Antibiotice Iași anunță investiții majore în plină pandemie
Autor: Matei Ion
Data publicării:
Antibiotice Iași
Antibiotice Iași
În anul 2020, un an afectat de pandemia cu virusul SARS COV-2, compania Antibiotice și-a dublat investițiile în cercetare de produse noi, echipamente pentru asigurarea calității, modernizarea tehnologiilor de fabricaţie și digitalizarea activităților, se spune în comunicatul companiei.

Dacă în anul 2019, valoarea investițiilor în echipamente a fost de aprox 7 mil. de lei, în 2020, Antibiotice a dublat aceste investiții, ajungând la peste 14 mil. lei. Acest lucru arată orientarea companiei atât spre susținerea promptă a sistemului național de sănătate, prin investiții pentru introducerea în fabricație de produse utilizate în terapia COVID-19, cât și spre o dezvoltare durabilă accelerată.

“Antibiotice trebuie să rămână cea mai importantă companie farmaceutică cu capital românesc, iar maturitatea echipei, ghidarea activităților după planuri manageriale sustenabile și respectarea strictă a procedurilor de operare reprezintă garanția dezvoltării sale durabile.

Dublarea cifrei de afaceri în următoarea perioadă reprezintă o țintă predilectă, iar expansiunea internațională este cu siguranță cel mai important demers al acționarilor companiei. Bineînțeles că ținta noastră o reprezintă creșterea profitabilității afacerii. Această creștere o realizăm în primul rând prin investirea periodică a profitului în dezvoltarea produselor, cercetarea aplicativă, parteneriate durabile, cu atât mai mult în această perioadă extrem de dificilă pentru întreaga comunitate de afaceri de peste tot din lume”, a declarat Ioan Nani, director general Antibiotice Iași.

Țintele ambițioase ale Antibiotice Iași, până în anul 2028, urmăresc dublarea cifrei de afaceri, a exportului, precum și obținerea unui profit de 2,5 ori mai mare. Astfel, în scopul creșterii competitivității și profitabilității afacerii, cât și pentru asigurarea dezvoltării sustenabile pe termen lung, compania dezvoltă o politică coerentă și continuă de dezvoltare și organizare strategică orientată pe 5 piloni:

Pilon 1: Adaptarea strategică a resurselor umane

Pilon 2: Adaptarea strategică a portofoliului de produse

Pilon 3: Perfecționarea continuă a Sistemului de Management Integrat (calitate, mediu, sănătate și securitate în muncă)

Pilon 4: Planificarea strategică și managementul performanței

Pilon 5: Guvernanța Corporativă

Citește și: Antibiotice Iaşi a câştigat licitaţia pentru medicament VITAL în pandemie

Pentru dezvoltarea pilonilor strategici și implementarea planurilor de investiții, an de an, Antibiotice a primit aprobarea din partea acționarilor pentru finanțarea, din profitul net, a investițiilor propuse.

Astfel, în anul 2020 Antibiotice a continuat politica investițională conform planului de administrare aprobat în Adunarea Generală a Acționarilor din aprilie 2020, pe urmatoarele direcții:

• continuarea achizițiilor pentru realizarea unui nou site pentru produse topice - 14.452.190 lei - echipamente tehnologice și infrastructură IT Noul site va avea o capacitate dublă de producție și va determina creșterea cifrei de afaceri prin expunerea acestor produse atât pe piața din România cât și pe piețele internaționale. La nivel național, compania deține poziția de lider în producția de produse topice (unguente, geluri și supozitoare).

• activitatea de cercetare care susține dezvoltarea portofoliului de produse - 2.715.797 lei – proiecte de dezvoltare produse Această activitate este orientată spre acele molecule valoroase pentru sănătatea pacienţilor, care oferă perspective de consolidare a portofoliului de bază al companiei (antiinfecţioase, medicamente topice), dar şi spre clase terapeutice specializate (medicamente pentru tratamentul bolilor cronice, medicamente pentru Sistemul Nervos Central, medicamente pentru Medicina de Urgență). Pe piața din România, Antibiotice Iași este lider în producția de medicamente antiinfecțioase. 

Totodată, pentru susţinerea expansiunii internaţionale a afacerii, Antibiotice Iași realizează în mod constant adaptarea formulelor medicamentelor din portofoliu la cerinţele de înregistrare din alte ţări. În anul 2020 compania a investit în obținerea de autorizări de punere pe piață și reautorizări, pentru un numar de 34 de produse atât pentru piața internă cât și pentru piața externă (16 produse autorizate și 18 produse reautorizate).

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News

Ţi s-a părut interesant acest articol?

Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.

Reperele zilei

DC Media Group Audience

Ştiri Recomandate

Finanțele au publicat ghidul e-Transport

Ministerul Finanțelor și Agenția Națională de...

Cât cheltuie românii pentru masa de Paşte (Studiu)

În fiecare an, apropierea perioadei festive aduce cu...

AQUILA a preluat Parmafood

AQUILA finalizează a doua tranzacție din 2024, prin preluarea Parmafood.

Știrile dimineții. Cinci informații pentru începutul zilei

Programul magazinelor de Paște; Implementarea salariului...

TikTok renunță voluntar la plata recompenselor

TikTok a anunțat miercuri că va suspenda "voluntar"...

Producţia de cărbune a României continuă să scadă

Institutul Naţional de Statistică a publicat o analiză...

Schimbări la vârful Allianz-Țiriac Pensii Private

Virgil Ichim, CEO Allianz-Țiriac Pensii Private, pleacă...

Revolut face angajări în România

Compania Revolut angajează la nivel global, inclusiv în România.

Iti place noua modalitate de votare pe DCBusiness.ro?

pixel