Prin urmare, au fost aplicate 384 de amenzi contravenţionale în valoare totală de 3,9 milioane lei şi 123 de avertismente, conform unui comunicat al ANPC. Potrivit sursei citate, în ultimele zece zile, "comunicarea instituţiei a fost mult diluată, din respect faţă de situaţiile tragice prin care trec milioane de oameni din cauza conflictului armat din Ucraina".
"Dar pentru că publicul din România trebuie să cunoască, în continuare, realitatea de pe piaţa noastră, ANPC reia prezentarea concluziilor verificărilor extinse la nivelul întregii ţări, din hipermarketuri şi supermarketuri", se menţionează în comunicat.
Reprezentanţii ANPC susţin că acestea fac parte dintr-o tematică de control naţională, iniţiată de preşedintele ANPC, Horia Constantinescu, şi coordonată de directorul general, Paul Anghel, care presupune aplicarea unei abordări unitare, la nivelul tuturor judeţelor, a modului de a verifica felul în care sunt respectate prevederile legii în domeniul protecţiei consumatorilor de către operatorii economici.
"Am continuat acţiunile de control în liniştea demnă de drama pe care Ucraina o trăieşte. Şi noi alături de ea. Am tăcut din respect, dar am continuat acţiunile din acelaşi respect: pentru cetăţenii noştri, consumatori europeni! Avem deja rezultate pozitive! AMRCR, structura asociativă a marilor retaileri, a hotărât să înceapă o evaluare a pieţei şi să demareze, împreună cu ANPC, un nou tip de abordare! Vom reveni cu detalii!
Până atunci, noi suntem aici să protejăm consumatorii, chiar dacă asta poate părea o atitudine prea dură pentru cei obişnuiţi cu autorităţi mai puţin ferme", a afirmat Horia Constantinescu, preşedinte ANPC.
Astfel, în perioada 23 februarie - 4 martie 2022, s-au desfăşurat 334 acţiuni de control, la magazine aparţinând lanţurilor Mega Image, Carrefour, Lidl, Penny, Profi, Kaufland, Auchan, Selgros şi Cora, la care s-au înregistrat abateri.
Astfel, reprezentanţii ANPC au aplicat 384 amenzi contravenţionale în valoare totală de 3,9 milioane lei şi 123 avertismente. Totodată, au fost aplicate măsurile complementare de: oprire definitivă de la comercializare şi retragerea din circuitul consumului uman a produselor alimentare cu deficienţe, respectiv produse în valoare de aproximativ 150.000 lei, oprire temporară a activităţii şi prestării serviciilor până la remedierea deficienţelor pentru 68 de unităţi. De asemenea, au fost trei propuneri de închidere temporară a unităţii pe o durată de cel mult 6 luni şi 30 de propuneri de încetare a practicii incorecte.
Printre cele frecvente nereguli constatate în 58 de unități sunt:
- comercializarea unor produse în afara datei durabilităţii minimale, în 30 de unităţi,
- comercializarea unor produse congelate neconforme (produse cu culoarea modificată şi cu acumulări de gheaţă în ambalaj)
- comercializarea unor fructe şi legume cu modificări organoleptice evidente şi urme de mucegai, în 78 de magazine,
- lipsa afişării alergenilor pe etichetele unor produse alimentare,
- utilizarea unor vitrine frigorifice sau congelatoare cu rafturi care prezentau un grad avansat de uzură, depreciate, pătate, cu praf în strat grosier, rugină, vopsea exfoliate, cu insecte moarte, resturi şi reziduuri alimentare.
Citește și ANPC a câștigat procesul cu Raiffeisen Bank SA. Banca trebuie să modifice contracte vechi și din 200
Printre neregulile constatate se mai află: existenţa pavimentului neigienizat, în magazine, cu un strat de praf gros, grăsime şi zone depreciate sau a plafonului deteriorat, comercializarea unor mărţişoare din argint, fără a deţine autorizaţie pentru comerţul obiectelor din metale preţioase, în 6 unităţi şi deficienţe de informare pe etichetele de produs sau ale raioanelor, referitor la elementele de identificare-caracterizare ale mărfurilor, la data durabilităţii minimale sau la preţul unitar.
Pe lista de neregulilor constatate se află practici comerciale înşelătoare, respectiv utilizarea unor sintagme comerciale de promovare, care nu pot fi probate cu documente sau care se dovedesc a fi neadevărate comparând preţurile din magazin, neconcordanţă între preţul la raft şi cel de la casa de marcat, în 36 de magazine, nerespectarea prevederilor legale în ceea ce priveşte promoţiile, comercializarea unor produse nesigure sau utilizarea, în zona gastro, a unor proceduri nesigure de preparare şi comercializarea unor produse cu ambalajul deteriorat.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.
Precizări privind înscrierea...
O strategie menită să asigure un echilibru între...
Indicele ROBOR la trei luni a crescut la 5,75% pe an,...
Înscrierea dealerilor în Programul Rabla pentru...
Greenpeace România a câștigat...
Economia Germaniei a crescut...
Rubla rusească se depreciază...
La Palatul Victoria, a fost...
China anunţă că este dispusă să...
Curs valutar BNR, 21 noiembrie...
Florian Lixandru, candidatul...
Mutările şi cotaţiile...
Grupaj de știri.
La show-ul de tehnologie Gitex 2024 desfășurat recent în...
Activitatea RAR este blocată...
Premierul Marcel Ciolacu a făcut un anunț important...
Șeful unuia dintre cele mai...
Decizia adoptată în ședința de...
Documentul a fost parafat la Budapesta de Zsolt Hernadi,...
Trenul nou a fost anulat joi...
În şedinţa de joi a...
Legile gravitației par să se...