ANCOM: Nu vă grăbiți să solicitați încheierea contractelor! Trebuie să știți acest lucru

Autor: Mara Ivan
Data publicării:
Sfaturi utile pentru orice utilizator
Sfaturi utile pentru orice utilizator
Utilizatorii sunt sfătuiţi să verifice condiţiile dintr-un contract încheiat cu un furnizor de servicii de telefonie, înainte de a solicita încetarea acestuia, atrage atenţia Autoritatea Naţională pentru Administrare şi Reglementare în Comunicaţii (ANCOM).

Potrivit sursei citate, atunci când doresc încetarea contractului de servicii de telefonie, utilizatorii sunt sfătuiţi să verifice, printre altele, dacă a expirat perioada contractuală iniţială, caz în care nu sunt percepute penalităţi pentru reziliere. De asemenea, trebuie să verifice penalităţile care se aplică dacă solicită încetarea contractului înainte de expirarea perioadei iniţiale.

Ce mai trebuie verificat

În plus, conform ANCOM, utilizatorii trebuie să mai verifice termenul şi modalităţile în care pot depune o cerere de încetare a contractului, precum şi termenul în care este operată efectiv încetarea acestuia (de exemplu, 30 de zile de la data depunerii cererii de către utilizator). Toate aceste informaţii trebuie să se găsească în contract, menţionează autoritatea.

"Unii furnizori oferă posibilitatea ca solicitarea de încetare a contractului să fie adresată şi telefonic. Cu toate acestea, este mai sigur dacă cererea este adresată în scris şi este transmisă prin poştă, cu confirmare de primire, e-mail sau este depusă la un punct de lucru/magazin al furnizorului, în acest ultim caz utilizatorii fiind sfătuiţi să solicite un număr de înregistrare", afirmă ANCOM.

Rămâne la latitudinea furnizorilor

Reprezentanţii autorităţii susţin că atunci când utilizatorii solicită trecerea de la abonament la cartelă preplătită, la acelaşi furnizor de telefonie, trebuie să aibă în vedere că acest aspect ţine de politica comercială a fiecărui furnizor. Prin urmare, este la latitudinea furnizorilor dacă şi în ce condiţii acceptă astfel de solicitări din partea utilizatorilor, această situaţie nefiind reglementată de legislaţia din domeniul comunicaţiilor electronice.

Citește și Putem renunța la contractul de telefonie fără a plăti despăgubiri. În ce condiții

Citește și ANCOM: Utilizatorii de telefonie mobilă pot fi ținta tentativelor de fraudă! Află CUM

Astfel, dacă furnizorul refuză o astfel de cerere, iar utilizatorii nu sunt interesaţi în mod special de serviciile acestuia, ci doar să-şi păstreze numărul de telefon şi, totodată, să beneficieze de servicii preplătite, aceştia au posibilitatea să-şi porteze numărul de telefon. În acest caz, utilizatorii trebuie să aibă în vedere că cererea de portare reprezintă, în acelaşi timp, o cerere de încetare a contractului pe care aceştia îl au cu furnizorul din reţeaua căruia pleacă şi nu vor fi scutiţi de plata eventualelor taxe de reziliere anticipată.

Obligații ale furnizorilor 

În plus faţă de informaţiile prevăzute în contractele încheiate cu utilizatorii, furnizorii de servicii de telefonie din România sunt obligaţi să publice pe site-urile proprii informaţii legate de încetarea contractelor încheiate cu utilizatorii, respectând, astfel, Decizia ANCOM nr. 158/2015 privind obligaţiile de informare a utilizatorilor finali. Totodată, trebuie să publice informaţii privind demersurile pe care utilizatorii trebuie să le facă pentru a obţine încetarea contractului, precum şi adresa de e-mail, adresa poştală şi numărul de telefon/fax, la care utilizatorii pot transmite cererea de încetare a contractului.

De asemenea, furnizorii de servicii de telefonie din România sunt obligaţi să publice formulare/cereri-tip, dacă se solicită completarea acestora, precum şi informaţii legate de modalităţile prin care utilizatorii pot intra în posesia lor, dacă este cazul, dar şi informaţii legate de penalităţile ce pot fi aplicate în cazul încetării anticipate a contractului, dacă astfel de penalităţi sunt percepute.

În ce caz nu poate interveni ANCOM

Potrivit Deciziei ANCOM nr. 158/2015, toate informaţiile destinate utilizatorilor trebuie să se regăsească pe site-urile furnizorilor într-un loc uşor accesibil, prezentate într-un mod vizibil şi bine structurat. ANCOM poate lua măsuri dacă furnizorul nu a prevăzut în contract sau pe pagina sa de internet informaţii legate de încetarea contractelor.

"Dacă un furnizor refuză să dea curs unei cereri de trecere de la abonament la cartelă preplătită, în reţeaua sa, ANCOM nu poate interveni deoarece în acest caz nu s-a produs o încălcare a legislaţiei din domeniul comunicaţiilor electronice. Dacă, însă, prin contract este reglementată o astfel de situaţie şi furnizorul nu respectă această prevedere contractuală sau în cazul în care furnizorul nu dă curs unei cereri de încetare a contractului, utilizatorii care au calitatea de consumatori (persoane fizice) se pot adresa Autorităţii Naţionale pentru Protecţia Consumatorilor", se mai precizează în comunicat.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News

Ţi s-a părut interesant acest articol?

Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.

Reperele zilei

Ştiri Recomandate

Lan de grâu / FOTO: Unsplash

România, cel mai mare exportator de grâu moale din UE

Exporturile de grâu moale ale Uniunii Europene de la...

Chatgpt. Freepik.com

ChatGPT se transformă în browser şi ar putea schimba totul

OpenAI pregătește lansarea unui browser AI care...

Ursula van der Leyen și Donald Trump / Foto: Casa Albă
Donald Trump
Contabil / Foto: Freepik
Freepik.com
ANAF / Foto: DCBusiness
Freepik.com
Avion Boeing / FOTO: Unsplash
Foto: NVIDIA
Freepik.com

Dispută europeană pe seama Cubului Rubik

Producătorul Cubului Rubik, înfrânt în instanță: UE...

Freepik.com
Eximbank
Alexandru Nazare la condilul ECOFIN
Cursul valutar al zilei
Codul fiscal se modifică / Foto: Freepik
Bani / Foto: DCBusiness
TVA
Un motostivuitor transportă o mașină veche / Foto: Arhivă
Ilie Bolojan / Foto: Octav Ganea / Inquam Photos
Alexandru Nazare
ROBOR a început să scadă
Reciclarea sticlelor de plastic / Foto: Freepik
Cupru / Foto: Freepik

Piața metalelor, în șoc! Trump impune 50% tarif pe cupru

Prețul cuprului a înregistrat marți cea mai mare...

Caniculă
Se schimbă impozitul pe profit / Foto: Freepik
EximBank a intrat in top 10 in functie de active in sistemul bancar romanesc

Premierul Bolojan a cerut înlocuirea directorului EximBank

Premierul Ilie Bolojan a anunţat, marţi seara, că a...

Donald Trump / Foto: Casa Albă

pixel