa: flickr.com
Casa de schimb valutar / Foto: Oana Pavelescu

Curs BNR. Leul rămâne stabil, aurul continuă scăderea

Cursul valutar anunțat luni, 27 octombrie 2025, de Banca...


pixel