Alianță franco-germană pentru crearea de mari companii paneuropene

Autor: DCBusiness Team
Data publicării:
Peter Altmaier, ministrul german al Economiei
Peter Altmaier, ministrul german al Economiei
Miniştrii Economiei din Franţa şi Germania au anunţat marţi o strategie industrială comună pentru Europa, în ideea de a crea "noi campioni", în urma eşecului fuziunii dintre Siemens şi Alstom, informează AFP şi Reuters.

 "Este o zi importantă pentru că, după mai multe luni de lucru, am ajuns la un acord cu privire la elaborarea unei strategii industriale pentru Europa, pe care o vom propune partenerilor noştri europeni", a declarat ministrul francez al Economiei, Bruno Le Maire, într-o conferinţă de presă comună cu omologul său german Peter Altmaier.

Cei doi parteneri au ales producţia de baterii electrice drept primul proiect concret de cooperare, care va fi deschis şi altor state europene. Peter Altmaier a precizat că Germania va furniza un miliard de euro iar Franţa 700 milioane de euro pentru producţia locală de baterii pentru vehiculele electrice. "Mă aştept ca în foarte scurt timp, probabil în săptămânile viitoare, să fie luată o decizie cu privire la înfiinţarea unor consorţii", a spus Altmaier.

Citește și: Rebeliune franco-germană împotriva Comisiei Europene pe tema concurenței

La rândul său, Bruno Le Maire a subliniat că este pentru prima dată după mai multe decenii când este lansată o iniţiativă de asemenea importanţă iar Franţa şi Germania s-au pus de acord asupra unei strategii comune pentru secolul XXI în domeniul industrial. Memorandumul propus de cele două state se bazează pe trei piloni. În primul rând se pune accentul pe inovaţie şi găsirea de finanţări necesare iar ulterior pe modificarea regulilor europene considerate "depăşite, aşa cum am văzut cu ocazia eşecului fuziunii Siemens/Alstom", a spus Bruno Le Maire.

La începutul acestei luni, Comisia Europeană a interzis proiectul de fuziune între activităţile feroviare ale grupului Alstom şi cele ale grupului german Siemens. Fuziunea dintre Alstom şi Siemens ar fi dat naştere unui gigant european în domeniul transportului feroviar, prezent în 60 de ţări şi cu o cifră de afaceri anuală de 15,6 miliarde euro, însă executivul comunitar a apreciat că această operaţiune ar avea consecinţe nefaste pentru concurenţa de pe piaţa feroviară a Uniunii Europene.

Ca reacţie la decizia Comisiei, Peter Altmaier a apreciat că Europa ar trebui să îşi modifice legislaţia din domeniul concurenţei pentru a facilita fuziunile transfrontaliere şi a crea campioni europeni care pot concura cu rivali din China şi SUA.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News

Ţi s-a părut interesant acest articol?

Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.

Reperele zilei

Ştiri Recomandate

Starlink / Foto: Starlink / Flickr

Starlink intră pe piața maritimă și aviatică

Starlink intră pe piața maritimă și aviatică.

Instalații de aer condiționat
Luna. Foto: Pexels.com
inchirieri - FOTO: Freepik@mrkaka1102
Rubin / Foto: Gemfields
Ce este portofelul european de identitate digitală. Când intră în vigoare şi cum se foloseşte
firme - FOTO: Freepik@Flowo
Industria apărării este în plin boom economic / Foto: NATO
Decizia vine în sprijinul celor cu credite ipotecare
Freepik.com
intarzieri - FOTO: Freepik
Lingouri de argint
Tren deraiat / Foto: Replica Online

Tren plin cu benzină, deraiat în Teleorman

Tren plin cu benzină, deraiat în Teleorman 

Bursa de Valori București
Titluri Tezaur / Ilustrațe: Oana Pavelescu
București / Foto: Oana Pavelescu
Curs valutar / Foto: Arhivă
Cisco
FMI
Euro / FOTO: Freepik
ROBOR mai doboară un record
O măsură de stimulare a creșterii
Dacia a vândut mai puțin în Europa

pixel