Amendă uriașă pentru o companie care a mințit că vinde haine anti-COVID-19. Ce promiteau consumatorilor

Autor: Dana Mihai
Data publicării:
Amendă uriașă pentru o companie care a mințit că vinde haine anti-COVID-19. Ce promiteau consumatorilor
Amendă uriașă pentru o companie care a mințit că vinde haine anti-COVID-19. Ce promiteau consumatorilor
O firmă din Australia de îmbrăcăminte sportivă a fost amendată cu 2,6 milioane de lire sterline (5 milioane de dolari australieni) pentru că a pretins că hainele sale au "eliminat" și oprit răspândirea virusului COVID-19.

Lorna Jane a anunțat că hainele sale foloseau "o tehnologie revoluționară" numită LJ Shield pentru a preveni "transferul tuturor agenților patogeni".

Cu toate acestea, într-o hotărâre, un judecător a declarat că anunțul companiei a fost "exploziv, prădător și periculos".

Lorna Jane a declarat că a acceptat hotărârea instanței.

Compania a susținut că a fost indusă în eroare de propriul furnizor.

"Un furnizor de încredere ne-a vândut un produs care nu a funcționat așa cum a promis.", a declarat directorul executiv al Lorna Jane, Bill Clarkson.

"Ne-au făcut să credem că tehnologia din spatele LJ Shield era vândută în mai multe țări, în Australia, SUA, China și Taiwan și că era atât antibacteriană, cât și antivirală. Am crezut că vindem un beneficiu clienților noștri.", a mai spus acesta.

China. În portul Qingdao așa ceva nu a mai fost NICIODATĂ VIDEO

Acțiunea în justiție a fost inițiată de Comisia australiană pentru concurență și consumatori (ACCC) după ce Lorna Jane a început să comercializeze îmbrăcămintea în iulie anul trecut, în timpul pandemiei COVID-19.

Într-o hotărâre publicată astăzi, un judecător de la o instanță federală a constatat că Lorna Jane "a dat impresia consumatorilor că are o bază științifică sau tehnologică rezonabilă" când a făcut acele declarații, iar ea nu avea niciuna.

Instanța a amendat compania "pentru că a făcut declarații false și înșelătoare pentru consumatori și a indus publicul în eroare".

Compania a recunoscut, de asemenea, că fondatoarea sa, Lorna Jane Clarkson, care este și director de creație, a autorizat și aprobat materialele promoționale ale vestimentației sportive LJ Shield și a făcut personal unele declarații false într-un comunicat de presă și într-un videoclip pe Instagram.

Săptămâna trecută, compania a fost, de asemenea, amendată cu 40.000 de dolari australieni de către autoritatea de reglementare a medicamentelor Therapeutic Goods Administration pentru "presupusa publicitate ilegală" în legătură cu COVID-19

 

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News

Ţi s-a părut interesant acest articol?

Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.

Reperele zilei

Ştiri Recomandate

Râul Corund se scurge în salina Praid / Foto: Alex Nicodim / Inquam Photos
Impozite și taxe / Foto: Freepik
Bancnote lei / sursa foto: Freepik.com / Vlad Ispas
Adrian Negrescu
Dosare
Sebastian Burduja
Factura. Freepik.com
Criză economică / Foto: Freepik

ASF se pregătește de noi scenarii de criză

ASF actualizează normele privind simularea situațiilor...

Ghișeu
Haine puse pe umerașe
Cărbune
Un agent al temutei ICE escortează o persoană pentru a fi expulzată / Foto: ICE
WhatApp / Foto: Freepik
Incendiu Grecia / Foto: iefimerida.gr / Facebook
Sediul ANRE
La benzinărie / FOTO: Freepik
Turkstream / Foto: botas.gov.tr
Sala de ședință din clădirea Guvernului
Sebastian Burduja
Foto: Freepik.com
Foto: Mihai Ciobanu

Firme tip "conductă", în vizorul ANAF

Fraudă de 1,8 milioane de lei cu o firmă de tip...

Nicușor Dan, președintele României

Discuţii Nicuşor Dan - sindicate, la Palatul Cotroceni

Preşedintele Nicuşor Dan discută, în această dimineaţă,...

Conferință la BCE / FOTO: BCE
Documente ANAF. Freepik.com
Renault / FOTO: Unsplash
Oameni pe stradă / Foto: DCBusiness
Contabil / Foto: Freepik

ANAF clarifică o dilemă frecventă privind SAF-T

Tot mai multe firme aflate la început de drum sau cu...


pixel