ANRE se contrazice pe tema campaniilor de informare a clienților
Autor: Oana Pavelescu
Data actualizării:
Data publicării:
ANRE nu știe ce să răspundă și se contrazice / Foto: freepik.com
ANRE nu știe ce să răspundă și se contrazice / Foto: freepik.com
ANRE a decis să demareze o campanie de informare a consumatorilor, campanie pe care va cheltui peste jumătate de milion de euro și în care vrea să implice și influenceri și bloggeri.

Ieri scriam să această campanie de informare a întârziat doi ani de când a fost liberalizat prețul la energie electrică și un an de când s-a întâmplat acest lucru la gaze naturale.

Am întrebat reprezentanții ANRE de ce atât de târziu fac acest lucru iar răspunsul a fost că nu au avut voie să facă campanii de informare.

După ce am publicat ACEST material, pe site-ul ANRE a apărut în replică un fel de explcație din care cităm:

”Dorim să subliniem că această campanie nu reprezintă primul instrument utilizat de ANRE în relația cu consumatorii finali. Există multiple elemente care au stat la baza informării, iar o parte dintre acestea se regăsesc pe site-ul instituției prin comunicate, informări, pliante și broșuri. De asemenea, începând cu data de 1 iunie 2017, ANRE a pus la dispoziția clienților finali de energie electrică și gaze naturale, pe site-ul propriu, un instrument de comparare a prețurilor, destinat tuturor potențialilor clienți finali care sunt interesați să-și aleagă sau să-și schimbe furnizorul de energie electrică sau gaze naturale. În anul 2019, a fost lansată și aplicația mobilă care permite accesul la comparatoarele de oferte tip de furnizare a energiei electrice si gazelor naturale, precum și la informații din domeniul energiei. Aplicația este gratuită şi disponibilă pentru orice utilizator care are acces la magazinele Google Play și Apple Store. Totodată, Autoritatea stă la dispoziția clienților finali cu informații privind liberalizarea piețelor de energie, procesul de schimbare a furnizorului de energie electrică şi gaze naturale, precum și facturarea energiei electrice și a gazelor naturale, acordate prin intermediul liniilor telefonice de tip „Call-center”, apelabile din orice rețea. Nu în ultimul rând, menționăm cele două companii derulate cu Asociația InfoCons cu privire la drepturile consumatorilor și la schimbarea furnizorului, dar și campania de interes public privind liberalizarea pieţei de energie electrică, desfășurată pe toată durata anului 2021, la recomandarea Consiliului Naţional al Audiovizualului”.

În plin scandal al facturilor, ANRE caută salvarea la bloggeri și influenceri. „Campanie de educare şi informare” în valoare de 3 milioane de lei

Replica ANRE pentru DCBusiness

Am cerut informații din partea ANRE în legătură cu momentul ales pentru această campanie iar răspunsul pentru DCBusiness a fost că: ”Pentru că prevederea legala ca ANRE să poată derula astfel de campanii a apărut odată cu OUG 143, publicat în 31 dec 2021. Până la acea dată, informarea consumatorilor era doar în sarcina furnizorilor”.

În OUG 143/2021 se pune că: ”ANRE are obligația de a derula campanii de informare prin orice mijloace de comunicare mass-media, mediu on-line și social media care să vizeze informarea consumatorilor cu privire la drepturile lor, inclusiv dreptul de a schimba furnizorul de gaze naturale, fără costuri suplimentare. ANRE are dreptul de a finanța campaniile menționate anterior din bugetul propriu”.

 

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News

Ţi s-a părut interesant acest articol?

Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.

Reperele zilei

DC Media Group Audience

Ştiri Recomandate

Cod galben de inundaţii, sâmbătă seara. Zonele vizate

A fost emis un cod galben de inundaţii.

Compania de audit a Trump Media, acuzată de fraudă

Firma de audit a Trump Media, compania care conduce...


pixel