Pierderi uriașe pentru CFR Călători în 2024. Care este câștigul salarial
Anul 2024 se anunță a fi unul...
Alertă de Black Friday 2021. Directorul general al Autorităţii Naţionale pentru Protecţia Consumatorilor (ANPC), Paul Anghel, e de părere că românii interesaţi să cumpere în această perioadă trebuie să se informeze cât mai complet asupra produselor pe care intenţionează să le achiziţioneze şi să acorde atenţie tuturor detaliilor.
„Reducerile mari de preţ, într-o anumită perioadă, sunt binevenite atât pentru consumatori, cât şi pentru operatorii economici. Pentru a beneficia de aceste reduceri şi a le fi respectate interesele economice, consumatorii trebuie să se informeze cât mai complet asupra produselor pe care intenţionează să le achiziţioneze şi să acorde atenţie tuturor detaliilor, în special în perioada marilor reduceri de preţuri, cum este Black Friday.
Vânzările cu preţ redus, indiferent de tipul acestora (soldare, lichidare, vânzări promoţionale) trebuie să respecte o serie de reguli de stabilire şi publicitate a preţurilor. Astfel, orice comerciant care anunţă o reducere de preţ trebuie să o raporteze la preţul de referinţă practicat în acelaşi spaţiu de vânzare pentru produse identice.
Preţul redus trebuie să fie inferior preţului de referinţă, care reprezintă cel mai scăzut preţ practicat în acelaşi spaţiu de vânzare în perioada ultimelor 30 de zile, înainte de data aplicării preţului redus”, susţine Paul Anghel, într-o declaraţie, potrivit Agerpres.
Pentru a face achiziţii avantajoase în perioada ofertelor de Black Friday, reprezentantul ANPC recomandă verificarea stocului existent, a preţului afişat, dacă acesta este integral (conţine sau nu TVA) precum şi dacă include costul de livrare.
„Consumatorul poate contacta comerciantul prin telefon pentru a cere informaţii suplimentare asupra produsului, serviciilor post-vânzare sau a condiţiilor de livrare, iar modul în care răspunde la aceste întrebări le poate oferi consumatorilor indicii asupra seriozităţii vânzătorului. Consumatorul trebuie să ştie că, din momentul în care a primit un produs comandat pe internet, are dreptul de a denunţa contractul şi are la dispoziţie 14 zile pentru a-l returna, dacă nu este mulţumit de el, fără să invoce vreun motiv”, spune directorul general al ANPC.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.
Anul 2024 se anunță a fi unul...
Un proiect ieșit din comun și estimat la 300 milioane de...
Dialogul dintre Xi Jiping,...
Prețul aurului a crescut luni, susținut de slăbirea...
Sunt din ce în ce mai mulți...
Compania Wrightbus, cantonată,...
Franța, gazda Jocurilor...
Aplicația care numără aproape 2 miliarde de utilizatori...
În timp ce Android 15 este planificat pentru această...
Industria petrolieră și a...
Rheinmetall sugerează crearea unui consorțiu european de...
Numărul firmelor dizolvate a...
Întâlnirea crucială între preşedinta Comisiei Europene,...
Compania de transport Maersk...
Tarifele vamale ridicate impuse...
Grupaj de știri.
37.686 persoane fizice şi...
Fostul guvern al Poloniei avea...
Comisia Europeană a avertizat...
Madonna a susținut sâmătă...
Uber lansează a opta ediție...