ANRE cotrolează furnizorii de gaze și electricitate. Recomandări pentru clienți

Autor: Oana Pavelescu
Data actualizării:
Data publicării:
ANRE are mai multe recpomandări pentru clienți
ANRE are mai multe recpomandări pentru clienți
ANRE anunță că a demarat controale la furnizorii de energie electrică și gaze și verifică oblogațiile acestor companii față de clienți și a respectării reglementărilor privind plafonarea prețurilor.

ANRE a demarat acțiuni de control la principalii furnizori de energie electrică și gaze naturale pentru a verifica următoarele aspecte:

- respectarea obligației privind emiterea de facturi care să cuprindă informații corecte, transparente, clare și complete referitoare la plafonarea prețului final al energiei electrice și al gazelor naturale precum și consumul facturat aferent perioadei de acordare a compensației;

- respectarea obligației de transmitere, în termenul legal, a răspunsului la reclamațiile consumatorilor referitoare la facturi și plata compensațiilor aferente în cazul depășirii termenului;

- respectarea obligației de emitere a facturii cu decontul final de lichidare în cazul schimbării furnizorului şi transmiterea acesteia clientului final în termenul legal;

Furnizorii de energie electrică verificați sunt:

Electrica Furnizare, Eon Energie România, Hidroelectrica, Enel Energie, Enel Energie Muntenia, CEZ Vânzare, TINMAR, TINMAR Energy.

Furnizorii de gaze naturale verificați sunt:

ENGIE România, Eon Energie România, Enel Energie, Enel Energie Muntenia, Premier Energy, Energie Gas, & Power, Faz Vest.

Mai nou, se plătește taxă de reziliere la schimbarea furnizorului de energie electrică. Ce spune de fapt Directiva europeană invocată

Cum trebuie să acționeze clientul final dacă are neclarități privind facturarea energiei electrice și a gazelor naturale

Clienții finali care au neclarități privind facturarea energiei electrice și a gazelor naturale, trebuie să se adreseze furnizorului care a emis factura în discuție pentru clarificări, acesta având obligația transmiterii unei explicaţii clare şi uşor de înţeles a modului în care este calculată valoarea facturii, în special în cazul în care aceasta nu este bazată pe consumul real.

În măsura în care apreciază că prin răspunsul formulat nu au fost aduse clarificările necesare, clientul final are posibilitatea să se adreseze ANRE sau altor instituții care au atribuții în acest sens, chiar și instanței de judecată.

Recomandăm clienților finali de energie electrică/gaze naturale următoarele:

- să încheie o convenție de consum cu furnizorul de energie electrică/gaze naturale;

- să solicite citirea lunară a contorului;

- să verifice dacă facturarea s-a efectuat potrivit indexului transmis

- să verifice în contract perioada în care trebuie transmis furnizorului indexul și să beneficieze de mecanismul autocitirii pentru a

- evita facturarea unui consum estimat şi ulterior regularizarea acestuia;

- să verifice dacă facturarea s-a efectuat potrivit indexului transmis;

- să nu ignore notificările transmise de furnizorul de energie privind modificarea condițiilor contractuale, în special modificarea prețurilor/tarifelor. Dacă aceste modificări nu respectă condițiile prevăzute în contract (preț fix pe o anumită perioada de timp), clientul final are dreptul să sesizeze ANRE sau alte instituții care au atribuții în acest sens, chiar și instanța de judecată.

Precizăm că, în cazul clientului casnic, dacă în urma regularizării suma plătită de acesta în plus este mai mare de 100 lei, atunci furnizorul este obligat să restituie suma plătită de către client în termen de 5 zile de la data emiterii facturii de regularizare. Sumele sub această valoare vor fi compensate în contul facturilor următoare.

Reamintim că, Autoritatea Națională de Reglementare în domeniul Energiei (ANRE) rămâne la dispoziția clienților finali cu informații privind liberalizarea piețelor de energie, procesul de schimbare a furnizorului de energie electrică şi gaze naturale, precum și facturarea energiei electrice și a gazelor naturale, acordate prin intermediul liniilor telefonice de tip ”„Call-center”, ce pot fi apelate la numărul 0374554265 (telefon cu tarif normal în rețeaua Orange, apelabil din toate rețelele) și la numărul 0219782 (telefon cu tarif normal în rețeaua Telekom, apelabil din toate rețelele).

De asemenea, consumatorii pot depune petiții pentru aspecte care țin de încălcarea cadrului de reglementare și a legislației primare incidente, prin intermediul rubricii Petiții pusă la dispoziție la pagina noastră de internet.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News

Ţi s-a părut interesant acest articol?

Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.

Reperele zilei

Ştiri Recomandate

Premierul Ilie Bolojan / Foto: Guvernul României
TVA / Foto: DCBusiness
Pompe de petrol
Investiții / Foto: Freepik
Vedere aeriană a unei localități / Foto: Freepik
Volodimir Zelenski și Ursula von der Leyen
Bursa de Valori București
Centre de date / FOTO: Freepik
Bărbat cu umbrelă roșie merge prin ploaie / Foto: MTI
Pensionari
Donald Trump și fii săi, Eric Trump și Donald Trump Jr. la Casa Albă
Dosare / Foto: Arhivă
ANAF și insolvența / Foto: DCBusiness
În 2021 erau 9.600 de pensii speciale
ABandonul nou născuților a devenit un fenomen extrem de grav
Alexandru Nazare / Foto: gov.ro
Goldman Sachs, New York
Întâlnirea dintre Donald Trump și Vladimir Putin în Alaska
Date personale / Foto: Freepik
Vladimir Putin și Donald Trump în timpul întâlnirii din Alaska

Trump după întrevederea cu Putin: O întâlnire de nota 10

Președintele american Donald Trump a confirmat, într-un...

Mihail Hodorkovski la Kiev, în 2014
Furtună
Vladimir Putin și Donald Trump în timpul întâlnirii din Alaska
Transelectrica / FOTO: Facebook
Dosare
Bucureștiu în 1888

pixel