Amazon lansează prima rachetă cu sateliți destinați viitoarei rețele pentru servicii de internet a companiei
Autor: DCBusiness Team
Data actualizării:
Data publicării:
Racheta
Racheta
Amazon vrea să dezvolte o rețea de sateliți care să ofere consumatorilor individuali și întreprinderilor serviciile de internet puse la dispoziție de aceștia.

Primele prototipuri de sateliți ai Amazon destinați rețelei de internet Kuiper au fost lansați în spațiu vineri din Florida. Acesta este primul pas al companiei înainte de a lansa mii de alți sateliți pe orbită pentru a furniza servicii de internet la nivel global și a concura cu Starlink de la SpaceX, deținută de Elon Musk.

O rachetă Atlas 5 a United Launch Alliance, inscripționată cu logo-ul Amazon, a decolat de la Cape Canaveral, transportând cei doi sateliți de testare Kuiper, conform Reuters.

Gigantul comerțului electronic dorește să implementeze încă 3.236 de sateliți în următorii ani și să ofere servicii de internet la nivel global. Compania lui Elon Musk, Starlink, deține aproape 5.000 de sateliți pe orbită.

În zilele premergătoare lansării, Amazon nu a dat detalii despre cei doi sateliți, care au fost construiți la o fabrică din Redmond, Washington. Ulterior, Amazon a declarat că cei doi sateliți au fost lansați în orbită și că centrul său de operațiuni a intrat în contact cu aceștia.

Amazon a promis să investească 10 miliarde de dolari în proiectul său Kuiper, care a fost anunțat în 2019, anul în care SpaceX a început să instaleze primii săi sateliți Starlink.

Piața serviciilor de internet de bandă largă oferită de sateliții de pe orbita joasă a Pământului este estimată la o valoare de zeci de miliarde de dolari în următorul deceniu.

În condițiile în care Starlink face din SpaceX cel mai mare operator de sateliți din lume, printre ceilalți rivali ai Amazon se numără compania canadiană Telesat, care nu a lansat încă sateliți iar pe lângă acestea se mai numără și compania franceză de sateliți Eutelsat, OneWeb, care oferă serviciul de internet în principal guvernelor și întreprinderilor. La fel ca SpaceX, Amazon își propune să se adreseze consumatorilor individuali și întreprinderilor.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News

Ţi s-a părut interesant acest articol?

Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.

Reperele zilei

DC Media Group Audience

Ştiri Recomandate

Finanțele au publicat ghidul e-Transport

Ministerul Finanțelor și Agenția Națională de...

Cât cheltuie românii pentru masa de Paşte (Studiu)

În fiecare an, apropierea perioadei festive aduce cu...

AQUILA a preluat Parmafood

AQUILA finalizează a doua tranzacție din 2024, prin preluarea Parmafood.

Știrile dimineții. Cinci informații pentru începutul zilei

Programul magazinelor de Paște; Implementarea salariului...

TikTok renunță voluntar la plata recompenselor

TikTok a anunțat miercuri că va suspenda "voluntar"...

Producţia de cărbune a României continuă să scadă

Institutul Naţional de Statistică a publicat o analiză...

Schimbări la vârful Allianz-Țiriac Pensii Private

Virgil Ichim, CEO Allianz-Țiriac Pensii Private, pleacă...

Revolut face angajări în România

Compania Revolut angajează la nivel global, inclusiv în România.

Iti place noua modalitate de votare pe DCBusiness.ro?

pixel