Amplă acțiune a inspectorilor ANAF în Capitală și Ilfov. Pe cine controlează
Autor: Matei Ion
Data publicării:
ANAF
ANAF
Agenţia Naţională de Administrare Fiscală (ANAF) a demarat o amplă acţiune de control în vederea combaterii evaziunii fiscale şi pentru creşterea conformării la declarare a obligaţiilor fiscale, principala zonă vizată fiind Bucureşti - Ilfov, informează vineri instituţia, printr-un comunicat. 

Controalele vizează, în principal, domeniile alimentaţie publică, construcţii, transport, comerţ, dar şi combaterea muncii la negru, împreună cu Inspecţia Muncii, fără însă a se limita la acestea. De asemenea, în cadrul acţiunii, inspectorii antifraudă vor verifica inclusiv modul în care contribuabilii respectă obligaţia legală privind dotarea şi utilizarea noilor case de marcat cu jurnal electronic. 

Potrivit sursei citate, acţiunea de control a fost demarată din data de 1 august, iar în vederea desfăşurării în bune condiţii a acesteia efectivele au fost suplimentate cu 200 de inspectori. 

"În acest an vor fi desfăşurate 150.000 de controale care au această tematică de control. Controalele sunt efectuate în baza analizelor de risc şi vor pune accent pe prevenţie şi îndrumare. Controalele vor determina identificarea în timp real a erorilor, care, dacă sunt remediate în timp util, vor determina plata unor obligaţii fiscale accesorii mai mici, în comparaţie cu cele rezultate în urma unei inspecţii fiscale generale. Contribuabilii au posibilitatea de a-şi corecta declaraţiile şi de a se conforma la plata obligaţiilor, potrivit legii. În cazul în care contribuabilii verificaţi refuză să se conformeze sau sunt constatate abateri semnificative, aceştia vor face obiectul unor investigaţii suplimentare", se menţionează în comunicatul ANAF. 

ANAF reaminteşte că Ministerul Finanţelor Publice a propus, printr-un proiect de act normativ, eliminarea contravenţiei referitoare la nerespectarea de către utilizatorii aparatelor de marcat electronice fiscale a termenelor prevăzute de lege, de a utiliza aparate de marcat cu jurnal electronic (art.10 lit.cc) din Ordonanţa de Urgenţă a Guvernului nr. 28/1999 de sub prevederile Legii prevenirii nr. 270/2017. 

Cât este amenda pentru lipsa noii case de marcat. ANAF și ITM turează motoarele

"Măsura este necesară deoarece operatorii economici care încalcă obligaţia de dotare cu noile dispozitive nu au motive obiective pentru neconformare, mai ales că, o perioadă îndelungată, Ministerul Finanţelor Publice şi Agenţia Naţională de Administrare Fiscală au desfăşurat numeroase campanii de informare cu privire la obligativitatea dotării agenţilor economici cu noile case de marcat, iar perpetuarea acestei situaţii ar duce la discriminarea operatorilor economici corecţi. În ceea ce priveşte plata obligaţiilor fiscale, reamintim contribuabililor că, în cazul în care se află în dificultate generată de lipsa temporară a disponibilităţilor băneşti, au posibilitatea de a solicita organului fiscal eşalonarea la plată a obligaţiilor fiscale", se mai spune în documentul citat. 

Totodată, prin ordonanţa privind instituirea unor facilităţi fiscale, au fost prevăzute măsuri de restructurare a obligaţiilor bugetare restante la 31 decembrie 2018, pentru debitorii care au datorii mai mari de un milion de lei, bazate pe un plan de restructurare, plată eşalonată, monitorizare şi supraveghere fiscală, pe perioada înlesnirilor. Acelaşi act normativ prevede şi anularea accesoriilor aferente debitelor înregistrate la data de 31.12.2018 şi care sunt sub un milion de lei, în cazul în care sunt achitate obligaţiile fiscale principale, până la data de 15 decembrie 2019. 

"Măsurile ce urmează a fi aplicate în cadrul acestor acţiuni vor fi atent monitorizate, fiind coordonate atât la nivelul conducerii ANAF, cât şi la nivel local şi regional, pentru a se atinge scopul propus şi pentru a se evita orice abuz. În acest sens, ANAF pune la dispoziţia contribuabililor adresa de email [email protected], la care aceştia pot transmite propuneri şi sugestii sau îşi pot exprima opinia cu privire la acţiunea de verificare la care au fost parte, astfel încât conducerea instituţiei să aibă cunoştinţă de eventualele probleme cu care contribuabilii s-au confruntat pe parcursul verificărilor", precizează ANAF. 

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News

Ţi s-a părut interesant acest articol?

Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.

Reperele zilei

DC Media Group Audience

Ştiri Recomandate

De ce a inventat Guvernul lozul Team România

Până la debutul Jocurilor Olimpice de la Paris mai este...

Număr record de firme radiate în România

În primele trei luni ale anului peste 25.000 de firme au...

Programul de Paște al magazinelor Lidl din România

Cum funcționează magazinele Lidl în zilele Sărbătorilor...

SUA interzic importul de uraniu din Rusia

Senatul american a aprobat marți o lege prin care se...

Plăți de 119 milioane de euro pentru agricultori

Cele mai semnificative plăți, în valoare de 112,7...

China își flexează mușchii și testează al treilea portavion

Presa de stat chineză a anunțat că primul portavion de...

De Sărbători, românii riscă amenzi de până la 5000 de lei

Sunt prevederi legislative pe care românii fie nu le...

Record de mortalitate în fermele de somon din Norvegia

Aproape 63 de milioane de somoni au murit prematur anul...

Schimbare la vârful Tuborg România

Tuborg România anunță o schimbare în managementul organizației, prin...

Iti place noua modalitate de votare pe DCBusiness.ro?

pixel